Inlägg från: Pope Joan II |Visa alla inlägg
  • Pope Joan II

Konstig smak o luktsinne

EpicF skrev 2020-10-07 17:14:40 följande:
    Det är är dock inte intressant för ts. Och dessutom så visas eventuella antikroppar först tidigast efter 6 månader om man öht får antikroppar.
    Det måste du informera 1177 och FHM om. 

"Det kan ta tid för kroppen att bilda antikroppar och provet bör inte tas för tidigt, utan tidigast efter 10 dagar." (FHM)

"Ett antikroppstest visar om du tidigare haft en infektion med covid-19. Ett blodprov tas för att se om du har antikroppar mot viruset. Provet ska tas när du är frisk och helst ett par veckor efter din senaste infektion så att du har hunnit bilda antikroppar." (1177)
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2020-10-07 18:10:34 följande:
    Det är bla fhm och who som menar att det tar ca 6 månader för antikroppar att bildas. Det är också sen informationen vi fått på jobbet.
    Men sluta. Du har antingen förstått saken fel eller så hittar du bara på, i vilket fall så blir det bara pinsamt och dumt om du framhärdar i något som är totalt felaktigt.
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2020-10-07 19:29:23 följande:
    Jag litar på den informationen vi har fått av fhm och who. Inte på vad en random person säger på fl (trots skrift från 1177, de har övrigt endel fel och är inte alltid uppdaterade)
    Här är vad FHM skriver på sin hemsida:

"Det kan ta tid för kroppen att bilda antikroppar och provet bör inte tas för tidigt, utan tidigast efter 10 dagar."

www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/testning-och-smittsparning/om-antikroppstest/

• Pope Joan II
    EpicF skrev 2020-10-07 20:06:25 följande:
    Ja, har sagt det. Och ja att jag litar mer på den informationen vi har fått på jobbet. End of diskussion.
    Du borde verkligen sluta att utge dig för att kunna något över huvud taget, du har ju alltid fel. 
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2020-10-07 20:25:35 följande:
    Knappast. Men vi har en info som inte har nått ut till allmänheten ännu eftersom vi får uppdateringarna fortfarande. Du måste komma ihåg att detta är ett förhållandevis nytt virus och att "vi" lär oss nya ting hela tiden om viruset.

Så nej, jag har inte fel.
    Haha! Så just du på just din arbetsplats (vilken påstår du att det är den här gången? Hemtjänsten? ASIH?) får specialrapporter som ingen annan ännu tagit del av? 

Du har fel och det hade varit betydligt bättre för dig om du bara erkänt det i stället för att igen ge dig in i en evighetslång "debatt" som leder till att du avregistrerar dig. 
    EpicF skrev 2020-10-07 20:26:59 följande:
    Och nej, jag utger mig inte för att kunna något jag inte kan. Kan jag inte svaret låter jag bli att svara. Så enkelt är det. Kanske du borde tänka på?
    Haha! Jag länkar i alla fall till den expertmyndighet som Sveriges regering vilar sitt beslutsfattande emot i den här frågan. 
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2020-10-07 21:17:15 följande:
    Det är varken hemtjänsten eller ASIH (var nu det kom ifrån...) Specialrapporter? Nej, vanliga uppdateringar från den sk ekspertmyndigheten. Och jo, är många slmtagit och tar del av dem. Och nej, jag har inte fel. Du har däremot det.

Avregistrerat mig? Varför skulle jag göra det? Finns ingen anledningen för det.
    Så var är det nu då?

Den "så kallade ekspertmyndigheten" (norsk stavning)? Menar du att FHM och WHO inte är expertmyndigheter?

Ingen annan har fått de påstådda uppdateringarna. Hur förklarar du det?

Haha, ja - det är ju vad du brukar göra när du målat in dig i ett hörn. 
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2020-10-10 14:24:27 följande:
    Nej, det gör dem inte. Däremot är det mer troligt att man kan se antikroppar med test efter 6 månader.
    Här är en okunnig professor som hävdar något helt annat:

Enligt Tomas Bergström, professor i klinisk mikrobiologi, är de labratorietester som finns i dag mycket tillförlitliga. Den som får ett positivt resultat för så kallade IgG-antikroppar har all anledning att lita på resultatet.

? Nu är de i det närmaste perfekta och kan inte bli mycket bättre, säger han.

IgG uppträder någon vecka till en dryg månad efter att infektionen debuterat. Ett positivt resultat visar att du haft covid-19.

• Pope Joan II
    EpicF skrev 2020-10-11 18:11:08 följande:
    Okunnig?
    Eller om han bara inte blivit informerad av sin närmaste chef, vad vet jag. Vad tror du? Varför säger han som han gör i citatet?
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2020-10-11 18:25:29 följande:
    Har du läst vad han skriver?
    Ja, det har jag. Men jag har kanske inte förstått det? Du kan väl vara bussig och förtydliga det åt mig?
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2020-10-11 20:14:35 följande:
    Står rätt klar och tydligt. Är väl sista meningen som inte är helt korrekt efter den nya forskningen.
    Så förut under utbrottet av den här nya sjukdomen så kunde man påvisa antikroppar tidigare än vad man kan göra nu? Nu måste man vänta i sex månader innan man kan få positiva resultat? Men det känner professorn inte till för den nya forskningen har ännu inte nått honom? Förstår jag dig rätt då?
Svar på tråden Konstig smak o luktsinne