Inlägg från: Entusiastisk |Visa alla inlägg
  • Entusiastisk

BIM Augusti 2020

Minmillis skrev 2020-08-05 15:53:30 följande:

Någon som mår illa?

Jag mår alltid illa vid ägglossningen. Tror jag är känslig för hormonerna. Men illamåendet brukar snällt försvinna efter att ägglossningen är över och hålla sig borta tills nästa ägglossning. Men den här månaden så har mitt illamående inte försvunnit. Mått illa till o från under dagarna och nu idag äl+9 mår jag riktigt illa. Inte så att jag spyr men känner inte att jag har någon aptiti och illamåendet gnager. Självklart får jag svar om några dagar när mensen dyker upp eller att de blir ett pluss. Men när de där illamåendet hela tiden påminner mig om sin existens så blev de så att jag valde att skriva här för att se om någon känner igen sig.

Jag mår också illa ibland vid äl speciellt om kroppen inte lyckas äl och försöker igen.. Hade det så denna månaden.. Men sen släpper det för mig.. Hoppas det är ett plus för dig som gör att du ff känner så<3
  • Entusiastisk
    Amidina skrev 2020-08-05 17:54:25 följande:

Tack så mycket, du är så himla rar. <3 Ingen panik med att svara såklart!

Tempar inte mellan bekräftad äl och bim, eller försöker låta bli iaf, för jag blir så stressad när den börjar dippa och särskilt om den sen går upp igen.. Hur ser det ut för dig?

Jo, jag vet ju verkligen hur jäkligt det kan vara dessa dagar, men ändå vänjer man sig aldrig riktigt helt (vilket kanske är tur trots allt). Har sovit en extra stund nu på em, och äntligen kommit in i en rolig bok, plus alla små avbrott för att kika på Medeltidsveckan. :) Så det går an, men imorse var det så tungt så tungt. Känner mig ju trygg och glad med er, vilket gjorde att jag ville skriva här direkt, lite roligt det där. :) 

Hoppas du haft en fin dag trots fullt upp! <3

Okej, nej det är klurigt det där.. Jag försöker att inte lägga så mycket värdering i tempandet nu utan jag gör det bara för att få en hel kurva.. Känner dock för egen del att en tempsänkning är lika "illa" som mensen men att en tempsänkning kanske gör att jag hinner att inte blöda ner något kanske, försöker se det så :p

Som idag fick jag en temphöjning igen men har inte vågat säga det högt idag och lagt upp det här för jag vill inte förvänta mig något alls utan jag kör en kurva nu och sen tar jag det därifrån... Självklart svårt att inte låta bli att hoppas men försöker trycka undan det, orkar inte bli besviken något mer... Det tär liksom både på mig men också lite på relationen med mannen - vill försöka att inte låta denna stressen genomsyra livet utan har nog blivit lite mer tillfreds att det får komma när det kommer, min kropp verkar iaf äntligen funka igen så försöker vara tacksam för det.. Så har sagt ju att nu ger jag det 4 månader och gör så bra jag kan för fertiliteten och tempar, ältest etc och bara försöker optimera våra chanser.. Tar det inte sig inom 4 månader så ja, då lär det bli tufft men då planerar vi en resa tills dess för att komma på andra tankar..

Men såhär såg min kurva ut idag. Hade dock lite störd sömn(asså det här med när ens barn sover så sover man inte själv xD) men mätte kl. 3.30 när jag inte kunde somna om så 1h tidigare än vanligt..

Sen fick jag världens feberkänsla på fm(ingen feber men såklart betydligt högre än innan ÄL tex.) Om det berodde på min lilla löprunda, kortvarig sjukdom(?) eller annat, ingen aning!? Men konstigt iaf.. Så får se hur kurvan slutar.. Ville egentligen skriva till er direkt i morse men ja, vill som sagt inte tro något, tempen kan ju pendla i denna fasen också precis som före äl :)

Ja, behövde nog skriva av mig lite..

