Inlägg från: Entusiastisk |Visa alla inlägg
  • Entusiastisk

BIM Augusti 2020

Behöver input från er tempare.

Sover i regel lite oroligt och inte så länge mellan varje uppvak. Men det längsta brukar vara ca 4 h då har jag tempat och det har varit vid kl.4-5. Men inatt vaknade jag vid 3, tempade och fick 35.94. Sen så somnade jag till 30 min innan dottern vaknade vid 4 och ville kissa så pappan satte pottan i sängen och jag lyfte över henne. Sen somnade hon och jag igen vid 4.30 ish. Sen vaknade jag kl 6 igen och tänkte att jag tempar igen för att se.. Då fick jag 36.50. Bör väl använda den kl 3? För oftast brukar jag få sova 3-4h i streck och har tempat då ju men mellan 4-5.15 ish så det bör väl vara mer rätt att räkna det kl 3 då?

• Entusiastisk
    Jenzia skrev 2020-07-24 07:44:34 följande:

Det är ju min första cykel med tempning också. Eller jag tempade en period för två år sedan och hade NC, men för att förhindra graviditet. Önskar nu att jag hade fortsatt, men men! Gör om gör rätt Försökte leta fram mina gamla kurvor från NC för att analysera lite (så klart) men det var lättare sagt än gjort Så jag har ingen aning om hur tidigt/sent tempen dippar innan mens. Senaste cyklerna har jag dock märkt att brösten är svullna och stora till 1-2 dagar innan mens. De blir mjuka och sladdrigare (ja tyvärr!) innan mensen och håller sig så fram till ÄL.

Du kurva påminner lite om min före den fertila perioden, det blev liksom en successiv höjning dagarna efter mensen, då var tempen som lägst. Under fertila perioden var tempen lite vildare, gick upp och ner utan något mönster. Efter att jag fick peak på ÄL steg den successivt några dagar och landade på 36.7

Vilken app använder du? Tolkar den också ÄL-stickor. Tyckte det var amazing att PreMom gjorde det! Slapp jag vara totalt förvirrad

Hehe, min man fattar heller inte alla grejer jag håller på med, eller jo han fattar att jag försöker ta tillbaka kontrollen eller göra vad jag kan för att vi ska bli gravida Men han frågar iaf och är nyfiken på ÄL-stickorna. Känner att jag har hans stöttning till 110 procent och det är fantastiskt

Jag är också väldigt tacksam för allt jag lär mig nu om min kropp! Även om en del saker är förvirrande, som tappen! Min har varit högt placerad sedan ÄL! Innan dess lägre. Idag tyckte jag också att den kändes hårdare än tidigare.

Är på ÄL+5/6, CD20. Mina cykler snittar på 28 dagar. Yes, tempen var 36.7 imorse också. Åhhh vad jag önskar att den kunde öka lite till! Det hade varit så coolt

När börjar du ÄL-testa? Idag? Spänd för din skull och på att få följa dig

Ja men eller hur.. Jag önskar att jag ens vetat om det eller liksom varit mer intresserad tidigare och lärt mig allting. Men men.. Förstår att du gärna velat analysera dina tidigare cykler ju!!

Använder Premom så den analyserar ju lh testerna också! :D perfekt!

Skönt med ett bra stöd. Min man är också 110% stöttande och ställer upp på allt liksom även om han är sådär glad att han inte under den fertila perioden får duscha så varmt som han brukar eller bada xD (han duschar alltså så det blir ångbastu) haha..

Men det låter ju bra att den nu börjat hårdna för din fertila period är väl över? Så det känns som du kan känna skillnad på det ju! Jätte bra ju.. Min börjar mjukna nu och blir halare och snart bör min öppna sig också..

Åh ja. Håller alla mina tummar att du får lite ökning snart ;) hade varit fräckt med en sån implantationsdipp också!!

Började igår med ältesterna på cd10 så cd11 idag.. Hoppas på att sekretet ökar på ju också!

Är verkligen minst lika kul att följa er som en själv!!!
  • Entusiastisk
    Canama skrev 2020-07-24 09:56:27 följande:

Sedan en tid tillbaka (typ 1 månad) så ammar jag endast på natten. Dock kan de bli några gånger (3+) hehe... Tror det är tänder påväg så är lite extra jobbiga nätter just nu... Hoppas dock de räcker! Testade inte med ÄLstickor förra månaden eftersom sambon ändå skulle vara borta hela månaden... kanske borde ha gjort det ändå, bara för att de skulle varit intressant...

