Inlägg från: Anonym (Supernöjd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Supernöjd)

Fråga om magplastik, snälla hjälp

Hej, jag gjorde denna operation för 1,5 år sedan alltså sydde magmusklerna som delats hela vägen o fick bort överskottshud. Inte nog med att jag fick tillbaka en platt mage, den e finare än innan barnen o Jag tränar verkligen magen nu. Naveln fick jag tillbaka med, den var rätt deformedrad efter tre graviditeter. Min ryggvärk blev bättre med då hållningen förbättrades. Rekommenderas starkt!

• Anonym (Supernöjd)

Jag fick mitt bekostat via landstinget. Inge pga delade musklerna konstigt nog utan pga hängbuken. Viktigt att man har normalt bmi innan operationen för bästa resultat samt vänta till barnen är lite större då man inte får lyfta tungt alls på flera månader.

För mig var ingreppet smidigt. Kändes som ett kejsarsnitt o låg kvar två dygn på sjukhus. Låg hemma ett dygn innan jag var upp o lagade mat etc. Naturligtvis krävs att man får mkt stöd av sin partner då man har ont en tid efter men inte vrålont så som man kan tänka sig. Sen har man korsett i 6 v tror jag det var. Fråga gärna om ni undrar något. Plastikkirurgforum kan jag också rekommendera att gå in på.

• Anonym (Supernöjd)

Jag bor i Jönköping o fick det bekostat av Landstinget. Har förstått att det är få förunnat då många landsting tycker att det är skönhetsingrepp. Jag sökte pga ryggvärk som förvärrades efter muskeldelningen i magen eftersom bålen mer eller mindre kollapsade. Min kirurg var underbar, Ulrike Sittig. Så noggrann o omtänksam kvinna.

Svar på tråden Fråga om magplastik, snälla hjälp