Hur mår du nu <3 kram
  • Entusiastisk
    Canama skrev 2020-08-05 18:27:13 följande:

Tack för pepp <3. Samtidigt lite -tur - att mensen blev tidig, nu borde nästa ÄL passa in perfekt när sambon är hemma (han jobbar på annan ort för tillfället). Försöker se det positiva!!!

Trist med mensen såklart. Det var nog bara kroppen som ville tajma det bättre till nästa gång då<3
  • Entusiastisk
    Amidina skrev 2020-08-04 13:54:07 följande:

Ja, det var några byten av gynekologer där.. Det är illa när JAG vet mer än dem. :P  Jo, det var ett rätt hårt slag för honom ändå det där, att få reda på att det inte stod helt rätt till med simmarna. För att dra alla över en kam så känns det som att det är något väldigt många män förutsätter, att de kan bli pappor och är superfertila och sådär, så när det visar sig inte stämma så får nog den där manliga stoltheten sig en törn. Sen känns det ju lite likadant för mig, att få reda på att jag är lite "trasig" var jättejobbigt, och lite kort (tack och lov) så kände jag mig som mindre av en riktig kvinna. Men sen tog jag mig i kragen och pratade mig tillrätta och insåg hur tramsigt det ändå var att tänka så. ;) 

Planen känns jättebra faktiskt, även om jag hoppas att den inte behöver sättas i verket. :) Vi ska ju få bebisar här nu allihop! <3

Ja, läste vad ni skrev om att vakna med lite panik och tom drömma om tempning och det kan jag helt klart skriva under på, haha! Det ger med sig efter ett tag iaf, men hjälper ju inte kurvorna där i början. :P Min kompis som var här nu höll oss uppe till halv två häromdagen, var sådär kul för nu börjar kampen tillbaka igen.. :P

Jag har försökt läsa ikapp nu, men det blev lite övermäktigt med all text så uppdatera mig gärna om hur det går med allt, hur mår du, hur känns det? 

Här är det rätt bra förutom en enorm trött- och matthet i kroppen och lite i knoppen, men vi har iaf varit ute och gjort en eldgrop idag! Ser fram emot att kunna tända upp en härlig brasa sen framöver och sitta där och mysa. :) Följer även Medeltidveckan som kör digitalt i år, så himla kul! Har alltid velat åka dit, men inte haft råd så det är perfekt att äntligen kunna få vara med live nu istället för att bara kolla på massa videos och bilder i efterhand. :)

Kan tänka mig att man kan få sånna jobbiga känslor om sin kvinnlig/manlighet.. Det är ju en så stark drivkraft i oss att vilja föröka oss.. Men bra du tog dig i kragen och vilken magi du utfört under dessa åren med din kropp och fertilitet.. Förlänga sin lutealfas så mycket!!! Helt fantastiskt. Att du är så påläst och kämpar på med både kunskap och i praktiken.. Jag beundrar dig verkligen!!! DET ska du veta! <3 ja!! snart har vi alla våra bebisar, bara en tidsfråga <3

Drömde om tempning inatt igen xD och haft lite orolig natt generellt men känner mig mer i balans med tempningen och tror det blir bättre och bättre nu när man kommit in i det :)

Vilken sjyst kompis ;) haha, då får du kämpa om dygnet igen då :p

Förstår det blev övermäktigt man kan knappt missa en eftermiddag här ju xD haha!

Men jag mår bra tack, det pendlar såklart.. Igår var en mindre bra dag men så är väl livet, försöker få en bättre och mindre orolig inställning - bara leva och låta livet ske lite(säger och känner så idag iaf xD)..

Blev det ngn härlig brasa i eldgropen igår!? Så mysigt det låter..

Vad bra du kan följa det live då ju, som att vara med! Ni kan ju göra er egen medeltidsvecka hemma samtidigt ju! :D

Dit får du ju åka en vacker dag! Ta med barn och mannen och åka dit!! Vad gillar du med medeltidsveckan? Jag har dålig koll så får googla lite :) tänkte på er skog, är det en skog man kan gå runt i liksom? Använder ni den på något sätt? Jobbar kanske din man inom skogsbruk eller något sånt?

