• Anonym (Pajsaren)

Över 600 000 utandsfödda går på bidrag och kan ej försörja sig själva hävdar professor i nationalekonomi. Hur påverkar detta samhället?

https://www.facebook.com/axessmagasin/videos/745245919346319/

Professor i nationalekonomi hävdar att mer än 600 000 utlandsfödda går på bidrag och ej klarar av att försörja sig själva. Hur påverkar detta samhället?
    Hur ska problemet åtgärdas?

• Svar på tråden Över 600 000 utandsfödda går på bidrag och kan ej försörja sig själva hävdar professor i nationalekonomi. Hur påverkar detta samhället?
  • Anonym (Trötter)
    LadyJane skrev 2020-10-04 08:21:10 följande:
    Du tycker att det är något som BORDE göras?
    Korrekt uppfattat?

Vad gör man idag tror du?
    Uppenbarligen alldeles för lite med tanke på resultatet.

Eller vad tycker du? (Som älskar att svara med frågor)
  • LadyJane
    Anonym (Trötter) skrev 2020-10-04 08:28:17 följande:
    Uppenbarligen alldeles för lite med tanke på resultatet.

Eller vad tycker du? (Som älskar att svara med frågor)
    Va?
    Vilket inlägg svarade du på? Det var varken mitt inlägg eller mina frågor.

Du vet alltså inte hur du går till idag utan du sitter bara på din kammare för att få sprida främlingsfientlighet.

Bra. Då vet vi.
  • Anonym (K)
    LadyJane skrev 2020-10-04 08:21:10 följande:

Du tycker att det är något som BORDE göras?

Korrekt uppfattat?

Vad gör man idag tror du?

Samma förmodligen men inte i tillräcklig utsträckning. Hörde även från en kvinna som gått på SFI som träffade kvinnor där som sa att de med flit skrev fel på proven för att slippa ut och arbeta. De är väldigt få såklart, men ändå. Det behövs nån typ av krav och tidsgräns.
  • Flash Gordon
    Anonym (Pajsaren) skrev 2020-10-03 14:40:07 följande:

www.facebook.com/axessmagasin/videos/74524591.../

Professor i nationalekonomi hävdar att mer än 600 000 utlandsfödda går på bidrag och ej klarar av att försörja sig själva. Hur påverkar detta samhället?
    Hur ska problemet åtgärdas?

Nä, han säger att "lågt räknat är 600000 i arbetsför ålder inte självförsörjande"

Antalet utlandsfödda som går på bidrag och därmed inte kan försörja sig själva är långt, långt många fler än bara 600000
  • LadyJane
    Anonym (K) skrev 2020-10-04 08:41:32 följande:
    Samma förmodligen men inte i tillräcklig utsträckning. Hörde även från en kvinna som gått på SFI som träffade kvinnor där som sa att de med flit skrev fel på proven för att slippa ut och arbeta. De är väldigt få såklart, men ändå. Det behövs nån typ av krav och tidsgräns.
    Förmodligen?

Så du gör en hörsägen till en generell sanning? En historia från någon som inte är insatt i regelverket.

Ja, det säger väldigt mycket vilket syfte du har.
  • me33

Skulle någon kalla mig för främlingsfientlig skulle jag nog hålla med. Jag vet hur illa det är. 

Det enda politikerna kommer att kunna göra det är det vanliga receptet som Reinfeldt gjorde, höjde pensionsåldern. Grattis Sverige!

• Flash Gordon

Alla vet vad som måste göras men ingen vågar säga det högt:

På området Invandring

- Stoppa all invandring som behöver bidrag för att klara sig.

- Maximal återvandring

- Assimilation av de som är kvar

På området arbetsrätt

- Total nedmontering av arbetsrättslagar, uppsägningstid, LAS, MBL osv

- Minimilöner långt under dagens nivåer

På området bidrag

- Krav på att kvalificera sig in i bidragssystemet via arbete i X antal år

- Kraftigt sänkta nivår på bidragen

- Total genomlysning och kontroll över individer och bidrag. Register skall samköras.

- Biometriska data skall krävas för att försäkra att rätt person får rätt bidrag.

Låter det hemskt?

Tja, ta det med den som öppnade gränserna och skapade den här situationen från 80-talet och framåt.

• LadyJane
    me33 skrev 2020-10-04 08:55:20 följande:
    Skulle någon kalla mig för främlingsfientlig skulle jag nog hålla med. Jag vet hur illa det är. 

Det enda politikerna kommer att kunna göra det är det vanliga receptet som Reinfeldt gjorde, höjde pensionsåldern. Grattis Sverige!
    Vi hade behövt höja pensionsåldern ändå.
    1942 bestämdes det att man fick pension vid 65 år. Den förväntade medellivslängden var då 70 för kvinnor och 67 för män. (Nyfödda) Och den återstående medellivslängden 1942 för 65-åringar var 15 år för kvinnor och 14 för män.
    ´
    Vi lever längre idag som du vet? Vi har alltså inte råd med pensionärer som får pension i närmare 30 år.
    Så oavsett politisk majoritet hade vi behövt höja pensionsåldern.

Dessutom finns det ingen anledning att bara vara hemma när man är fullt frisk och kan jobba fastän man är 65, 68 eller 75...
  • Anonym (Trötter)
    LadyJane skrev 2020-10-04 08:33:20 följande:
    Va?
    Vilket inlägg svarade du på? Det var varken mitt inlägg eller mina frågor.

Du vet alltså inte hur du går till idag utan du sitter bara på din kammare för att få sprida främlingsfientlighet.

Bra. Då vet vi.
    Kan du vänligen peka ut var jag sprider främlingsfientlighet. Jag vet inte hur "det" går till? Du sitter själv på din kammare och basunerar ut din egen åsikt som en absolut sanning? :)
  • me33
    LadyJane skrev 2020-10-04 09:09:16 följande:
    Vi hade behövt höja pensionsåldern ändå.
    1942 bestämdes det att man fick pension vid 65 år. Den förväntade medellivslängden var då 70 för kvinnor och 67 för män. (Nyfödda) Och den återstående medellivslängden 1942 för 65-åringar var 15 år för kvinnor och 14 för män.
    ´
    Vi lever längre idag som du vet? Vi har alltså inte råd med pensionärer som får pension i närmare 30 år.
    Så oavsett politisk majoritet hade vi behövt höja pensionsåldern.

Dessutom finns det ingen anledning att bara vara hemma när man är fullt frisk och kan jobba fastän man är 65, 68 eller 75...
    Det hade vi av det skälet som du nämnde Ja. Men nu dock behövs ribban läggas ännu högre upp och det är inte av högre ålder utan pga. det som hela tråden handlar om.
Svar på tråden Över 600 000 utandsfödda går på bidrag och kan ej försörja sig själva hävdar professor i nationalekonomi. Hur påverkar detta samhället?