Jag har varit en hardcore-tempare tidigare men det är tyvärr inte möjligt nu pga mycket störd nattsömn.... Så tror tyvärr inte det skulle ge mig något.. Får helt enkelt ligga på och hoppas på de bästa! Kommer väl försöka ligga i helgen ett par gånger + på måndag och hoppas det räcker. Kan tyvärr inte göra så mycket mer eftersom sambon åker sen :(... CD12 idag och innan förra graviditeten hade jag ÄL runt CD 14. Vet ju dock inte alls hur de står till med all faser nu mera....

Ibland kan det ju vara bra att liksom kartlägga sina cykler för att veta till nästa :) men du har kanske bra koll ändå!

Vad roligt! Men förstår att det blir svårt nu.. Min dotter har nyss börjat sova bättre så är glad att jag iallafall kan prova på och hoppas jag iaf kan utläsa något. Gör det mest för att bekräfta äl tillsammans med stickor för att kartlägga min cykel bättre :)

Ja, det låter som en bra plan för er då ju:) nej, amningen kan ju spöka till i cyklerna rätt rejält och som jag skrev kan man ju även få äl men med för kort lutealfas för att ägget ska hinna fästa :)

Men håller tummarna för er <3
  • Entusiastisk
    schulia1 skrev 2020-07-24 11:57:31 följande:

behöver lite råd av er kloka här inne 

Min ÄL infaller runt 27/7 (kör med ÄL-stickor). Vi kör nu varannan dag och kommer försöka mysa till det 26/7, 27/7, 28/7, 29/7 (om allt går som planerat och sambon inte väljer att protestera ). 

Har vi säkrat upp denna månaden tro? hehe.

Tycker det låter rätt så bra uppsäkrat ;) vi kör varannan dag from cd10 sen fram till typ positivt Äl test eller när jag börjar se stegring liksom och sen typ 3 på raken eller något.. Hehe!

Med dottern hade vi två månader med var och varannan dag 2 veckor runt äl men det tog sig månaden när vi endast hade en enda gång runt äl(pga husbilsemester med svåger o svägerska) xD
  • Entusiastisk
    H0nd3ndär skrev 2020-07-24 09:19:01 följande:

Nu är jag ju inte med i denna tråd ÄN men läser ju ändå.

Jag är också en av dem med många uppvak. Temper runt 36,5 före äl brukar jag vara försiktig med att logga. Speciellt där det finns tvivel. Det höjer min coverline och känns som de ger mer skada än nytta. Hade nog loggat den första med notering om att det riktiga värdet säkert är något mitt emellan. Det viktiga är ju ändå att hitta äl och då passar första bättre om någon behöver loggas.

Tack för lite input.. Min plan är att försöka tempa så mycket som möjligt och så "rätt" som möjligt för att se om det ens är lönt liksom för mig att tempa.. Jag kompletterar med ältest och känner att jag har helt okej tydliga tecken så tempen är mest ett test om det funkar hade varit så otroligt häftigt iaf.. Loggade första eftersom jag ändå loggar temp vid första uppvaket eftersom den oftast är med längst sammanhängande sömn.. Ska bli spännande att se om jag kan utläsa något av kurvan sen xD

Hoppas du inte behöver hoppa in i denna tråden utan får gå in i en bftråd ist;) kram <3
  • Entusiastisk
    Jenzia skrev 2020-07-24 16:11:25 följande:

Är det inte typiskt dagen människa? Att det är först något inte funkar eller är fel som vi börjar intressera oss för varför eller hur det borde vara? Jag kan säga att jag ALDRIG reflekterat över att jag själv skulle kunna påverka min menscykel, ja förutom stora viktskillnader. Behövs mer undervisning i skolan helt klart!

Hahaha! Tvingar du honom att duscha kallt?! Lider med honom! Vilken tur att jag slipper det iaf, älskar att duscha suuuupervarmt!!

Yes, sista möjliga fertila dagen var nog i måndags, och efter måndags morse har jag torkar upp Knappt några flytningar, bara lite lotionaktigt. Men jag tycker det varit svårt att känna skillnad på tappen. Tänker att jag kanske blir lite vassare om det blir en ny cykel och där jag undersöker den från CD1. Hur länge har du undersökt tappen då? Började du med det denna cykeln också?

Någon stegring idag på ÄL-stickan? Någon härlig äggviteflytning?

Hehe, du och Amidina är min nya underhållning, no offence!

Jo men visst är det så.. Vi får se till att det blir bättre för våra barn :D

Haha nej.. Inte kallt xD men inte brännheta bad eller långa varma ångbastuduschar, är jag så hemsk xD vet inte ens om det är såå farligt men läst att det ändå kan slöa ner de små simmarna ändå.. Så ja..