Stor kram <3 tänker på dig
  • Entusiastisk
    hallonoj skrev 2020-08-05 19:58:15 följande:

Hej!  Ni verkar så kunniga och duktiga allihopa! Jag har en fundering. Enligt min "beräkning" så borde jag haft ägglossning i fredags /31 juli eller möjligtvis lördagen. Jag har inte tagit något ägglossningstest eller så men känner min kropp ganska väl och brukar få värk i äggstockarna när jag ägglossar. Dock har jag fått som en mer tryckande värk / ont i äggstockarna även denna veckan mån, tis samt idag?? Kan kroppen haft problem med att ägglossa första gången och försökt gjort det igen som jag känner av? Känns förtidigt om det skulle vara någon form av graviditetssymptom. Märkligt! Hittar inget när jag googlar heller..

Hur har du det med fertilt sekret? Om du har det fortfarande och känner som Älsmärta är det ju absolut inte omöjligt att kroppen misslyckades första gången och försöker nu igen.. Det skulle vara min gissning isf..

Min kropp gjorde så denna cykeln och andra omgången kändes det ännu mer än första, mådde även illa och var jätte känslig på tappen vid sex medan första försöket var rätt överkomligt. Det kändes typ som kroppen pumpa in lite extra hormoner andra omgången för att få igenom den.. För som du säger känns det kanske lite tidigt med gravsymptom, men visst inte omöjligt det heller.. :) time will tell! <3 men mys på för säkerhetsskull spec om du har fertilt sekret :)
  • Entusiastisk
    Minmillis skrev 2020-08-05 20:47:02 följande:

Jag tror de kan vara därför jag mår illa vid äl varje månad nu för tiden! Efter min förra förlossning för lite mer än 2 år sedan har min äl gått ifrån att vara på CD14-16 till Cd24-25 och tror att min kropp kämpar länge med o släppa ägg då mina dryga äl symtom kan komma redan CD13 fast äl inte inträffar förrän cd24-25. Jag hoppas det med! De är den enda anledningen som gör att de känns helt okej att må illa. Min första graviditet kom illamåendet på äl+9 med min andra kom jag inte riktigt ihåg men tror de va runt vecka 7!

Det låter som en vettig analys. Jag har haft det så sen oktober när jag Fri-ammade och min kropp klarade inte av att både äl och amma.. Hade så sjuka älsymptom alltifrån 12 dagars pmds efter äl - ena månaden fick jag äl nästa månad ingen men exakt samma symptom båda ggr. Ngn cykel hade jag så ont i bröstvårtorna så jag knappt kunde amma etc etc.. Kroppen bara skjuter in hormoner för att kunna äl... Nu sen slutet maj har dottern äntligen varit okej med nedtrappning av amning och min kropp verkar äntligen kommit i rätt bra balans :) men hoppas att det är en graviditet för din del <3

Jag var också tidigt illamående/Aptitlös med min dotter men plussade sent med 2 negativa testa tidigt innan plusset.. Så inte omöjligt ju!
  • Entusiastisk
    Amidina skrev 2020-08-05 21:11:52 följande:

Ska väl låta bli att säga nåt om din kurva då, men som du själv säger så kan det ju vara att du sovit dåligt igen. :) Jag fick en kortvarig feber mitt i lutealfasen förra månaden, var superförvirrad för det har aldrig hänt innan, men har fortfarande inte kommit på vad det var som hände där..

Du med dina komplimanger.  Jag är en fixare i själen, så det känns bara bra när jag faktiskt kan göra något konkret och lösa problem! Det här med barn ligger mig ju så himla varmt om hjärtat, och jag tror att kroppen kan lösa det mesta själv om den bara får rätt förutsättningar, så det var ju värt att testa iaf. Är väl därför det är så jobbigt just nu, det går inte men jag vet inte varför så det är som att famla i blindo när jag vill försöka göra nåt åt saken. Menmen, det känns lite lättare nu på kvällen iaf. :)

Ja, ju fler cykler du har under bältet desto mindre kommer själva tempningen att stöka runt i huvudet, då blir det mer analyserandet av kurvorna. :P 

Haha, jag säger ju det! :P Vågar ju inte vara borta en hel dag igen iaf!

