• KimGbg

Dask

Jag har en 4 årig busig dotter som är väldigt trotsig just nu. Jag var med henne i affären häromdan och hon ville ha godis, jag sa till henne lugnt att hon inte fick och att hon får vänta tills lördag. Hon blev arg och tjatade och jag var bestämd och sa nej. Hon fortsatte genom att börja bita på min arm jag sa till på skarpen att hon skulle lägga av , andra gången tog jag tag i hennes arm satte mig på huk och sa ännu mer bestämt att sluta bita mig. Men hon fortsatte så tredje gången rann de över på mig så jag gav henne en dask på rumpan. Den kändes förmodligen men inte så hon började gråta iallafall. Hon slutade att bita mig.

Jag skäms så in i bomben att jag gav henne en dask på rumpan och jag känner mig som världens sämsta pappa. Jag har verkligen misslyckat med allt som jag stod för och nu har jag gjort de som jag verkligen är emot.

Har någon annan av er föräldrar gett era barn dask k rumpan, hur kändes de för er?

• Svar på tråden Dask
  • Anonym (Noll)
    KimGbg skrev 2020-08-30 20:26:08 följande:
    Eh? För mig har inte könen haft någon betydelse egentligen alls hade älskat om jag bara hade fått pojkar eller bara flickor lika mycket. Nu fick jag en av varje och jag tycker de är jättekul för man får se skillnader på ett annat sätt.

Du verkar ha väldigt emot flickor. Känns som du skulle ha stött bort ditt varn om du fick en dotter. Inget kön är mer värt en den andra.

Jag kommer oroa mig på olika sätt när dom blir större tex min son att han inte hamnar i fel ?gäng? eller annat skit. Och kommer oroa mig för min dottern oron om att bli sexuellt utnyttjad/ våldtagen mm.
    Jo, jag är nog lite anti mot flickor. Trots att jag är kvinna själv.
    Men vad gör det?

Ska inte ha fler barn iallafall.
  • KimGbg
    Anonym (Noll) skrev 2020-08-31 05:03:17 följande:
    Jo, jag är nog lite anti mot flickor. Trots att jag är kvinna själv.
    Men vad gör det?

Ska inte ha fler barn iallafall.
    vilken jävla tur att du inte fick en dotter. Stackars barn att få känna sig oälskad
  • Anonym (Noll)
    KimGbg skrev 2020-08-31 10:35:58 följande:
    vilken jävla tur att du inte fick en dotter. Stackars barn att få känna sig oälskad
    Nåja, jag kanske hade ändrat mig om det hänt.
  • Xenia
    KimGbg skrev 2020-08-30 10:29:31 följande:
    De spelar ingen roll vad jag än säger så vill du tolka de fel och konfrontera det.

Men jag menar egentligen överlag och därför är jag rädd att de sätter sig hårdare om man daskade till en flicka istället för en pojke. Sen spelar de naturligtvis ingen roll. Jag tappade taget och gjorde fel. Jag skäms att jag daskade till min dotter och har svårt att sätta gränser efter detta. Hon är väldigt busig samt trotsig men vågar verkligen inte säga till henne nu när hon gör fel.
    Men det är verkligen ingen bra strategi. Du kan be henne om ursäkt för att du daskade till henne. Men inte tassa på tå och låta henne göra allt hon vill.

Är du rädd för att det ska sluta med en dask igen om du säger till henne?
  • Anonym (Singelmamma)
    KimGbg skrev 2020-08-31 10:34:58 följande:
    tack jag klarar mig. att somna ifrån sina barn i en lekpark är riktigt dåligt själv. Allt kan häna och de finns sjuka människor att se upp med
    JAg tycker du ska läsa länkarna. Det handlar om att sätta man sätter personliga gränser. Bekräfta barnets känslor och önskningar, inte argumentera emot. Det betyder INTE att låta barn få som de vill.  https://petrakrantzlindgren.se/2013/12/04/barn-kan-och-bor-inte-alltid-fa-som-de-vill-men-lat-dem-fa-kanna-vad-de-vill/
  • Emala
    KimGbg skrev 2020-08-31 10:35:58 följande:

Men snälla du! Hon hade med allra största sannolikhet älskat sin dotter, om hon väl fått någon.

Stackars barn säger du. Du är väl inte heller rätt person att anklaga andra, det var du som slog din dotter...
  • Xenia
    Anonym (Noll) skrev 2020-08-30 19:31:51 följande:
    Det är bra att du är nöjd.
    Jag är glad att jag bara har pojkar. Väldigt glad.

Det där med "en av varje" ger jag inget för. Det känns mest som något man säger för sin egen skull.
    Men är du på riktigt? Eller trollar du?

Bara för att du inte vill ha "en av varje" så betyder det inte att alla är som du. Vadå något som man säger, menar du att de som är nöjda för att de har "en av varje" skulle ljuga? Egentligen vill alla ha pojkar som du?

Hur vet vi att du inte säger att du är glad för att du har bara pojkar "för din egen skull"?
  • Anonym (Noll)
    Emala skrev 2020-08-31 23:38:39 följande:
    Men snälla du! Hon hade med allra största sannolikhet älskat sin dotter, om hon väl fått någon.

Stackars barn säger du. Du är väl inte heller rätt person att anklaga andra, det var du som slog din dotter...
    Precis så.
    Hur tänkte han ens där?
  • Anonym (Noll)
    Xenia skrev 2020-09-01 01:24:22 följande:
    Men är du på riktigt? Eller trollar du?

Bara för att du inte vill ha "en av varje" så betyder det inte att alla är som du. Vadå något som man säger, menar du att de som är nöjda för att de har "en av varje" skulle ljuga? Egentligen vill alla ha pojkar som du?

Hur vet vi att du inte säger att du är glad för att du har bara pojkar "för din egen skull"?
    Nej, jag trollar inte.
    Jag säger min åsikt. Precis som du gör.

Varför skulle jag tro att andra ljuger för att de inte tycker som jag???
Svar på tråden Dask