• Stjärnan92

Följas åt? Provera & letrozol

Hej!

I september fick jag äntligen vår tid till fertilitetsutredningen, efter 9 månaders väntan på den tiden.

Jag och min sambo har försökt bli gravida sen dec -18, så snart 2 år. Idag 15/10 gjorde vi sista undersökningen och gick igenom provsvar, allt såg bra ut och läkaren trodde inte att det skulle bli några problem för oss. Och det får vi ju hoppas på. Det läkaren kom fram till var att jag förmodligen inte har ägglossning - åtminstone väldigt sällan. Och att jag även har oregelbunden mens. Fick som svar att jag har "super äggstockar" och ett amh värde på 110 ????

Så idag den 15/10 började jag med provera och så blir det letrozol sen. Är det någon med som börjar med det idag, och kanske vill följas åt här för o se hur det går? Det hade varit kul ????

• Svar på tråden Följas åt? Provera & letrozol
  • jjkkll
    Stjärnan92 skrev 2020-12-28 07:28:27 följande:

Nej men alltså. Jag köpte ett cb tidigt istället. O det är ju positivt. Jag är gravid!!!!! Jag är i chock. Vad gör man nu liksom :D :D

GRATTIIIIIIIIIIS <3 Då firar man och sen ringer barnmorskemottagningen för att boka inskrivning :)

Detta var din andra letrozolkur va?
  • Stjärnan92
    jjkkll skrev 2020-12-28 07:42:04 följande:

GRATTIIIIIIIIIIS <3 Då firar man och sen ringer barnmorskemottagningen för att boka inskrivning :)

Detta var din andra letrozolkur va?

Taaack :D Ja de var min andra, och de va dubbeldos :D så sjukt
  • barnlängtan2021

Nej men alltså. Jag köpte ett cb tidigt istället. O det är ju positivt. Jag är gravid!!!!! Jag är i chock. Vad gör man nu liksom :D :D

Stort grattis!! Hoppas jag får uppleva samma om ca en vecka :D
  • jjkkll
    Stjärnan92 skrev 2020-12-28 07:46:33 följande:

Taaack :D Ja de var min andra, och de va dubbeldos :D så sjukt

Jaa helt magiskt! Så spännande! Inger hopp för oss andra :) jag är bara på Äl+5 så lång väntan kvar!
  • Stjärnan92
    barnlängtan2021 skrev 2020-12-28 07:59:38 följande:

Stort grattis!! Hoppas jag får uppleva samma om ca en vecka :D

Tack! :D <3 ja de får vi verkligen hoppas <3
  • Stjärnan92
    jjkkll skrev 2020-12-28 08:23:44 följande:

Jaa helt magiskt! Så spännande! Inger hopp för oss andra :) jag är bara på Äl+5 så lång väntan kvar!

Ja det är sååå segt att vänta! Jag har ju bim på nyårsafton om jag räknar 14 dagar från ÄL tror jag. Sparat ett cb digital till nyårsafton :D
  • barnlängtan2021
    Stjärnan92 skrev 2020-12-28 09:02:48 följande:

Ja det är sååå segt att vänta! Jag har ju bim på nyårsafton om jag räknar 14 dagar från ÄL tror jag. Sparat ett cb digital till nyårsafton :D

Åh men va spännande! Jag har ju tagit ovitrelle så läkaren räknar bim 14 dagar efter ovitrelle, då har jag också BIM på nyår. Men tror jag hade ÄL den 18 så är isf på ÄL + 10 idag då :)
  • barnlängtan2021

Har du haft några symtom förresten? Eller testade du bara för att, för först trodde du väl inte att det hade fungerat den här månaden? :) 
  • Stjärnan92
    barnlängtan2021 skrev 2020-12-28 10:23:43 följande:

Åh men va spännande! Jag har ju tagit ovitrelle så läkaren räknar bim 14 dagar efter ovitrelle, då har jag också BIM på nyår. Men tror jag hade ÄL den 18 så är isf på ÄL + 10 idag då :)

Åh spännande. Håller tummarna för dig!! <3
  • Stjärnan92
    barnlängtan2021 skrev 2020-12-28 11:01:20 följande:

Har du haft några symtom förresten? Eller testade du bara för att, för först trodde du väl inte att det hade fungerat den här månaden? :) 

Nej. Bara ömma bröst som jag brukar ha innan mens, annars ingenting typ. Nä trodde verkligen de skulle va negativt, så testade ju bara för att veta o va nyfiken xD <3
Svar på tråden Följas åt? Provera & letrozol