Goneril skrev 2024-02-16 08:54:38 följande:
Säkert upplever TS njutning, förmodligen förhöjd av gourmetmiddagar och ansenliga mängder bubbel, Jag tänker inte moralisera och amatörpsykologiserandet överlåter jag åt andra, men lite självbedrägeri ligger i livsstilen. Just att välja mötesplats, där kan man inte välja fritt, inte gå på konsert tillsammans eller gå runt i stan, en begränsning. Ja, och "russin" det är subjektivt. Dessa förtjusande älskare bryr sig inte om TS skulle råka ut för något svårt, så som det händer i livet ibland. För älskarna är nog TS inte något annat än en elegant glädjeflicka som de roar sig med utan avgift. TS borde ta betalt, RUT borde kunna bli aktuellt om umgänget sker i hemmet.
Självbedrägeri? För att jag väljer att njuta kravlöst?
Amatörpsykologerna här på FL är inget att lägga någon vikt på, bra att du avstår från att ge ut amatördiagnoser iallafall.
En av sakerna med mitt fria liv har just varit att man inte behöver gå runt och stoltsera och visa upp varandra. Jag bryr mig inte om de andra, skulle det vara en relation byggd på känslor så hade det dock varit annorlunda. Men så är det ju inte.
Russinen består av njutning av flera slag, precis om du ger exempel på Härligt sex, fina middagar, bubbel... har varit på någon enstaka konsert också. Där får mannen bestämma, det är han som riskerar något om vi ses tillsammans.
Resten av kakan handlar om att laga mat, diska, städa, snyta ungar och torka skit. Sånt som jag klarar mig bra utan. Jag har visserligen barn, men de är utflugna vid det här laget.
Jag har verkligen haft, och har, det bästa liv jag kan tänka mig. Var sak har sin tid liksom, och nu är det min tid till 100%.
Det har hänt att mannen faktiskt ändat sitt äktenskap för min skull, det har jag skrivit om tidigare i tråden vill jag minnas. Orkar dock inte leta upp inlägget då det är väldigt många.
Oftast är man bara varandras leksak dock. Och det gör jag klart från början. Ändå lämnade dessa (fåtal) män sina äktenskap för min skull, och ändade upp som bittra singlar.
Att kallas för glädjeflicka som mogen kvinna känns kanske lite sisådär, men jag förstår vad du menar. Men vet du, männen är för mig då glädjepojkar som jag roar mig med. Helt utan krav.
Någon här tror att jag är en runkgubbe, en av amatörpsykologernas utlåtande.
Du däremot håller dig på en nivå som gör att jag gärna besvarar din kommentar. Du brukar hålla dig saklig och med god ton.