BIM Augusti 2020
Bara för att dubbelkolla.. Det är väl inte lönt att ta ett ältest efter att tempen höjts? Premom rek mig att ta test för att bekräfta att det är negativt..
Bara för att dubbelkolla.. Det är väl inte lönt att ta ett ältest efter att tempen höjts? Premom rek mig att ta test för att bekräfta att det är negativt..
Nä, tror du kan skippa det
Lyssnar på podavsnitt med Jennie Koos nu. Pepp på ny cykel! Mår mycket bättre idag än vad jag gjorde dagarna innan mensen denna månad, var nästan depressiv. Och jag som annars nästan alltid är glad! Så nu nördar jag ner mig lite i PMS och hur man får bra hormonbalans
Premom verkar tycka att man ska använda vääääldigt många test haha, helst deras egna så ja... NC tycker det räcker att sluta när man fått positivt (och temphöjning) och jag tycker att det känns lite mentalt påfrestande att hålla på att testa för mycket och fortsätta analysera, bättre då att sluta och bara slappna av :)
Tack för ditt svar! Jag höll mig 4h och tog nyss två nya test. Så ingen tvekan nu! Hoppas bara att det lilla pyret håller sig kvar.
Håller tummarna för er andra!
Tack så mycket, vi firade med att somna tidigt! ;P Kom bara ihåg det för att jag skrivit upp det i kalendern, annars firar vi bara bröllopsdagen som är siste september. :)
Jag kan tro det, har också känt mig förvirrad och frustrerad för din skull! Men välkommen till andra sidan nu, dags för den tråkiga "kampen" att hitta en massa att sysselsätta sig med så tiden går fortare. Men du har ju iofs redan en liten hjälpreda när det kommer till det. ;)
Vi var nere och badade med hundarna en sväng idag, första plasket i år! :D Men det märks att det var en kall sommar där folk inte fått åka utomlands för jisses vad packat det var..
Har ni hunnit bada nåt?
Haha låter som en plan :)
Jaa jösses, det är inte helt optimalt nu på sommaren direkt! Antingen är man jättetörstig eller så är man superkissnödig för att man tänkt att man skulle hålla sig x antal timmar innan man kissar också. Så slipper man testa under lutealfasen och mensen så man kan vara lite människa är det ju rätt trevligt XD
Haha, jag har inte ens hittat ÄL denna cykel och planerar också redan för nästa vad jag kan testa då för att främja ägglossningen från CD1 och så. Pessimist, javisst! <3 Jag kör testlagrets som också är billiga stickor, men de funkade jättebra för två år sen då jag fick en jättetydlig peak.
Har ett litet dilemma, om det inte tar sig denna månad så vill min man att vi pausar försöken 2-3 månader för att kunna genomföra en resa nästa sommar som vi egentligen skulle gjort i år. Dels så känns det helmärkligt att pausa när vi verkligen vill utöka familjen. Och det kan ta tid att lyckas.
Sen känns det högst oklart att det ska gå/kännas säkert att resa utomlands nästa sommar? Känns märkligt att pausa för en eventuell resa som jag inte tror kommer bli av. Hur hade ni resonerat? Tror ni att det kommer vara möjligt ens nästa år?
Hade det bara varit vi så hade vi kunnat skjuta på det så klart. Bestämma att vi gör resan om nåt eller några år. Men nu ska vi resa med svärmor som fyllt jämt och svägerskan med familj ska resa med. Så blir i så fall att vi tackar nej. Men just nu tycker jag det känns helt otroligt att "corona skulle vara över" nästa sommar? Vet att folk rest denna sommar med men med rådande läge och restriktioner är det inget jag skulle göra. Men min man verkar inte ha landat i att det är orimligt att det ska gå nästa sommar. Kanske för att han längtar så efter resan. Tycker det känns jobbigt att ens fundera över detta nu. Vill mest bara fokusera här och nu på familjen och att öka förutsättningarna för att lyckas bli gravid.
Tack för ditt svar <3
Skönt att bolla lite. Nej precis som du säger, svårt att veta så långt i förväg hur något kommer att bli. Hade det varit nåt annat med så hade ju jag i så fall kunnat stanna hemma och han åka men dels så tror jag det blir svårt för barnen att åka utan mamma så länge (den stora har autism och svårt för separationer och behöver mycket vuxenstöd). Och sen också stressen i om det skulle starta för tidigt och han är borta. En av våra vänner åkte iväg på jobb en månad innan bf. Sen startade förlossningen och han hann inte komma hem. Det skulle min man inte våga riskera.
Kanske kommer vi överens om att ta det som det kommer. Typ pausa äl-tester osv men se om det blir nåt ändå. Skulle kännas märkligt att börja skydda oss plötsligt ???? speciellt som det för 10 år sen tog tid att få till första barnet... Känns som att på 10 kan det hända mycket med fertiliteten med. Lite synd att missa eventuella cykler med fina ägg.
Ja, men man fastnar lätt i vardagen och blir lite bekväm ju :P
Ja, asså det var verkligen bara så onödigt. Men allting har ju haft sin mening. Tänk så hade jag inte gått igenom dessa månaderna då hade jag ju inte lärt mig allt detta och kanske inte varit lika ödmjuk och tacksam för min kropp, jag hade inte skrivit med er fantastiska kvinnor här. Detta har på sitt sätt varit nyttigt för mig.. Försöker trösta mig med att allting har sin mening och att så det blir är menat på något sätt, ibland är det svårare såklart..
Usch ja det är jobbigt när man verkligen tror och att det inte blir så..
Men ni har gjort undersökning/utredning eller? Vad visade den om jag får fråga? Har ni något inbokat framöver för typ IVF eller så?
Vad härligt att det börjat gå åt det hållet! har du börjat få bättre sömn?
wow, vad stort! Så fräckt att ha sin egen skog ju! så härligt det låter!
Vi bor just nu i radhus med utsikt mot en bondgård och deras hagar och fält.. Kommer aldrig kunna bo på ett ställe utan någon fri "utsikt". Märkte det när vi bodde på Söderåsen vilken skillnad det gjorde för mitt inre.. Kände mig så ostressad där ute, saknar det ofta.. Men det finns ju fördelar och nackdelar med allt..Har ni långt ifrån stan liksom? Eller civilisation/handlingsmöjligheter och så?