Entusiastisk skrev 2020-07-31 09:04:35 följande:
Ja, det var väldigt skönt faktiskt.. Igår sent på kvällen hade jag tom lägre än nu på morgonen.. Provade för skojsskull. Vet inte exakt hur temphöjningen funkar än, ska nörda ner mig lite vid tillfälle.. Men om det är när ägget släppt så släppte det ju troligtvis inatt..!? Men som sagt vet inte hur det funkar..
Okej, vad bra med en lite lightutredning ju!
Nu vet jag inte alls om det är så men fick lite länkar av en tjej om tempningen för ett tag sen om olika kurvor och tolkningar etc.. Och en sak jag tänkte på när jag såg din kurva var att det ser ut som din temp är lite låg i lutealfasen!? Kanske ser så ut bara när kurvan sträcks ut.. Men om den är lite låg såg jag att det kan bero på någon rubbning med progesteronet!? Är den låg eller det bara såg ut så? :)
Förstår det med IVF men som sagt det är ju skönt det finns <3 hoppas dock det går nu under andra augusticykeln om det är så att tempen nu vände :( vad tråkigt.. <3
Stor kram och tack för ditt svar <3
Så idag är du nog på Äl+1?
Hur lång lutealfas har du? När blir BIM?
Hur var din tapp idag? Min var lite mjukare idag också, även om den fortfarande är rätt hög, så antar att den också förbereder sig på att släppa fram mensen :-/
Jag har också funderat på om jag har progesteronbrist! Tycker också tempen är lite låg i förhållande till före äl. Denna cykel har jag också haft rätt ömma bröst, som också kan vara tecken på progesteronbrist. Plus att jag är ju över 35 år och det verkar vara vanligt att progesteronet minskar där efter. Nu är bara frågan, ska jag ha is i magen och avvakta utredningen som börjar om tre veckor. Eller ska jag testa progesteronkräm? Hmm, några kloka råd?
Humöret dippar ju lite när tempen dippar, men jag försöker tänka positivt
Blir lite som att pussla, försöka hitta de sista bitarna som gör pusslet helt. Och vips så blir jag gravid
Ska ändå bli skönt att få gjort en utredning och få veta mer hur sjukvården ser på våra chanser att bli gravida