Jenzia skrev 2020-07-31 13:03:37 följande:
Så idag är du nog på Äl+1? Hur lång lutealfas har du? När blir BIM?
Hur var din tapp idag? Min var lite mjukare idag också, även om den fortfarande är rätt hög, så antar att den också förbereder sig på att släppa fram mensen :-/
Jag har också funderat på om jag har progesteronbrist! Tycker också tempen är lite låg i förhållande till före äl. Denna cykel har jag också haft rätt ömma bröst, som också kan vara tecken på progesteronbrist. Plus att jag är ju över 35 år och det verkar vara vanligt att progesteronet minskar där efter. Nu är bara frågan, ska jag ha is i magen och avvakta utredningen som börjar om tre veckor. Eller ska jag testa progesteronkräm? Hmm, några kloka råd?
Humöret dippar ju lite när tempen dippar, men jag försöker tänka positivt Blir lite som att pussla, försöka hitta de sista bitarna som gör pusslet helt. Och vips så blir jag gravid Ska ändå bli skönt att få gjort en utredning och få veta mer hur sjukvården ser på våra chanser att bli gravida
Ja men precis med äl+1 måste det ju vara..
Hade den 11 men tror det typ blir 13-14 nu.. Förra månaden var den 14.. Innan dess var den helt knas.. Så det känns bra att dne äntligen blivit så lång!
Idag är min hög, börjar hårdna men ändå med en liten glipa.. Men så fick jag fertilt sekret i morse och bara men va!? Men visst är det så att när tempen väl höjts så har väl ägget redan mött sitt öde?
inför mensen har min öppnat sig runt 2 dagar innan men blivit lägre.. Men alla är ju såklart olika. Hoppas din temp stiger imorgon igen dock, kanske en implantationsdipp?! Kan ju hoppas <3
Jag tycker det ska bli spännande att pussla ihop med temp och allting denna cykeln har ju verkligen kört allt.. Så snart ska nog jag och kroppen vara bästisar och i synk så vi kan få ett plus.. Kul att få vara i synk med sin kropp någongång i livet liksom:p
Såg att Amidina svarat om progesteronkräm.. Känns som hon är bättre på att svara om det:)
Påverkar det utredningen är det kanske dumt.. Om de kommer fram till det också så kan du ju säkert göra det under utredningen istället.. Jag hade definitivt ringt dit på måndag och frågat och berättat din analys. Dom vill ju säkert också att det ska funka för er utan IVF liksom!? Så kanske dom säger att du kan ge det en chans!?
Vulverinekoos har ju bra webinarium också, kan verkligen tipsa! Min prenumeration gick ut för ett par veckor sen annars hade du gärna fått låna den, Typiskt... Den kostar nu 450kr för en månad och då kan du se alla hon lagt upp nu liksom, sen kan du säga upp det direkt och bara kolla alla denna månaden liksom, så gjorde jag.. Vet hon hade ngt nu om framtida fertilitet, främja ägglossningen sen den om menscykeln tycker jag är fantastisk - så man riktigt fattar vad som händer i kroppen.. Du kan säkert hitta en hel del om att boosta gulkroppen också även på instagram.. Vet ju bla den där Dvitamin boosten(hon tog en dos innan ÄL på typ 50.000ie) plus mg och något annat skulle vara för att stärka gulkroppen. Sen har hon pratat en del om att vi också har lite som männen att vi kan påverka 3 månader framåt men även från första mensdag kan vi sätta standarden/kvaliteten på ägg/gulkropp för den cykeln som jag fattat det.. Så från cd 1 så kan man se till att få det bättre liksom om ngt är off..
Ja, ovisshet är fasiken påfrestande.. Förstår det ska bli skönt att få pusselbitarna på plats.. Jag blir alltid så orolig liksom och kan bli lite hispig och överanalytisk.. Men när saker väl faller på plats så kan man bli lite mer "aha, okej men då är detta därför och detta kan jag göra för det".. Men när man inte vet någonting så är det svårt att veta vart man ska börja.. Hoppas så på ett plus för dig väldigt snart och förhoppningsvis redan nu eller nästa cykel och om inte så är du iaf snart i mål<3 hoppas med hela mitt väsen för dig<3 <3