Ja men man lär sig mer och mer.. Jag började nog känna redan där i slutet av förra året.. Men inte konstigt jag inte blev klok när min kropp spöka.. Sen har jag mer och mer loggat bättre om det de senaste cyklerna.. Hade varit häftigt om man liksom upptäckte en graviditet genom tappen eller tempningen sen ju.. Att man liksom lärt känna kroppen så bra..

Ja men idag har der varit riktigt juicy där nere... Känner mig typ "våt" hela tiden xD och fick världens blobb när jag gick på toan. Försökte undersöka allt det gick men tycker ändå det är lite svårt.. Kläckte ett ägg innan till pannkakor och kollade på äggvitan, haha... Bara för att veta äggsakt(bad joke xD).. Men ja.. Det låg ovanpå pappret och tråda sig och var väldigt halt så kan bara tycka det är äggvite sekret iaf.. Hade 0,09 igår och 0.15 idag.. Funderar på om jag behöver testa mig 2 ggr imorgon eller om jag ska fortsätta på samma tid bara imorgon.. Har alarm kl 10 att jag ska sluta dricka och kissa sista gången.. Och sen larm kl 14 att det är dags för test..

None taken.. Haha, ni med;) så ingen fara alls.. Så kul att få följas åt ju!!! <3
  • Entusiastisk
    Jenzia skrev 2020-07-24 16:11:25 följande:

Är det inte typiskt dagen människa? Att det är först något inte funkar eller är fel som vi börjar intressera oss för varför eller hur det borde vara? Jag kan säga att jag ALDRIG reflekterat över att jag själv skulle kunna påverka min menscykel, ja förutom stora viktskillnader. Behövs mer undervisning i skolan helt klart!

Hahaha! Tvingar du honom att duscha kallt?! Lider med honom! Vilken tur att jag slipper det iaf, älskar att duscha suuuupervarmt!!

Yes, sista möjliga fertila dagen var nog i måndags, och efter måndags morse har jag torkar upp Knappt några flytningar, bara lite lotionaktigt. Men jag tycker det varit svårt att känna skillnad på tappen. Tänker att jag kanske blir lite vassare om det blir en ny cykel och där jag undersöker den från CD1. Hur länge har du undersökt tappen då? Började du med det denna cykeln också?

Någon stegring idag på ÄL-stickan? Någon härlig äggviteflytning?

Hehe, du och Amidina är min nya underhållning, no offence!

Och förresten tydligare och tydligare ilningar i vänster äggstock.. Förra månaden kände jag i höger.. Det tycker jag är så fräckt!
  • Entusiastisk
    Canama skrev 2020-07-24 20:31:23 följande:

Här stegrar ÄL testerna i rasande fart! Hade noll igår och idag 0,23 enligt Premom. Fortfarande inte positivt MEN om jag jämför med mina ÄL-tester som jag tog förra gången jag blev gravid så ser de ut som jag ska tuta o köra nu!. Hade väldigt snabb stegring då och lyckades aldrig fånga peaken då.

Iiihk! Nu blev jag nervös plötsligt. Kanske jag ska ta ett till test ikväll för att se om de blivit starkare? Mår även lite illa och har huvudvärk, undrar om de är ÄL som spökar med sådant?.. man analyserar ju ALLT nu verkligen haha! Tyvärr har jag ingen tapp-rapport till er ;)

Ja men mys på! Det kan ju inte bli för mycket!

För mig hade jag 0,09 igår och 0.15 idag ska bli spännande imorgon.. Vet inte om jag ska ta 2 stickor eller räcker med en imorgon och kanske 2 på söndag.. Förväntad äl är på måndag på cd14. Men har du test kan du ju alltid ta ett till om du är rädd att missa peaken.. Se bara till att inte ha druckit för mkt innan och hållt dig i ngr timmar. Jag brukar inte dricka eller kissa på 4 h och sen mellan 10-20 står det på mina test.. Sånna billiga.. Vad har du för test?

Tror man kan ha lite sånna symptom vid äl också :)
  • Entusiastisk
    Canama skrev 2020-07-24 21:10:58 följande:

Jag har minne som en guldfisk så glömmer alltid bort de där med att inte dricka för mycket, haha! Men nu har jag inte kissat på typ 3 timmar iallafall. Jag köpte RFSU 14 pack. De var de billigaste jag hittade när jag skulle köpa. Som jag skrivit förut så slösar gärna på testen eftersom jag inte tänker ha nytta av dom nästa månad ;)

Berätta precis till sambon att de blir ligga några dagar framöver, han blev glad haha!! Jag ser till att svälta han innan ÄL så orkar han flera dagar i rad sen skämtosido ;)

Haha, ja inte helt lätt..

Jag har satt larm för att komma ihåg när jag ska sluta dricka/kissa etc..

Nej det är klart.. Testa på då!

Haha det är rätt ;)
Svar på tråden BIM Augusti 2020