Vad trist att du hade en jobbig dag igår, var det något särskilt eller mest bara längtan och hormoner som spökade? Men ja, man får ju försöka göra det där - leva. :P Fylla livet med liv och inte fastna för mycket i sånt man inte kan påverka. Lätt att säga iaf..

Nä, vi har inte invigt den riktigt än, vet inte när det blir. Ska göra en till lite närmre huset också var tanken. :) Sätta upp grytställningar och leka vikingar eller nåt. ;P

Tycker det är jättekul med återskapande av just vikingatid (men även andra epoker), brukar gå på såna marknader och har förhoppningar om att en dag kunna köpa fint ulltyg och sy egna såna kläder. 

Mjo, man kan promenera i vår lilla skogsplätt, men det finns inga bra stigar än och längst bort är där ett kärr fullt med mygg. :P Men ska fixa till en liten slinga så man kommer runt hela fastigheten ordentligt. Annars är vi ute och knatar i skogarna runt om en del, går med hundarna, plockar svamp och så.

Gubben min är arbetslös sen 1,5år ungefär men går på arbetsmarknadsutbildning och vi söker en massa jobb åt honom. Har blivit sämre med intervjuer nu sen corona, men det är ju inte så konstigt. Men nån gång ska det väl släppa, och om inte så får väl jag också börja söka jobb igen, man får ju göra vad man måste för att kunna betala räkningar liksom. :)

Stor kram tillbaka, har både dig och Jenzia i mina tankar var dag nu! <3

Konstigt det där med sån värmevallning eller feberkänsla liksom.. Hade det med dottern så visst sätter det igång tankar men som sagt slår bort och tänker trötthet och ev träningen eller ngt.. Har försökt låta bli att springa de senaste månaderna pga att det inte kanske är helt bra då för fertiliteten(även om jag inte springer på den nivå som kanske påverkar) men idag kunde jag inte hålla mig.. Men ja.. Time will tell, en dag i taget, här och nu :p

Jag gillar också att hitta lösningar! Att GÖRA NÅGOT är ju det bästa(iallafall för oss som gillar det så):) det värsta är när man inte kan lösa något, när det är utom ens kontroll som tex att BLI gravid.. Men ja.. Du fattar..

Kan du se ett tydligt mönster i varje cykel.. Alltså liknar dina cykler varandra? Eller är det olika varje månad? Tex nu när min temp dippade på äl, kommer den göra det nästa månad också?

Eller kan det vara helt olika... Förstår såklart att det kan svänga upp och ner olika men ändå att man kan utläsa ett mönster mellan sina cykler? Hänger du med?

Ja, jag vet inte.. Trötthet, längtan, viljan, hoppet, hormoner absolut(verkligen märkt av faserna supertydligt dessa månaderna). Är verkligen super energisk och alert före äl sen mycket mer håglös, svårt att komma igång, seg, trött etc efter äl... ^^ men så är väl allt i sin ordning i guess :) bara att flyta med.. Känns bara så påtagligt. Min man märker av det jätte tydligt men han har svårt att förstå att det skulle ha med hormoner att göra riktigt, känns det som ^^

Vad spännande det låter! Tycker absolut du får planera ihop och skrida till verket.. Ni har ju världens möjlighet där ute i skogen också ju!!

Åh nej, ja Corona kan ju verkligen inte gjort det bättre :( verkar som det börjar släppa lite nu ju så hoppas att han snart hittar ett arbete han kan trivas med :) ja, räkningar är ju sådär kul måste :/ jag har länge haft en idé om ett pengalöst samhälle, alla får göra det dom kan och så byter man liksom tjänster för att överleva.. Men ja, samhället är ju inte så längre :p men ja, det är en sån tanke som kommer ibland till mig :p hehe..

