qvist skrev 2020-07-12 14:03:32 följande:
Jag blir så frustrerad!
Min sambo väntar barn. Jag vill ju delta i allt kring det, men på grund av den här djävla coronaepidemin får man ju inte följa med till vårdinstanserna.
Hon berättar vad som hände när hon kommer hem, men det är ju inte samma sak. Jag känner mig ändå utesluten. Det är ju inte som på farfars tid, när mannen inte ?skulle? vara med.
Hur gör man för att hantera dethär? Vad gör ni?
Många av oss förstår din besvikelse, att även som pappa få vara med hela vägen, att få ställa fåniga frågor till personalen på MVC, att hjälpas åt att komma ihåg vad som sas. Att helt enkelt få vara med. Nu är det något ni måste hantera, Att som du få pysa ut sin besvikelse och frustration är ett sätt, kan vara rätt skönt ibland även om man vet att det inte leder till några förändringar.
I såna här lägen får man ta till sig inledningen av sinnesrobönen. Gud ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att ändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.
Det är något jag fått ta till mig när jag inte kunna träffa barn, barnbarn och vänner på flera månader. samtal via telefon och dator får ersätta. Men så man saknar att fysiskt få röra vid en annan människa.