• Malin1299

Konstig smak o luktsinne

Hej har et tag tillbaka fått förnedrat smak o luktsinne väldigt konstigt lukt och smak som allt jag äter och dricker smakar väldigt anorlunda än tidigare? Kan man få så vid hjäntumör är väldigt orolig o googlar väldigt mycket o tänker på de konstan!!!!! Är 18 år gammal o har precis fått barn

• Svar på tråden Konstig smak o luktsinne
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2020-10-14 19:53:35 följande:
    Omkring 6 månader.
    Pope Joan II skrev 2020-10-14 19:43:05 följande:

Du påstod det. Vill du ändra ditt påstående? 

Jag sa att det är den informationen vi har fått på mitt jobb. Den senaste informationen.
    Ja, du sade det. Du sade att informationen kommer direkt från WHO och FHM och att 1177:s, WHO:s och FHM:s hemsidor ännu inte uppdaterats med den senaste informationen (forskningen). Nu, en vecka senare har det fortfarande inte gjorts och ingen annan vårdpersonal vare sig här eller i verkligheten utanför internet känner till det du och din arbetsplats blivit direktinformerade om. Tycker du inte det är en smula märkligt?
  • EpicF
    Pope Joan II skrev 2020-10-14 20:02:24 följande:

Ja, du sade det. Du sade att informationen kommer direkt från WHO och FHM och att 1177:s, WHO:s och FHM:s hemsidor ännu inte uppdaterats med den senaste informationen (forskningen). Nu, en vecka senare har det fortfarande inte gjorts och ingen annan vårdpersonal vare sig här eller i verkligheten utanför internet känner till det du och din arbetsplats blivit direktinformerade om. Tycker du inte det är en smula märkligt?

Ja, vi får våran information direkt från fhm och who. Nei, jag sa att 1177 oftast har felaktig information (förmodligen för att de inte är uppdaterade sidor).

Nej, det är inte märkligt att folk inte vill diskuterade med okända människor om vad de har fått för information på jobbet. På min arbetsplats får jag en mängd information kopplad till Covid-19 som aldrig når allmänheten. Det är inge information som jag delar med mig till andra eftersom jag har tystnadsplikt. Endel information kan man dela med sig av men inte all information. Så är det i de flesta yrken.
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2020-10-14 20:13:08 följande:
    Ja, vi får våran information direkt från fhm och who. Nei, jag sa att 1177 oftast har felaktig information (förmodligen för att de inte är uppdaterade sidor).

Nej, det är inte märkligt att folk inte vill diskuterade med okända människor om vad de har fått för information på jobbet. På min arbetsplats får jag en mängd information kopplad till Covid-19 som aldrig når allmänheten. Det är inge information som jag delar med mig till andra eftersom jag har tystnadsplikt. Endel information kan man dela med sig av men inte all information. Så är det i de flesta yrken.
    Det här handlar inte om att vårdpersonal inte vill (eller inte kan på grund av sekretess) berätta om den nya informationen (senaste forskningen enligt dig) - det här handlar om att ingen utom du och din arbetsplats tycks ha nåtts av den. 
  • MinaBernt
    EpicF skrev 2020-10-14 20:13:08 följande:

Så det är hemlig information som du väljer att dela med dig av på familjeliv? Vad anser din chef om det?
  • EpicF
    MinaBernt skrev 2020-10-14 20:26:40 följande:

Så det är hemlig information som du väljer att dela med dig av på familjeliv? Vad anser din chef om det?

Hemlig information? Den informationen jag har delat är inte på något sätt hemlig så min chef anser att det är helt ok.
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2020-10-14 20:31:08 följande:
    Hemlig information? Den informationen jag har delat är inte på något sätt hemlig så min chef anser att det är helt ok.
    Så varför i hela fridens namn tror du då att inte också andra fått den nya informationen? Den är inte hemlig, ändå känner ingen annan till den? Ingen kan vittna om att de fått ta del av den och vare sig nämnda organisation eller myndighet har gjort några ändringar i sina uttalanden rörande den aktuella saken. 
  • MinaBernt
    EpicF skrev 2020-10-14 20:31:08 följande:

Du får bara inte uppge källa?
  • EpicF
    Pope Joan II skrev 2020-10-14 20:39:15 följande:

Så varför i hela fridens namn tror du då att inte också andra fått den nya informationen? Den är inte hemlig, ändå känner ingen annan till den? Ingen kan vittna om att de fått ta del av den och vare sig nämnda organisation eller myndighet har gjort några ändringar i sina uttalanden rörande den aktuella saken. 

Finns många som känner till den. Det betyder dock inte att alla vill dela med sig eller diskutera informationen.
  • EpicF
    MinaBernt skrev 2020-10-14 20:46:33 följande:

Du får bara inte uppge källa?

Varför skulle jag inte få det?

Och om jag inte hade fått det så hade jag heller inte uppgett några källor.
  • MinaBernt
    EpicF skrev 2020-10-14 20:52:16 följande:

Varför skulle jag inte få det?

Och om jag inte hade fått det så hade jag heller inte uppgett några källor.

Att hävda att informationen kommer från WHO och FHM är inte samma sak som att ange källa. Du skriver tidigare att det handlar om ny forskning.Vem står bakom den forskningen?
Svar på tråden Konstig smak o luktsinne