Vad skönt du mår bättre nu på kvällen <3

Du och Jenzia är verkligen med i mina tankar också hela tiden <3 pratar en hel del om er med min man..xD Idag pratade vi om kycklingar för vi var på ett ställe.. Så kom jag på mig själv att jag berättade "jag har en vän som har fått flera kycklingar nyligen och nu var det nog en höna till som låg och ruvade blablab".. Och igår berättade jag att vi alla 3 bodde i Skåne etc och hur ni bodde typ. Och han bara "pratar ni om sånt också?" jag "ja klart! Vadå trodde du vi bara pratade fertilt sekret och ägglossning eller?" svar: ja, det gjorde han nog xD

Men nu blir det tidig kväll för mig..

Stor kram till dig <3

PS. Kollade in hos Jenzia då hon inte skrivit här idag men hon mådde okej, lite trött och påverkad av koffeinavslutet och hade en del på jobb :)

Så du vet <3
  • Entusiastisk
    Amidina skrev 2020-08-06 10:50:57 följande:
    Jaa, du har ju den förra graviditeten att jämföra med, kan verkligen förstå att det blir hjärnspöken om du känner igen nåt. Känns det bättre med värmen idag?

Jag förstår alltför väl. Har alltid haft svårt för sånt man inte kan göra nåt åt, helt meningslöst ju. :P Men nu får man iaf en lite bättre allmänhälsa till på köpet när man försöker rätta till cykler och främja graviditet och allt.

Jaa, för det mesta är de väldigt lika varandra, men det händer att vissa ser lite annorlunda ut. Men överlag följer jag samma mönster från månad till månad. Kikade tillbaka lite nu och faktiskt hade jag snyggast och jämnast kurvor förra sommaren, när vi var jättestrikta med maten (inget socker, gluten, eller konstiga tillsatser) och var ute mycket i naturen. :)
    Det kan vara att du får samma dipp nästa månad, men lite omöjligt att säga på förhand, tråkigt nog. :/

Det låter som en hyfsat normal cykel, om än kanske lite väl jobbig efter ÄL. Man blir mer dämpad och får lite mindre energi, men man ska samtidigt inte känna sig helt urtappad. Tänk vilken fin värld det hade varit om vi kunde få leva efter våra cykler, så mycket enklare och effektivare allt hade varit om man inte tvingades prestera lika mycket varje dag oavsett vad.

Haha, det är väl klart du har! För det har jag med! ;D Tänkt det så många gånger, att vad fint det hade varit om man kunde använda byteshandel istället. Visst, vissa saker kanske blir lite svårare som sjukvård och så, men jag tror ändå på människans godhet och att så länge vi får alla våra behov mötta så vill vi göra gott för andra. Men vi är nog också lite för många i världen idag för att det skulle fungera riktigt bra, tyvärr. Tur man kan drömma iaf.

Pratar om er med min gubbe också, han bara skrattar lite gott åt mig. :P Men det är ju verkligen superroligt att vi råkar bo i varsitt hörn av Skåne typ. :P Underlättar ju helt klart om vi ska ses i framtiden, tänk om det varit varsin del av landet.. 

Hoppas du fick sovit riktigt gott inatt, och har det lika soligt och fint som vi! Tack för att du rapporterade om Jenzia, funderade på hur hon hade det.
    Varma kramar!

Hade feberkänningar idag på fm igen men nu är det bättre.. Är säkert bara dålig sömn och värmen ute idag :) Nog för att jag är mycket mer uppmärksam på symptom och loggar väldigt noggrant nu så har jag inte loggat feberkänslor förrän ca äl+13-14 med dottern så tror det beror på något annat nu^^ Känner nog bara efter mer..
    Men tempen var hög idag igen mellan 36.71-36.74(mätte när jag vaknade 3 och sen vid min vanliga mättid(4-4.30) trots att jag inte kunde somna om.. Jag är så van vid att amma på nätterna och har då fått hjälp av amningshormoner att somna om, så när jag nu väl vaknar så är jag klarvaken och somnar inte om förrän dottern vaknar och vill amma xD Trodde jag var klar med dåliga nätter nu :P Får ta och trötta ut mig rejält idag eller något..

