• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Jenzia
    Enlitentrea2020 skrev 2020-07-31 06:03:39 följande:

Hej på er!

BIM i morgon och igårkväll hade jag en liten liten brun fläck i trosan. På papperet blev det suuuuuupersvagt rosa men sen inget alls. Jag sa till mannen att mensen är här så det blir nya tag senare i augusti. I morse var det inget alls på papperet så jag gjorde ändå ett test och jag ser ju tydligt två sträck.

För mig är dock blödning 100% kopplat till missfall. Har varit gravid fyra gången och två har gått bra och två har varit uteblivna missfall. De gånger de gått bra har jag inte blött något alls och första missfallet var en ofostrig graviditet som upptäcktes i vecka 13 av en liten liten blödning och nu senaste missfallet var i maj i vecka 8-9 men fostret hade dött i vecka 7. Då kom dock en större blödning.

Så antingen är detta ett missfall igen eller så är det kanske en sån där nidblödning eller något men det känns så osannolikt för min del. Ska testa ta ett digitalt och en ny sticka i morgon och se om strecket blir starkare eller om det avtar. Och är det ett missfall borde ju blödningen komma igång mer. Har dock behövt cytotec båda de tidigare missfallen då det inte velat komma ut av sig själv.

Grattis till pluset!! Förstår din oro, och hoppas verkligen det går hela vägen den här gången! Kram!
  • Entusiastisk
    Jenzia skrev 2020-07-31 07:38:56 följande:

Wow!!! Vilken tempökning!!!! Vad glad jag blir för din skull!! Då kan du börja slappna av lite nu!

Min temp började istället gå nedåt imorse, men det är ju i din ordning i o m att mensen ska komma på söndag. Så nu antar jag att den kommer som en klocka och så för det bli nya tag för BIM nr 2 i augusti!

Har missat att svara på flera inlägg, men minns att du frågade varför vi skulle tillbaka på utredning om vi var där år 2017. Vi var med i en studie kring fertilitet för kvinnor mellan 30-35 år, det var på RMC.

Då fick jag veta min äggreserv och kollat äggstockarna. Maken fick veta hur mycket spermier han hade och hur stor det som var bra/rörliga/icke defekta. Så studien blev en light utredning. Allt såg bra ut! Vi var inte redo att börja försöka då, utan det blev först i januari i år.

Och eftersom vi båda är gamla så blir det att påbörja en riktig utredning nu i slutet av augusti Hade velat slippa fundera på IVF, men är tacksam för att möjligheten finns!

Njut ordentligt av din tempökning idag!! Kram!

Ja, det var väldigt skönt faktiskt.. Igår sent på kvällen hade jag tom lägre än nu på morgonen.. Provade för skojsskull. Vet inte exakt hur temphöjningen funkar än, ska nörda ner mig lite vid tillfälle.. Men om det är när ägget släppt så släppte det ju troligtvis inatt..!? Men som sagt vet inte hur det funkar..

Okej, vad bra med en lite lightutredning ju!

Nu vet jag inte alls om det är så men fick lite länkar av en tjej om tempningen för ett tag sen om olika kurvor och tolkningar etc.. Och en sak jag tänkte på när jag såg din kurva var att det ser ut som din temp är lite låg i lutealfasen!? Kanske ser så ut bara när kurvan sträcks ut.. Men om den är lite låg såg jag att det kan bero på någon rubbning med progesteronet!? Är den låg eller det bara såg ut så? :)

Förstår det med IVF men som sagt det är ju skönt det finns <3 hoppas dock det går nu under andra augusticykeln om det är så att tempen nu vände :( vad tråkigt.. <3

Stor kram och tack för ditt svar <3
  • jowald

Hej.

Jag hoppar in i denna tråden.

Har BIM måndag, men då jag har PCO så är de svårt att veta exakt och ägglossningstest ger missvisande på mig och har alltid gjort.

Men jag fick ägglossningssmärta, äggvita flytningar osv 19-21 juli, tog ett testa tidigt clearblue igår men troligtvis negativt men kunde ana ett väldigt ljust streck (eller spökstreck)

Men känner mig annorlunda i kroppen, haft sen en vecka efter troligtvis ÄL som molande/svag mensvärk. Mina bröst har blivit lite större och framförallt tyngre, sjukt trött, sover länge på morgonen och kvällarna är jag så tråkig för jag är så trött.

Igår gick jag och en vän en 8 km promenad, efter halva vägen fick jag sån tyngd i nedre magen/blygdbenet kändes som foglossningen man hade som höggravid. Kunde knappt gå och fick sakta ner tempot. Man undrar om kroppen spelar ett spratt med mig eller om jag faktiskt är gravid men att hormonnivån inte är tillräckligt hög för att visa positivt. Den här eviga väntan.

• Enlitentrea2020

Tack för era fina ord allihopa <3

Var på spinning i morse och förväntade mig en blodpöl I cykelbyxan efteråt men där var ingenting och inget mer på papperet. Var en liten brun fläck, stor som en femma igårkväll. Kanske vågar man börja hoppas ändå :)

Efter senaste missfallet blev jag lovad av läkaren att jag skulle få komma på Gyn kring vecka 9 för ett vul om jag skulle bli gravid igen. Är ju dock en väääääldans lång väntan till dess men känns inte lönt att göra tidigare. Förra gången såg vi ett hjärta slå på privat ul i vecka 6+2 och sen hade ändå fostret dött den veckan och blödningen kom några veckor senare. Då det bara kom lite blod fick jag cytotec och då blödde det så mycket så Att jag till slut bara svimmade och fick åka in akut och blev inlagd på BB ( av alla ställen..) och fick blodtransfusion. Så är rätt nojig nu och vill inte vara med om nått liknande igen.

