Jenzia skrev 2020-07-24 07:44:34 följande:
Det är ju min första cykel med tempning också. Eller jag tempade en period för två år sedan och hade NC, men för att förhindra graviditet. Önskar nu att jag hade fortsatt, men men! Gör om gör rätt Försökte leta fram mina gamla kurvor från NC för att analysera lite (så klart) men det var lättare sagt än gjort Så jag har ingen aning om hur tidigt/sent tempen dippar innan mens. Senaste cyklerna har jag dock märkt att brösten är svullna och stora till 1-2 dagar innan mens. De blir mjuka och sladdrigare (ja tyvärr!) innan mensen och håller sig så fram till ÄL.
Du kurva påminner lite om min före den fertila perioden, det blev liksom en successiv höjning dagarna efter mensen, då var tempen som lägst. Under fertila perioden var tempen lite vildare, gick upp och ner utan något mönster. Efter att jag fick peak på ÄL steg den successivt några dagar och landade på 36.7
Vilken app använder du? Tolkar den också ÄL-stickor. Tyckte det var amazing att PreMom gjorde det! Slapp jag vara totalt förvirrad
Hehe, min man fattar heller inte alla grejer jag håller på med, eller jo han fattar att jag försöker ta tillbaka kontrollen eller göra vad jag kan för att vi ska bli gravida Men han frågar iaf och är nyfiken på ÄL-stickorna. Känner att jag har hans stöttning till 110 procent och det är fantastiskt
Jag är också väldigt tacksam för allt jag lär mig nu om min kropp! Även om en del saker är förvirrande, som tappen! Min har varit högt placerad sedan ÄL! Innan dess lägre. Idag tyckte jag också att den kändes hårdare än tidigare.
Är på ÄL+5/6, CD20. Mina cykler snittar på 28 dagar. Yes, tempen var 36.7 imorse också. Åhhh vad jag önskar att den kunde öka lite till! Det hade varit så coolt
När börjar du ÄL-testa? Idag? Spänd för din skull och på att få följa dig
Ja men eller hur.. Jag önskar att jag ens vetat om det eller liksom varit mer intresserad tidigare och lärt mig allting. Men men.. Förstår att du gärna velat analysera dina tidigare cykler ju!!
Använder Premom så den analyserar ju lh testerna också! :D perfekt!
Skönt med ett bra stöd. Min man är också 110% stöttande och ställer upp på allt liksom även om han är sådär glad att han inte under den fertila perioden får duscha så varmt som han brukar eller bada xD (han duschar alltså så det blir ångbastu) haha..
Men det låter ju bra att den nu börjat hårdna för din fertila period är väl över? Så det känns som du kan känna skillnad på det ju! Jätte bra ju.. Min börjar mjukna nu och blir halare och snart bör min öppna sig också..
Åh ja. Håller alla mina tummar att du får lite ökning snart ;) hade varit fräckt med en sån implantationsdipp också!!
Började igår med ältesterna på cd10 så cd11 idag.. Hoppas på att sekretet ökar på ju också!
Är verkligen minst lika kul att följa er som en själv!!!