Ja men eller hur, så någon nytta gör det ju med att lösa fertiliteten ;)

Okej, vad spännande. Får jag nu till en drös med cykler ska det bli kul att jämnföra! Vad häftigt att du ser sån skillnad!!

Åh, ja eller hur! Dock har vi kanske möjligheten till det vi som iaf är hemma men det är svårt för samhället har ju samma tempo^^
    Känns som jag fått tydligare symptom och känner av hormonerna tydligare efter jag fick dottern iaf.. Kan inte minnas alls att jag märkte några större skillnader alls först. Jag fick tex även sämre syn efter graviditeten.. Skumt vad kroppen kan trolla med en :P

Får kanske starta en liten sån byteshandelsby xD Ja, tur man kan drömma lite..<3

Visst är det! Tycker det är jätte kul!<3 Skrev det till Jenzia också att det känns verkligen som mitt i detta(som är rätt jobbigt, och inte allra minst för er speciellt) så har vi funnit 2 fina vänner <3

Här är det också soligt ja, så får bli lite sol och bad idag och göra något roligt<3 Hoppas på en bättre natt inatt :P 

Hur mår du idag? Vad är dina/era planer? Vilken äl+ dag är du på?
    Som svar på ditt senare inlägg hade jag, när ja väl fick molvärk rätt ihållande molvärk - loggade rätt dåligt på den tiden.. det var kanske på äl+13ish.. Och på typ äl+10 fick jag en super twinge i magen det kändes som en tråd mellan naveln och fiffin typ..Men tänker att molvärken kan säkert variera - tror att det låg lite i bakgrunden för mig och sen lite mer ibland och lite mindre ibland såklart..
    Känner du något sånt? 

kram & hoppas du får en fin dag<3 

• Entusiastisk
    Amidina skrev 2020-08-06 14:19:07 följande:

Vad skönt att det släppt lite ändå, det är ju ändå rätt jobbigt att vara sådär fruktansvärt varm. Jag är så glad för vår luftvärmepump då, kan ställa in svalt och bara stå framför den och njuta. :P

Stackare, kan tänka mig att det är en himla omställning för kroppen att inte få de där goshormonerna längre. Hoppas verkligen du lyckas komma på ett knep, eller bara vänja kroppen snart så du kan få sova ut! <3 Tempen verkar ju ligga jättebra till iaf!

Hoppas ju inte du får till mer än denna cykeln nu, men visst är det roligt när man börjar ha koll på kurvorna och kan avläsa direkt på dagen om nåt är udda. :) 

Sämre syn? :O Det har jag aldrig hört talas om att man kan få! Jag har ju glasögon och har haft sen jag var 8, men den har blivit lite bättre med åren faktiskt. Åldern sätter in och gör en långsynt istället för närsynt, haha!

Men vi förändras ju alla av ålder, och en sak som graviditet och förlossning gör ju sitt med alla hormoner och receptorer också. :) Även om man inte alltid tycker det är lika kul... :P

Haha, jaaa! Mitt ute i skogen, med odlingar och djur och allt vad vi kan tänka oss. :D Jisses vilken dröm att få leva så som vi är skapta.. Vi har ju det liiite så med mamma här halva veckorna, men det är ändå väldigt långt ifrån en komplett flock liksom.

Ja, jag är så glad för er! <3 Det är så speciellt och härligt med kvinnliga vänner, och särskilt om man har liknande tankesätt och inställningar. :) Har alltid haft lättare att bli vän med grabbar förr, jag har ju aldrig riktigt haft de där klassiska "kvinnliga" intressena och dessutom varit mer grabbig själv så jag passade inte riktigt in bland de tjejer jag är uppvuxen kring och senare har träffat. De jag Har hittat har försvunnit bort när de skaffat familj och så, vilket är jättesynd men en del av livet antar jag. Så ja, tacksam för er!

