Anonym (Supernöjd) skrev 2020-07-11 23:25:17 följande:
Hej, jag gjorde denna operation för 1,5 år sedan alltså sydde magmusklerna som delats hela vägen o fick bort överskottshud. Inte nog med att jag fick tillbaka en platt mage, den e finare än innan barnen o Jag tränar verkligen magen nu. Naveln fick jag tillbaka med, den var rätt deformedrad efter tre graviditeter. Min ryggvärk blev bättre med då hållningen förbättrades. Rekommenderas starkt!
Åh vad härligt att höra! Tack! Var gjorde du din operation?
Anonym (L) skrev 2020-07-11 23:36:25 följande:
Har gått igenom en stor bukplastik. Jag hade tränat ihop delningen men magen buktade ändå ut pga uttöjd bukvägg, så det blev en operation.
Rekommenderar att fråga på på konsultationen om vilket slutresultat man kan förvänta sig, beroende på sitt individuella utgångsläge. Finns även mycket att läsa om andras erfarenheter på Plastikoperationsforum. Alla blir inte platta.
Återhämtningen kan också vara väldigt tuff med lång sjukskrivning. Jag fick en infektion och var inlagd på sjukhus. Kunde inte bära mitt barn på väldigt länge. Men det kan såklart också gå toppen! Bra att vara insatt och påläst inför en så omfattande operation bara.
Men i slutänden tyckte du ändå att det var värt det, eller? Vad innebär utböjd bukvägg? Är det nåt de tar med i operationen alltså? Var opererade du dig?
Anonym (Anka) skrev 2020-07-12 06:14:07 följande:
Jag gjorde operation i november, betalade 85.000. Riktigt nöjd med hur magen ser ut nu.
Härligt! Var gjorde du den? Gjorde du fettsugning också?
Kråkungen skrev 2020-07-12 08:57:46 följande:
Vilken bra tråd - jag har funderat på samma sak, även om det bär mig emot... både m tanke på kostnaden och med tanke på att... tja, jag skulle känna det som att jag fuskade, haha.
Ja, det är ju mycket pengar... haha, ja, fast jag tänker att det inte är fusk när man bara återställer kroppen till ursprungsläget eller vad man ska säga :) Men jag fattar vad du menar, jag känner likadant beträffande bröstoperation, men där är det ju mer fråga om att lägga till nåt som är fejk liksom. Inte för att jag på nåt sätt dömmer andra som opererar brösten förstås, men för mig skulle det kännas fel.