Jenzia skrev 2020-07-31 07:38:56 följande:
Wow!!! Vilken tempökning!!!! Vad glad jag blir för din skull!! Då kan du börja slappna av lite nu!
Min temp började istället gå nedåt imorse, men det är ju i din ordning i o m att mensen ska komma på söndag. Så nu antar jag att den kommer som en klocka och så för det bli nya tag för BIM nr 2 i augusti!
Har missat att svara på flera inlägg, men minns att du frågade varför vi skulle tillbaka på utredning om vi var där år 2017. Vi var med i en studie kring fertilitet för kvinnor mellan 30-35 år, det var på RMC.
Då fick jag veta min äggreserv och kollat äggstockarna. Maken fick veta hur mycket spermier han hade och hur stor det som var bra/rörliga/icke defekta. Så studien blev en light utredning. Allt såg bra ut! Vi var inte redo att börja försöka då, utan det blev först i januari i år.
Och eftersom vi båda är gamla så blir det att påbörja en riktig utredning nu i slutet av augusti Hade velat slippa fundera på IVF, men är tacksam för att möjligheten finns!
Njut ordentligt av din tempökning idag!! Kram!
Ja, det var väldigt skönt faktiskt.. Igår sent på kvällen hade jag tom lägre än nu på morgonen.. Provade för skojsskull. Vet inte exakt hur temphöjningen funkar än, ska nörda ner mig lite vid tillfälle.. Men om det är när ägget släppt så släppte det ju troligtvis inatt..!? Men som sagt vet inte hur det funkar..
Okej, vad bra med en lite lightutredning ju!
Nu vet jag inte alls om det är så men fick lite länkar av en tjej om tempningen för ett tag sen om olika kurvor och tolkningar etc.. Och en sak jag tänkte på när jag såg din kurva var att det ser ut som din temp är lite låg i lutealfasen!? Kanske ser så ut bara när kurvan sträcks ut.. Men om den är lite låg såg jag att det kan bero på någon rubbning med progesteronet!? Är den låg eller det bara såg ut så? :)
Förstår det med IVF men som sagt det är ju skönt det finns <3 hoppas dock det går nu under andra augusticykeln om det är så att tempen nu vände :( vad tråkigt.. <3
Stor kram och tack för ditt svar <3