Idag har vi mockat ur hela hönshuset, och ska nog mest gotta oss i trädgården nu under em, ska se om jag kan hitta vår lilla plaskepool och sätta upp till hundarna och våra fötter. :)

Jag är på ÄL+11, och fick lite superlätt mensvärk imorse en kort kort stund, och den där känslan av att nu sätter det igång med blödning och allt. Mensen är beräknad att starta imorgon kväll eller tidigt på lördag, så ja.. Men vågar fasen inte hoppas den här gången, känns verkligen supernegativt så jag vet knappt om jag kommer våga testa den här veckan ens. :/ Men försöker distrahera mig själv bara så får det bli som det blir!

Kram på dig!

Perfekt med luftvärmepump ju!

Ja, pratade med min mans kusin om det igår hon är också "långtidsammare" så hon sa att det var så med hennes första också när de slutade nattamma att det var svårt att somna om helt plötsligt.. Man blir lite bortskämd med de hormonerna också :p

Asså jag är så fascinerad över tempandet, är det inte sjukt ändå hur vår kropp reglerar sig under cykeln då?

Du som är så inläst på det, har du ngt knep mot om det är progesteronet som gör att jag känner mig dämpad? Min man säger att det märks jätte tydligt på mig att jag är helt annorlunda i de 2 faserna.. :(

Hade varit skönt på alla olika sätt såklart om det tog sig nu.. Men är bara negativt inställd..

Aldrig hört med synen innan heller.. Men när jag skulle testa synen när jag var gravid så sa dom att jag fick komma tillbaka efter för att graviditeten kunde förändra synen. Och rätt och riktigt hade den det efter, rätt så mkt också.. Sjukt ändå.. Men har sen även hört ngn annan det hänt också.. Skönt din syn blivit bättre även om den då går mot åldersrelaterad syn ist :p

Men ja, det hade varit så häftigt.. Har du sett kalle och britas 6 liv? De testade ju på lite alternativa livsstilar, gick på SVT innan iaf :) intressant att se.. Eller min favorit familjer på äventyr! Det är en dröm!

Intressant du säger det.. Jag har också alltid kommit bättre överens med killar.. Dom är liksom så mycket enklare i sin kommunikation(oftast) lite rakare och tydligare.. Jag är också väldigt brutalt rak och ärlig i mitt sätt - känns lättare så.. Där är dock jag och min man lite olika.. Han är inte så pratig heller och trycker mer undan ev problem och hoppas de försvinner :p så där kan han kanske vara lite mer den kvinnliga sidan om man nu ska vara sån. Pratade en del med Jenzia om det också.. Men ja, sen är jag en riktig pratkvarn som är rätt kvinnligt drag kanske.. Äh, nu snöade jag in.. Men ja har också alltid kommit bäst överens med killar..

Plaskpool är underskattat även för oss.. Men låter skönt för hundarna när det är så varmt ju :) skönt att vara lite produktiv idag.. En annan har inte gjort många knop.. Legat på stranden nu ett par timmar.. Fick till ett träningspass i fm iaf.. Men annars inte så mkt.. Ska nog bege mig ut på en långpromenad ikväll och göra lite yoga..

Brukar du känna så inför mensen? Inte för att höja dina förväntningar men det kan ju vara när man minst anar det! Jag brukar alltid göra ett litet "schema" med olika bocka av saker för mig när jag vill få tiden att gå.. Funkar oftast okej... Håller alla mina tummar att mensen håller sig borta nu!!! skriv när du vill så kanske vi också kan uppehålla dig lite och få dig på andra tankar :) vad är dina planer ikväll?

Stor kram <3
  • Entusiastisk

Ändrar min BIM då äl kom senare.. :)

1/8 Mangon. 29år. Tredje barnet.

1/8 Enlitentrea2020, 30 år, tredje barnet

3/8,My871,33år,femte barnet

3/8 annikandy, 35år, femte barnet

4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet

5/8 Norrlänning86, 34 år, tredje barnet

7/8, Fruffe, 27 år, första barnet

8/8, Cassus, 32 år, första barnet

8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet