Corona – att inte få vara med på MVC m.m.
Du missar inget om ert barn? Som det skrivits innan så handlar det ju om mödrarna. Hur mkt man gått upp i vikt, järnvärde osv. Det enda om barnet är hjärtljudet som hon kan spela in.
Du missar inget om ert barn? Som det skrivits innan så handlar det ju om mödrarna. Hur mkt man gått upp i vikt, järnvärde osv. Det enda om barnet är hjärtljudet som hon kan spela in.
Men du verkar tro att man får jättemycket info det får man inte. Man får ingen kunskap om det kommande barnet, eller den första tiden . Jag fick aldrig det utan det är när barnet är här som man får på bvc. Sen får man det antagligen på föräldragrupper men det var vi aldrig på. Det vi fick på var seminarium på sjukhuset som berättade om förlossningen och tiden på sjukhuset .
Alltså inget som de pratar om på mvc.
Du missar ju ingenting..
Vad är det som handlar om mödrarna? Du menar att all information om det kommande barnet, graviditeten, förlossningen och den första tiden med det nyfödda barnet är något som jag som pappa inte skall bry mig om? ...att det inte rör mig?
Som pappa kanske man skall börja bry sig om barnet när det är dags för det att börja skolan eller sådär?
Min sambo var heller aldrig med mig till mvc, men kunde komma om jag kände att jag ville ha honom med. Vilket jag inte tyckte var nödvändigt. Jag skickade ett sms direkt efteråt bara och berättade om hjärtljuden, och om mitt järnvärde, eftersom det brukade bara lågt.
Mina barns pappa var aldrig med mig till MVC. Kändes inte alls nödvändigt. Man tar blodprov, vägs och så mäter BM magen och hör efter hur man mår. Varför ska blivande pappan vara med om han inte är med för att han skjutsar och ska vänta....*typ*!?