Flash Gordon skrev 2020-10-04 08:56:13 följande:
Alla vet vad som måste göras men ingen vågar säga det högt:
På området Invandring
- Stoppa all invandring som behöver bidrag för att klara sig.
- Maximal återvandring
- Assimilation av de som är kvar
På området arbetsrätt
- Total nedmontering av arbetsrättslagar, uppsägningstid, LAS, MBL osv
- Minimilöner långt under dagens nivåer
På området bidrag
- Krav på att kvalificera sig in i bidragssystemet via arbete i X antal år
- Kraftigt sänkta nivår på bidragen
- Total genomlysning och kontroll över individer och bidrag. Register skall samköras.
- Biometriska data skall krävas för att försäkra att rätt person får rätt bidrag.
Låter det hemskt?
Tja, ta det med den som öppnade gränserna och skapade den här situationen från 80-talet och framåt.
Så gäller detta invandrare bara eller svenskar med?
En stor grupp du kör över fullständigt med dina idéer är ensamstående föräldrar. Ska den andra föräldern bara kunna släppa allt och gå i din värd eller är det enorma avgifter du tänkt ge denna? Men dina idéer så skulle man inte våga arbeta som ensamstående, man skulle inte kunna våga försöka skaffa ett värdigt liv för barnen och en själv om allt kan tas ifrån en fast man inte gjort något fel för att man blir osams med arbetsgivaren. Minimilön kan man inte försörja barn med.
Då du kommer hoppa på en så kan jag säga att jag är själv med två barn för pappan tycke det var tråkigt att inte kunna göra som man vill. Arbetar, med min lön, BB och underhåll lever i på 1500kr över normen som soc ger. Har behövts gå till tandläkaren de senaste tre månaderna men då jag inte vet vad de kostar,(och inte vet hur mycket jag kommer behöva VABBA) valt att flytta fram det hela tiden då det inte är en ekonomisk osäkerhet jag vågar gör just nu.