• KimGbg

Dask

Jag har en 4 årig busig dotter som är väldigt trotsig just nu. Jag var med henne i affären häromdan och hon ville ha godis, jag sa till henne lugnt att hon inte fick och att hon får vänta tills lördag. Hon blev arg och tjatade och jag var bestämd och sa nej. Hon fortsatte genom att börja bita på min arm jag sa till på skarpen att hon skulle lägga av , andra gången tog jag tag i hennes arm satte mig på huk och sa ännu mer bestämt att sluta bita mig. Men hon fortsatte så tredje gången rann de över på mig så jag gav henne en dask på rumpan. Den kändes förmodligen men inte så hon började gråta iallafall. Hon slutade att bita mig.

Jag skäms så in i bomben att jag gav henne en dask på rumpan och jag känner mig som världens sämsta pappa. Jag har verkligen misslyckat med allt som jag stod för och nu har jag gjort de som jag verkligen är emot.

Har någon annan av er föräldrar gett era barn dask k rumpan, hur kändes de för er?

• Svar på tråden Dask
  • Anonym (Noll)
    KimGbg skrev 2020-08-30 19:00:10 följande:
    Tack, för ditt stöd! Jag vet att jag inte kommer göra så igen.

Visst kanske flickor kan vara mer pipiga men jag älskar henne exakt lika mycket som min son. Jag skulle aldrig vilja välja bort eller önska att hon hade blivit en pojk för de. Utan jag har turen och fått en av varje och de är underbart. Min pojk kan faktiskt vara lite knöligare ibland också. Trotsålder är väl sådan.

Men som sagt älskar både min dotter o son lika mycket
    Det är bra att du är nöjd.
    Jag är glad att jag bara har pojkar. Väldigt glad.

Det där med "en av varje" ger jag inget för. Det känns mest som något man säger för sin egen skull.
  • Anonym (Ann)
    KimGbg skrev 2020-08-30 19:20:59 följande:

Jag förstår att de rann över men du kan inte heller skylla på att du var ensamstående. Finns andra ensamstående som aldrig har daskat sina barn.

Jag har aldrig försökt försvara vad jag gjort.
  • Anonym (Y)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-08-30 19:02:15 följande:

Jaja, glashus då :) 

Ah! :) Tack! Jag trodde jag hade missat något nytt hippt uttryck.

Hälsn.

Tanten
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Y) skrev 2020-08-30 19:50:34 följande:
    Ah! :) Tack! Jag trodde jag hade missat något nytt hippt uttryck.

Hälsn.

Tanten
    Näe det var bara jag som tänkte för snabbt och du som var uppmärksam ;)
  • Anonym (Anonym)
    KimGbg skrev 2020-08-30 19:29:47 följande:
    Tack, för tips mm!

Jag vet att jag har gått över gränsen och jag erkänner de.

Men tyvärr så är de nog många som har åsikter av mitt handlade så har dom själva daskat sina barn på rumpan.
    Eller gjort nåt annat som även om det inte är dask i rumpan kanske inte är så lämpligt ändå. Själv anser jag att man kan vara mänsklig och då gör man ibland fel, men en bra förälder lär sig av sina misstag och försöker göra bättre nästa gång. Det var en gång, jag tror inte barnet tog skada men att det är bra om man har lite verktyg med sig innan en situation uppstår. Lycka till.
  • Anonym (Singelmamma)

VIsst kan barn var jobbiga och gå en på nerverna, speciellt om man själv är helt slut. Jag är ensamstående och har varit extremt trött pga hypotyreos. MEN, att daska till sitt barn, never. Fattar inte hur man kan få den impulsen. Var kommer den ifrån?

• KimGbg
    Anonym (Noll) skrev 2020-08-30 19:31:51 följande:

Det är bra att du är nöjd.

Jag är glad att jag bara har pojkar. Väldigt glad.

Det där med "en av varje" ger jag inget för. Det känns mest som något man säger för sin egen skull.

Eh? För mig har inte könen haft någon betydelse egentligen alls hade älskat om jag bara hade fått pojkar eller bara flickor lika mycket. Nu fick jag en av varje och jag tycker de är jättekul för man får se skillnader på ett annat sätt.

Du verkar ha väldigt emot flickor. Känns som du skulle ha stött bort ditt varn om du fick en dotter. Inget kön är mer värt en den andra.

Jag kommer oroa mig på olika sätt när dom blir större tex min son att han inte hamnar i fel ?gäng? eller annat skit. Och kommer oroa mig för min dottern oron om att bli sexuellt utnyttjad/ våldtagen mm.
  • KimGbg
    Anonym (Singelmamma) skrev 2020-08-30 20:20:52 följande:

VIsst kan barn var jobbiga och gå en på nerverna, speciellt om man själv är helt slut. Jag är ensamstående och har varit extremt trött pga hypotyreos. MEN, att daska till sitt barn, never. Fattar inte hur man kan få den impulsen. Var kommer den ifrån?

Du behöver inte trycka ner mig ännu mer. Jag har gjort fel och ångrar det verkligen. Just för stunden blev de som det blev. De viktigaste är att dottern inte verkar har tagit skada och att jag vet att jag aldrig kommer göra så igen. För den ångesten man har kan ingen ana.

Du ska visa att du är ensamstående och att du aldrig gör fel som förälder?
  • Anonym (Singelmamma)
    KimGbg skrev 2020-08-30 20:34:51 följande:
    Du behöver inte trycka ner mig ännu mer. Jag har gjort fel och ångrar det verkligen. Just för stunden blev de som det blev. De viktigaste är att dottern inte verkar har tagit skada och att jag vet att jag aldrig kommer göra så igen. För den ångesten man har kan ingen ana.

Du ska visa att du är ensamstående och att du aldrig gör fel som förälder?

Jag frågade för att jag är nyfiken, inte för att trycka ner. Det är ju bra att du är säker på att det aldrgi kommer att hända igen, då har ångesten gjort nytta.

JAg har aldrgi sagt att jag inte gjort fel som förälder. Jag har flertalet gånger tappat tålamodet och höjt rösten i allldeles för hög volym. Jag har somnat ute i lekparker och på bibliotek mm.

Svar på tråden Dask