Hallonpaj83 skrev 2020-07-13 17:43:29 följande:
Men du verkar tro att man får jättemycket info det får man inte. Man får ingen kunskap om det kommande barnet, eller den första tiden . Jag fick aldrig det utan det är när barnet är här som man får på bvc. Sen får man det antagligen på föräldragrupper men det var vi aldrig på. Det vi fick på var seminarium på sjukhuset som berättade om förlossningen och tiden på sjukhuset .
Alltså inget som de pratar om på mvc.
Du missar ju ingenting..
Seminarier och eventuella föräldragrupper tillhör ju allt det som är inställt och som man inte får vara med på för närvarande. Seminarier har ersatts med föreläsningar på webben som är intressanta men där man inte kan ställa frågor i realtid och diskutera. Informationen på MVC handlar ju om hur min sambo mår, varför skulle det inte vara intressant för mig? I normala fall hade jag kunnat välja om jag skulle följa med eller inte, det valet har jag inte längre.
När min sambo åkte in för något som eventuellt var akut, så får jag inte följa med in utan får sitta utanför och vänta i bilen tills det står klart efter ett par timmar att hon behöver stanna över natten för observation, varvid jag åker hem för det var fortfarande inte så akut att jag hade fått vara med där inne. Jag hade bara fått komma in om det hade inneburit att de hade behövt sätta igång en för tidig förlossning. Det var det sedan tal om dagen efter, men ytterligare någon timme senare bestämde de trots allt att en sådan åtgärd inte behövdes.
Men eftersom det finns corona i år, skall jag tydligen inte få dryfta hur man hanterar att det finns corona i år.