• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Anonym (Längtarefterbarnnr2)
    NiMi12 skrev 2020-08-01 15:22:34 följande:

Jag tycker mig faktiskt se ett streck. Vet inte om de testen kan visa spökstreck?

Tack för ditt svar! Jag höll mig 4h och tog nyss två nya test. Så ingen tvekan nu! Hoppas bara att det lilla pyret håller sig kvar.

Håller tummarna för er andra!

• Entusiastisk
    Anonym (Längtarefterbarnnr2) skrev 2020-08-01 15:30:51 följande:

Tack för ditt svar! Jag höll mig 4h och tog nyss två nya test. Så ingen tvekan nu! Hoppas bara att det lilla pyret håller sig kvar.

Grattis vad underbart <3
  • NiMi12

Grattis!! :)
  • Anonym (Hållertummarna)

Grattis!!!
  • Mamma91a
    Enlitentrea2020 skrev 2020-07-31 06:03:39 följande:

Hej på er!

BIM i morgon och igårkväll hade jag en liten liten brun fläck i trosan. På papperet blev det suuuuuupersvagt rosa men sen inget alls. Jag sa till mannen att mensen är här så det blir nya tag senare i augusti. I morse var det inget alls på papperet så jag gjorde ändå ett test och jag ser ju tydligt två sträck.

För mig är dock blödning 100% kopplat till missfall. Har varit gravid fyra gången och två har gått bra och två har varit uteblivna missfall. De gånger de gått bra har jag inte blött något alls och första missfallet var en ofostrig graviditet som upptäcktes i vecka 13 av en liten liten blödning och nu senaste missfallet var i maj i vecka 8-9 men fostret hade dött i vecka 7. Då kom dock en större blödning.

Så antingen är detta ett missfall igen eller så är det kanske en sån där nidblödning eller något men det känns så osannolikt för min del. Ska testa ta ett digitalt och en ny sticka i morgon och se om strecket blir starkare eller om det avtar. Och är det ett missfall borde ju blödningen komma igång mer. Har dock behövt cytotec båda de tidigare missfallen då det inte velat komma ut av sig själv.

Grattis jsg har blödit båda mina graviditeter och mina barn kom ut full tid. Håller mina tummar för dig.
  • Anonym (Längtarefterbarnnr2)
    Entusiastisk skrev 2020-08-01 15:54:56 följande:

Grattis vad underbart <3

NiMi12 skrev 2020-08-01 15:58:52 följande:

Grattis!! :)

Anonym (Hållertummarna) skrev 2020-08-01 16:05:45 följande:

Grattis!!!

Tack snälla ni!! :)
  • Mamma91a
    Alexandra93 skrev 2020-07-31 14:03:01 följande:

För två dagar sedan var testet blankt och trodde det var kört denna månad men idag fick jag detta! Det är svagt och har haft tidigt missfall förut men ändå, sånt lyckorus i kroppen nu!

Grattis va roligt ????
  • Mamma91a
    Anonym (Längtarefterbarnnr2) skrev 2020-08-01 11:11:44 följande:

Hej, jag har BIM 5-6/8. Tog ett test imorse på ÄL+9/10. Inbillar jag mig ett svaaaagt streck??

Kommer kanske inte synas något pga dålig kvalitet men ser i telefonen.

Jag kan se sträcket, grattis
  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-07-31 21:20:09 följande:

Åh grattis på förlovningsdagen! <3

Ja, det var skönt att den kom.. Kände direkt att jag och kroppen äntligen fick vara i harmoni för en stund. Tycker det är så jobbigt att tro, gissa och analysera. Gillar fakta och svart på vitt.. (vem gör inte eg, ovisshet är ju rätt påfrestande ibland..). Så Well, ska bli kul att följa resten av kurvan för att få ett hum om hur den kan te sig.. Som jag skrev till Jenzia är det skönt att ha er fertilitetsvänner med olika cykler för att komma på andra tankar när man nu inleder äl+ räkningen och ngr låga dagar med sänkta hormoner och långa dagar mot bim...

Kram och ha en mysig förlovningskväll<3

Tack så mycket, vi firade med att somna tidigt! ;P Kom bara ihåg det för att jag skrivit upp det i kalendern, annars firar vi bara bröllopsdagen som är siste september. :)

Jag kan tro det, har också känt mig förvirrad och frustrerad för din skull! Men välkommen till andra sidan nu, dags för den tråkiga "kampen" att hitta en massa att sysselsätta sig med så tiden går fortare. Men du har ju iofs redan en liten hjälpreda när det kommer till det. ;)

Vi var nere och badade med hundarna en sväng idag, första plasket i år! :D Men det märks att det var en kall sommar där folk inte fått åka utomlands för jisses vad packat det var..

Har ni hunnit bada nåt?
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
Svar på tråden BIM Augusti 2020