• Malin1299

Konstig smak o luktsinne

Hej har et tag tillbaka fått förnedrat smak o luktsinne väldigt konstigt lukt och smak som allt jag äter och dricker smakar väldigt anorlunda än tidigare? Kan man få så vid hjäntumör är väldigt orolig o googlar väldigt mycket o tänker på de konstan!!!!! Är 18 år gammal o har precis fått barn

• Svar på tråden Konstig smak o luktsinne
  • EpicF
    Pope Joan II skrev 2020-10-07 19:36:51 följande:

Här är vad FHM skriver på sin hemsida:

"Det kan ta tid för kroppen att bilda antikroppar och provet bör inte tas för tidigt, utan tidigast efter 10 dagar."

www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/testning-och-smittsparning/om-antikroppstest/

Ja, har sagt det. Och ja att jag litar mer på den informationen vi har fått på jobbet. End of diskussion.
  • MinaBernt
    EpicF skrev 2020-10-07 20:06:25 följande:

Ja, har sagt det. Och ja att jag litar mer på den informationen vi har fått på jobbet. End of diskussion.

Tror att du missar att även du är en random person på FL. Du kan inte styrka ditt påstående på något vis, varför ska vi då tro på dig?
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2020-10-07 20:06:25 följande:
    Du borde verkligen sluta att utge dig för att kunna något över huvud taget, du har ju alltid fel. 
  • EpicF
    Pope Joan II skrev 2020-10-07 20:22:21 följande:

Du borde verkligen sluta att utge dig för att kunna något över huvud taget, du har ju alltid fel. 

Knappast. Men vi har en info som inte har nått ut till allmänheten ännu eftersom vi får uppdateringarna fortfarande. Du måste komma ihåg att detta är ett förhållandevis nytt virus och att "vi" lär oss nya ting hela tiden om viruset.

Så nej, jag har inte fel.
  • EpicF
    Pope Joan II skrev 2020-10-07 20:22:21 följande:

Och nej, jag utger mig inte för att kunna något jag inte kan. Kan jag inte svaret låter jag bli att svara. Så enkelt är det. Kanske du borde tänka på?
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2020-10-07 20:25:35 följande:
    Knappast. Men vi har en info som inte har nått ut till allmänheten ännu eftersom vi får uppdateringarna fortfarande. Du måste komma ihåg att detta är ett förhållandevis nytt virus och att "vi" lär oss nya ting hela tiden om viruset.

Så nej, jag har inte fel.
    Haha! Så just du på just din arbetsplats (vilken påstår du att det är den här gången? Hemtjänsten? ASIH?) får specialrapporter som ingen annan ännu tagit del av? 

Du har fel och det hade varit betydligt bättre för dig om du bara erkänt det i stället för att igen ge dig in i en evighetslång "debatt" som leder till att du avregistrerar dig. 
    EpicF skrev 2020-10-07 20:26:59 följande:
    Och nej, jag utger mig inte för att kunna något jag inte kan. Kan jag inte svaret låter jag bli att svara. Så enkelt är det. Kanske du borde tänka på?
    Haha! Jag länkar i alla fall till den expertmyndighet som Sveriges regering vilar sitt beslutsfattande emot i den här frågan. 
  • Magical
    EpicF skrev 2020-10-07 18:10:34 följande:
    Det är bla fhm och who som menar att det tar ca 6 månader för antikroppar att bildas. Det är också sen informationen vi fått på jobbet.
    intressant. 

I den här skriften från WHO står det bl. a så här: 

MostCOVID-19patients develop

antibodies about1-3weeks after symptoms

start. This is around the time when many

patients start to recover.

www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/risk-comms-updates/update-34-immunity-2nd.pdf 
  • EpicF
    Pope Joan II skrev 2020-10-07 20:34:13 följande:

Haha! Så just du på just din arbetsplats (vilken påstår du att det är den här gången? Hemtjänsten? ASIH?) får specialrapporter som ingen annan ännu tagit del av? 

Du har fel och det hade varit betydligt bättre för dig om du bara erkänt det i stället för att igen ge dig in i en evighetslång "debatt" som leder till att du avregistrerar dig. Haha! Jag länkar i alla fall till den expertmyndighet som Sveriges regering vilar sitt beslutsfattande emot i den här frågan. 

Det är varken hemtjänsten eller ASIH (var nu det kom ifrån...) Specialrapporter? Nej, vanliga uppdateringar från den sk ekspertmyndigheten. Och jo, är många slmtagit och tar del av dem. Och nej, jag har inte fel. Du har däremot det.

Avregistrerat mig? Varför skulle jag göra det? Finns ingen anledningen för det.
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2020-10-07 21:17:15 följande:
    Det är varken hemtjänsten eller ASIH (var nu det kom ifrån...) Specialrapporter? Nej, vanliga uppdateringar från den sk ekspertmyndigheten. Och jo, är många slmtagit och tar del av dem. Och nej, jag har inte fel. Du har däremot det.

Avregistrerat mig? Varför skulle jag göra det? Finns ingen anledningen för det.
    Så var är det nu då?

Den "så kallade ekspertmyndigheten" (norsk stavning)? Menar du att FHM och WHO inte är expertmyndigheter?

Ingen annan har fått de påstådda uppdateringarna. Hur förklarar du det?

Haha, ja - det är ju vad du brukar göra när du målat in dig i ett hörn. 
Svar på tråden Konstig smak o luktsinne