Inlägg från: Kråkungen |Visa alla inlägg
  • Kråkungen

Fråga om magplastik, snälla hjälp

nyfikenNyfiken skrev 2020-07-11 07:50:21 följande:

Jag har efter många graviditeter fått en riktigt tradig hängmage, som jag funderar på att göra nåt åt. Tydligen kan man vid en stor magplastik även sy ihop magmusklerna som delats i samband med graviditet (alltså inte bara ta bort överskottshud, utan även sy ihop musklerna). Det låter precis som nåt för mig! Jag har ett jättegap mellan magmusklerna... Men. Nu undrar jag: om magmusklerna inte bara har delat på sig, utan dessutom är slappa och otränade, spelar det då nån roll att man syr ihop dem? Hänger inte magen ut ändå, just för att musklerna är förslappade? 

Hoppas nån fattar vad jag menar, och kan svara. Och om det är nån som gjort den här typen av operation får ni mer än gärna dela med er av alla erfarenheter ni kan!

Vilken bra tråd - jag har funderat på samma sak, även om det bär mig emot... både m tanke på kostnaden och med tanke på att... tja, jag skulle känna det som att jag fuskade, haha. Följer dock ändå med intresse :)
    Anonym (Följer) skrev 2020-07-12 05:22:14 följande:

Hej på er :) följer denna tråd då jag själv har drabbats av hängmage med delade magmuskler efter graviditet.

Vad kostade era fulla bukplastiker och hur lång blev återhämtningstiden exakt?

På Citadellkliniken i Landskrona vet jag att de tar från 50 000, eller från 70 000 om man vill ha fettsugning också. 

• Kråkungen
    nyfikenNyfiken skrev 2020-07-12 09:06:50 följande:
    haha, ja, fast jag tänker att det inte är fusk när man bara återställer kroppen till ursprungsläget eller vad man ska säga :) Men jag fattar vad du menar, jag känner likadant beträffande bröstoperation, men där är det ju mer fråga om att lägga till nåt som är fejk liksom. Inte för att jag på nåt sätt dömmer andra som opererar brösten förstås, men för mig skulle det kännas fel.

Exakt så! Exakt så känner jag också :) Och du har ju rätt beträffande skillnaden iofs... :)
Svar på tråden Fråga om magplastik, snälla hjälp