BIM Augusti 2020
Det är ju så himla underbart när det bara smäller till sådär! <3 Man känner sig helt ofantligt lyckligt lottad att ha hittat sin själsfrände "redan", känns ju som att vissa letar hela livet.
Tack. Det gick väldigt fort, men han var sjuk rätt länge och skulle fylla 75 så det kom liksom inte som världens chock även om man nog aldrig är riktigt redo.
Ja, du har ju världens chans att ge dina barn allt det du önskade, det är väl egentligen vad de flesta föräldrar vill, men det känns som att idag börjar vi äntligen förstå mer och mer vad de faktiskt behöver för att bli kompletta människor. :)
Haha, japp! På sidan Helgon när det begav sig, då skrev hon mycket om resorna hon gjort till olika urfolk och det var så fascinerande! Sen försvann hon och flera år senare så hittade jag henne i ett forum för lite mer vilda människor som ville gå sin egen väg, och så har jag följt hennes skriverier sen dess. :)
Ja du.. :P Det har blivit en del flyttar tillsammans med ex, och sen ifrån dem, jag är väl lite av en rastlös själ också som "längtar hem", men har lite svårt att hitta det där hemmet. :) Men är betydligt närmre nu än jag nånsin varit iaf! Mamma lämnade Malmö i februari i år och bor i byn här uppe/i sin stuga hos oss. :) Rosengård var väldigt mycket "snällare" när jag växte upp, men på senare år har det ju blivit värre och värre med våldet, vilket är otroligt sorgligt att se. Jag har ju dock många fina minnen därifrån. Är du uppvuxen i Hbg?
Oj haha, där kan man snacka om på andra sidan världen! Jag jobbade som IT-support där borta, jättemånga svenskar som åker dit och jobbar med det, och verkligen en upplevelse jag inte ångrar! Verkar som att du också rest en del? :)
Japp, har i princip alltid haft. Sen har jag ju lyckats räta upp den lite, förlänga min lutealfas och sådär (efter att allt gick åt skogen pga stress och munkpeppar av nån anledning), vilket var jobbigt med sååå värt det! Själv då?
Det är skitsvårt med allt annat fertilt sekret än äggvitan och det vattniga tycker jag. :P
Nej, döden går nog aldrig att förbereda sig på..
Ja, skönt att fler och fler börjar förstå även om samhället trycker på väldigt mycket med kosumtion, karriär, pengar etc och att många blir tvingade att liksom gå emot sin egen intuition för att göra som man "borde"..
Häftigt det där med vildabarn ju.. Tycker det är så intressant! Har alltid känt att jag inte passar in här och har svårt att identifiera mig med andra som gör på ett visst sätt så skönt att kunna identifiera sig ibland med andra människor runt om i världen istället..
Känner igen det där med att längta "hem" jag är alltid på flykt.. Jag och min man flyttade 4 ggr på lite mer än 4 år.. Sen vill jag alltid ut och resa.. Men jag är liksom den typen som är "hemma" med min man och dotter men vart vi bor eller vart vi är spelar liksom ingen roll.. Men att vara hemma kantas alltid lite av borden "jag borde städa.. Jag borde tvätta.. Jag borde handla".. Så får jag välja trivs jag bättre ute på vift, ta dagen som det kommer, få ny inspiration, vara spontan och liksom känna livet på något sätt.. Hade jag fått bestämma hade vi sålt allt och bara haft vars en väska med det nödvändigaste och sen bara rest och träffat nya människor, uppleva nya kulturer, ny mat, nya platser... Nu svävar jag iväg - men det är min dröm.. Får se om det blir så en dag :) planer finns iaf!
Kan tänka mig att våldet har blivit värre, känns som det överallt.. :( hemskt att människor inte bara kan vara snälla mot varandra och visa respekt och kärlek.. Jag är uppvuxen i hbg ja :) gillar du också att resa? Vad kul att åka iväg så och jobba.. Upplevelse för livet ju. Då gillar du också att resa?
Asså man kan ju vara så efterklok och liksom naiv men jag började på ppiller typ direkt när jag kom i puberteten för att jag hade humörsvängningar och då kunde ppiller hjälpa mot det tydligen.. Sen med dottern fick jag bara 2 oregelbundna cykler innan det tog sig.. Sen så ville jag helst inte gå på ngt ppmedel efter förlossningen men bm tyckte absolut jag skulle ha minipiller eftersom amning inte var ngt skydd.. Idag går jag och ältar det..men nu vet jag ju bättre.. Borde låtit min kropp liksom hitta tillbaka i sin egen takt efter förlossning och med amning nu när jag slutade på minipiller i oktober kändes det som min kropp var helt förvirrad den skruvade på alla hormoner på max har mått skit fram till då jag drog ner på amningen och kroppen inte verkade behöva jobba så hårt.. Så förra cykeln var på 28 dagar och med sekret och symptom kom äl cd 14.. Så återstår att se denna cykeln vad det blir...
Såg att du fick positivt idag igen.. Perfekt prickat och med lite mys idag så har ni ju verkligen optimerat alla chanser! Vad har du för äl test? Vad roligt du äntligen känt av konsistensen på tappen, det är verkligen en inlärningskurva xD och grattis till tillökningen<3 Så mysigt med bebisar oavsett sort <3
Förlåt att jag inte kan fatta mig kort blir alltid världens noveller från mig xD