Fråga om magplastik, snälla hjälp
Jag gjorde operation i november, betalade 85.000. Riktigt nöjd med hur magen ser ut nu.
Jag gjorde operation i november, betalade 85.000. Riktigt nöjd med hur magen ser ut nu.
Hej nyfikenNyfiken,
Jag opererases på Hernia center i Stockholm av Anders Olsson. Jag hade 7 cm delning, bråck övanför naveln och hänghud på magen. Han sa då att Stockholms landsting har slutat att betala för sådana operationer. Jag litar på det han säger då han var förespråkare att sådana operationer ska bekostas av landstinget för alla kvinnor.
Jag gjorde inte fettsugning men det känns att all fett försvann på nåt sätt. Hade bmi på 24. Opererade bort 1 kg hud. Rehabilitering hos Katarina Woxenrud ingår i priset.
Mycket bra bemötande av både Anders och Katarina efter operation
Landstinget betalade förut men bara för de som var tillräckligt uttåliga, många läkarbesök, kunde bevisa psykiskt ohälsa pga kropps utseende eller ryggbesvär. Läste mycket innan jag bestämmde mig att betala själv. Har inte den tid. Sedan är det väntetid om man fick det godkänd. Man kunde inte bestämma kirurg. Olika resultat hos olika kirurger. Jag tror att privata kliniker är mycket mer måna om sina patienter.
Bara ett exempel. Kanske 10 dagar efter operation ringde jag kliniken då jag hade fråga om plåstra om såret. Det var fredag em, Anders ringer på lördag mårgon och förklarar. Wow, tänkte jag, vilken kirurg som jobbar för landstinget skulle göra så. Ingen.
Jag fick operationstid hos Anders 20 dagar efter besöket.
Ska bara lägga till att midjemått minskade med 15 cm då jag hade riktigt puttmage