Vågar inte lita på kroppen då den verkar ha svårt att fatta när det är missfall och stöta ut det ordentligt men ska försöka att inte gruva ihjäl mig över detta.

Håller så mycket tummarna för fler plus här i tråden <3

• odlarmamman
    Enlitentrea2020 skrev 2020-07-31 10:13:54 följande:

Tack för era fina ord allihopa <3

Var på spinning i morse och förväntade mig en blodpöl I cykelbyxan efteråt men där var ingenting och inget mer på papperet. Var en liten brun fläck, stor som en femma igårkväll. Kanske vågar man börja hoppas ändå :)

Efter senaste missfallet blev jag lovad av läkaren att jag skulle få komma på Gyn kring vecka 9 för ett vul om jag skulle bli gravid igen. Är ju dock en väääääldans lång väntan till dess men känns inte lönt att göra tidigare. Förra gången såg vi ett hjärta slå på privat ul i vecka 6+2 och sen hade ändå fostret dött den veckan och blödningen kom några veckor senare. Då det bara kom lite blod fick jag cytotec och då blödde det så mycket så Att jag till slut bara svimmade och fick åka in akut och blev inlagd på BB ( av alla ställen..) och fick blodtransfusion. Så är rätt nojig nu och vill inte vara med om nått liknande igen.

Vågar inte lita på kroppen då den verkar ha svårt att fatta när det är missfall och stöta ut det ordentligt men ska försöka att inte gruva ihjäl mig över detta.

Håller så mycket tummarna för fler plus här i tråden <3

Håller tummarna hårt att allt går vägen för er denna gång <3
  • Anonym (Kinder)

Jaha då är mensen här, rött på tampongen nu när jag gick upp. Väldigt tråkigt men väntat. Det jag blir lite förundrad över är lutealfasen... den är ju vanligtvis 11-12 dagar för mig och helt plötsligt 14? Den ska ju vara samma jämt har jag läst mig till. Betyder det att det är något fel?

• odlarmamman

Varit rätt upptagen med utflykter med barnen osv. Läst det ni skrivit på kvällarna men inte hunnit svara. Känner med er i oro så väl som förväntan <3

Själv blir jag lite less på mig själv. Slarvat en del med mat under sommaren. Nu känner jag att det inte går mer. Känner hur det belastar mina njurar. Haft njurstensanfall förut i perioder. Läkaren har sett att det som kan trigga för mig är om jag ligger på kaloriöverskott, äter mycket animaliska produkter och fett. Allt det har blivit mer än vanligt nu under sommaren. Men jag vet att jag kan om jag vill så nu ska jag vara snäll mot kroppen. Måste lyssna på kroppen. Hoppas bara sommarens allt gott(och påfrestningar på njurarna) inte skapar allt för mycket obalans och ställer till det för den här månadens och kommande månaders försök. Men men.

• Mylilla86

Hejhej allihopa! tänkte också hoppa in här. Försöker med barn nr 2 (fick första i dec 2018).

Vart gravid i april men tyvärr hade jag ett MA i juni, skulle precis gå in i vecka 12... (men det ska ha avstannat redan i v 8 enligt de VUL som gjordes då). Så nu är det nya tag. Har hunnit haft en mens, och nu är det ÄL på g här hehe så vi kör hårt! Om jag känner min cykel rätt borde BIM vara typ 13/8 ungefär.

Sen vill jag tipsa alla om inositol! Samma månad som jag började med det 2018 blev jag gravid med sonen och sen när vi skulle börja försöka nu igen började jag med dom igen. Blev gravid på första försöket. Nu blev det ju förvisso MA av det men det är ju en annan historia. Vet inte om det är slump men har läst mycket om inositol på utländska forum bland annat.

Tog detta ÄL test nu hihi så det är väl bara att köra :P

Legat igår kväll och i förrgår men blir väl idag igen och imorrn för att försäkra sig om att inte missa ägget xD

• Madame98

Tror jag äntligen hade ägglossning för 2 dagar sedan, enligt min temp som annars varit jättelåg hela månaden. Är på cykeldag 43 nu, skulle egentligen ha ägglossning på cykeldag 22 så har gått runt och inväntat mensen som aldrig kom.

Ägglossning cykeldag 41 alltså men sex senast cykeldag 38.

Tror ni det är kört? Vet att spermier överlever men 3 dagar känns ändå hopplöst. Usch. Men BIM 10 augusti iallafall.

• Amidina
    Anonym (Kinder) skrev 2020-07-31 10:26:03 följande:

Jaha då är mensen här, rött på tampongen nu när jag gick upp. Väldigt tråkigt men väntat. Det jag blir lite förundrad över är lutealfasen... den är ju vanligtvis 11-12 dagar för mig och helt plötsligt 14? Den ska ju vara samma jämt har jag läst mig till. Betyder det att det är något fel?

Beklagar, trodde verkligen att du skulle plussa nu. :(
    Lutealfasen är normalt sett väldigt stabil och flyttar inte riktigt på sig om man inte gjort enorma förändringar i livsstilen, och då tar det oftast lite tid ändå. Är du helt hundra på att ÄL-dagen blev helt rätt? Oavsett så är det inget fel, längre lutealfas är bra, ökar chansen att ett embryo hinner fästa.
    Har blödningen fortsatt lika mycket?
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
Svar på tråden BIM Augusti 2020