Varför är surrogatmödraskap så dyrt och inte lagligt i Sverige?
Varför är det så när IVF är relativt billigt och lagligt? Kostar en förmögenhet utomlands som få har råd med.
Varför är det så när IVF är relativt billigt och lagligt? Kostar en förmögenhet utomlands som få har råd med.
Varför gör du den kopplingen? Det är ju inte definitionen av ivf.
MEN "käre värld" inte är väl en graviditet en hotande dödsdom för en frisk kvinna?
Ja din historik är din (värd all respekt) och alla har vi vår egen. Min är att jag nu som 65-åring tog mig modet att ringa min "pappa" och fråga. VARFÖR har du alltid hatat mig....-"Är det för att jag är så ful"? Han svarade "jag vet inte".
Jo jag kan ju ringa min "pappa" och fråga om det är min FULHET som gjort att han alltid hatat mig och få svaret "jag vet inte". I min fantasivärld skulle han sagt..-"Men lilla hjärtat du är ju jättefin....Jag visste inte bättre på den tiden".....*typ*...men det sa han inte....
Du kan fortfarande ha ett donerat ägg eller spermie vid IVF.
Sen är det inte definitionen av det men det utesluter inte att det används okänd donator vid IVF.
För att man utnyttjar kvinnor i en sårbar situation. Jag anser att det bör vara lagligt i Sverige men bara om kvinnorna kan bevisa att de är släkt på något vis eller bästisar sen länge. Och givetvis ska man inte få betalt för det.
Om vi pratar ägg- eller spermiedonation genom svenska landstinget och svenska privatkliniker, så får barnet vid 18-års ålder veta identiteten på donatorn. Om vi begränsar oss till officiella kanaler i Sverige (även Finland) så är donationer aldrig anonyma
För att man utnyttjar kvinnor i en sårbar situation. Jag anser att det bör vara lagligt i Sverige men bara om kvinnorna kan bevisa att de är släkt på något vis eller bästisar sen länge. Och givetvis ska man inte få betalt för det.
Det är ju jättebra!
Men jag har en arbetskollega som har barn via donator. Hennes fru var den som bar på barnen och dom har okänd donator till båda barnen. (Samma donator till båda barnen)
Vet du hur det kan komma sig? Jag frågar då jag själv inte vet.