Pcostjejen skrev 2020-12-21 16:03:49 följande:
Ja har hört att lchf ska vara väldigt bra när man har pcos men har inte provat själv! Intressant att det verkar som det fungerade på dig! :)
Vad skönt att du fick hjälp så pass snabbt ändå, och något positivt är ju att vi med pcos är väldigt fertila långt upp i åldern så 32 är bra förutsättningar ändå :)
Jag förstår att du blev ledsen, särskilt när man inte alls var beredd på det. Har du kunnat smälta det lite eller hur känns det nu? <3
Jag slutade med preventivmedel för 1,5 år sen och så tänkte vi ?händer det så händer det?, fick mens någon månad efter att jag slutat med preventivmedel och trodde allt var på banan men sen efter den mensen tog det 7 månader till nästa mens, så då började jag ana att något inte stod rätt till, men då var kliniken stängd pga Corona...
Nu har jag precis avslutat min tredje kur och borde ha ägglossning på nyår. Så hoppas på denna gången!!!
Hur ligger du till?
Jaa min teori är att de hjälpte iaf. Har dock sjuuukt kolgydratssug atm vill bara äta massa bröd hela tiden, typ de enda jag tänker på haha!
Jaa jag har läst och googlat endel så de är ju faktiskt en fördel för oss :)
Jaa det känns mycket bättre nu. Hamnade på någon föreläsning om PCOS och han som föreläste menade typ att man borde se PCOS som äggstockstyp iom att de är så vanligt och att naturen inte selekterat bort de osv. Jag gillade hans föreläsning de fick mig att känna mig mer ?normal? på något sätt. Är du öppen med att du har PCOS mot omgivningen? Tycker de för min del känns som en intim/privat diagnos. Vill typ inte berätta för folk.
Jaa jag förstår känslan jag fick ju aldrig mens mer än en gång efter sonen föddes. Man tänker ju bara jaja de dröjer den kommer väl. Åh vad irriterande med stängd klinik när man som mest behöver de. Tog de lång tid för dom att fastställa din PCOS?
Åh spännande! Perfekt med Äl på nyår ju! God mat, man är uppklädd osv. Kör du enkeldos?
Var hos gyn idag som såg en blåsa på 22 mm (cd 13) jag brukade ha Äl mellan cd 17-20 innan så blev chockad att den redan var stor. Hon sa ligg idag och imorgon! Blir glad över blåsan men vågar absolut inte hoppas på för mycket är för rädd att bli besviken vilket jag såklart kommer bli om de inte tar sig men aa.