• Stjärnan92

Följas åt? Provera & letrozol

Hej!

I september fick jag äntligen vår tid till fertilitetsutredningen, efter 9 månaders väntan på den tiden.

Jag och min sambo har försökt bli gravida sen dec -18, så snart 2 år. Idag 15/10 gjorde vi sista undersökningen och gick igenom provsvar, allt såg bra ut och läkaren trodde inte att det skulle bli några problem för oss. Och det får vi ju hoppas på. Det läkaren kom fram till var att jag förmodligen inte har ägglossning - åtminstone väldigt sällan. Och att jag även har oregelbunden mens. Fick som svar att jag har "super äggstockar" och ett amh värde på 110 ????

Så idag den 15/10 började jag med provera och så blir det letrozol sen. Är det någon med som börjar med det idag, och kanske vill följas åt här för o se hur det går? Det hade varit kul ????

• Svar på tråden Följas åt? Provera & letrozol
  • Stjärnan92
    barnlängtan2021 skrev 2020-12-31 11:33:05 följande:

Nej jag avvaktar och väntar tills vi kommer hem. Så blir ett test tidigast på söndag :) Idag är jag på ovitrelle + 14 så är jag inte gravid så borde mensen komma inom de närmsta dagarna nu. 

Okej. Vi får hoppas att den inte kommer :D <3
  • jjkkll

Har mensvärk (ej molvärk som vid graviditet) så tror jag får min idag senast imorgon :(.

• Stjärnan92
    jjkkll skrev 2021-01-01 09:36:04 följande:

Har mensvärk (ej molvärk som vid graviditet) så tror jag får min idag senast imorgon :(.

Åh tråkigt:(
  • Stjärnan92
    jjkkll skrev 2021-01-01 09:36:04 följande:

• jjkkll
    Stjärnan92 skrev 2021-01-01 14:32:55 följande:

Ja jag hade på känn att de inte skulle bli något den här gången men man blir ju besviken ändå. Hur mår du?
  • Stjärnan92
    jjkkll skrev 2021-01-01 14:49:22 följande:

Ja jag hade på känn att de inte skulle bli något den här gången men man blir ju besviken ändå. Hur mår du?

Ja de blir man ju :(

Jodå jag mår väll bra, är bara de att jag får som lätt mensvärk då o då under dagarna, ibland bara på ena sidan o sen den andra o ibland i "mitten" liksom. Igår fick jag på högersida o värkte ända ner i ljumsken typ. Blir typ orolig men försöker att tänka bort de. Ska ringa gyn på måndag o fråga hur jag ska göra. Sen blir de väll o ringa mvc men vet inte vad man ska säga i telefon när man ringer dit haha
  • jjkkll
    Stjärnan92 skrev 2021-01-01 17:19:11 följande:

Ja de blir man ju :(

Jodå jag mår väll bra, är bara de att jag får som lätt mensvärk då o då under dagarna, ibland bara på ena sidan o sen den andra o ibland i "mitten" liksom. Igår fick jag på högersida o värkte ända ner i ljumsken typ. Blir typ orolig men försöker att tänka bort de. Ska ringa gyn på måndag o fråga hur jag ska göra. Sen blir de väll o ringa mvc men vet inte vad man ska säga i telefon när man ringer dit haha

Jag hade också så och försökte bara tänka på att de faktiskt är livmodern som växer och att de är ett bra tecken att kroppen jobbar på :)

Haha säg bara hej jag är gravid och vill skriva in mig :) de brukar ta personuppgifter och fråga vilken vecka du är i.
  • Anonym (Barnnr 3)

Oh så kul att vissa här redan är gravida :)

Är på ÄL + 10 och troligen ägglossning om 4 dagar :)

Hur går det för er andra?

Svar på tråden Följas åt? Provera & letrozol