• KarlssonA

Har 5000 döda i corona fått er att sluta stödja regeringen?

S+Mp+C+L pratar hela tiden om deras överlägsna värderingar. Det är bara de som har hjärtat på rätt sida, medan alla andra partier är onda. Trots det ignorerar dem coronaviruset. Genom att inte försöka begränsa virusets spridning har 5000 människor dött i Sverige och fler kommer det att bli. Bevisar inte det här att det tvärtom är dessa partier som helt saknar moral och goda värderingar?

Ni som stödde regeringen och stödpartierna till den för att ni ville att goda värderingar ska prägla samhället - har ni ändrat nu? Om inte - varför?

• Svar på tråden Har 5000 döda i corona fått er att sluta stödja regeringen?
  • FDFMGA
    Anonym (bastu) skrev 2020-06-30 23:40:33 följande:
    SUCK! Du är ju hopplös! Det har inte med mig att göra. Jag förstår mycket väl vad som gäller. Men vi har 10 (!!!!!!!!!!!!!) gånger fler döda än alla andra nordiska länderna tillsammans.
    Nja, den uppgiften kom från en pangdemisk framtidsspaning.

De övriga nordiska länderna har cirka 1200 dödsfall i covid-19.

Testa att multiplicera 1200 med 10 så får du ett resultat som stämmer illa mycket illa med hur många som dött i Sverige.
  • farman

Nu finns inte så många flera att döda.
    Nej jag stödjer inte regeringen längre. Men däremot seiösa företagare samt hårt arbetande arbetare.
    Förstår varför dom hoppar av till SD.

• FDFMGA
    farman skrev 2020-07-17 06:25:15 följande:

Nej jag stödjer inte regeringen längre. Men däremot seiösa företagare samt hårt arbetande arbetare.

Den här tråden verkar annars vara avsomnad, detta sedan ts blivit avförd från FL.

Men i tråden jag länkar till samlas några av Familjelivs skarpaste kritiker och framför rön som att det inte finns så många fler kvar att döda.

Stundtals upprörs kritikerna av att deras kritik ifrågasätts, ungefär som om jag skulle påstå att en halv promille av Sveriges befolkning dött i covid-19, alltså att "det finns många kvar att döda".

Riskgruppen över 70 år består av 1,6 miljoner personer, vilket innebär att det finns 1,6 miljoner "kvar att döda"

Här är tråden där kritikerna samlas 

https://www.familjeliv.se/forum/thread/80358345-vi-som-ar-kritiska-till-sveriges-handhavande-av-pandemin
  • Anonym (Myndigheter och riksdag)

Sammanfattning av SDs insatser under coronakrisen:

1. Jimmie åker till Turkiet för att dela ut kopierade papperlappar.. är inte längre välkommen dit.

2. Jimmie säger att det inte är trovärdigt att förlita sig på experter... Jaha.. är han expert eller inte på detta

• Anonym (irma)
    FDFMGA skrev 2020-07-17 07:34:58 följande:

Den här tråden verkar annars vara avsomnad, detta sedan ts blivit avförd från FL.

Men i tråden jag länkar till samlas några av Familjelivs skarpaste kritiker och framför rön som att det inte finns så många fler kvar att döda.

Stundtals upprörs kritikerna av att deras kritik ifrågasätts, ungefär som om jag skulle påstå att en halv promille av Sveriges befolkning dött i covid-19, alltså att "det finns många kvar att döda".

Riskgruppen över 70 år består av 1,6 miljoner personer, vilket innebär att det finns 1,6 miljoner "kvar att döda"

Här är tråden där kritikerna samlas 

www.familjeliv.se/forum/thread/80358345-vi-som-ar-kritiska-till-sveriges-handhavande-av-pandemin

Avförd? Hen kan givetvis själv ha avslutat sitt konto.

I den tråd du länkar till har kritikerna tystats. Det är väl bara Dr. Nail kvar där, de andra har drevats bort.
  • FDFMGA
    Anonym (irma) skrev 2020-07-17 11:18:56 följande:

I den tråd du länkar till har kritikerna tystats. Det är väl bara Dr. Nail kvar där, de andra har drevats bort.
    Mm, nyauktoritära vill ju helst få kamma varandra medhårs och inte sällan känner de att de får sin yttandefrihet beskuren när deras åsikter ifrågasätts.

Tror du farman blir kränkt när hen får veta att att det finns 1,6 miljoner som är över 70 år i Sverige. Om man rundar av antalet döda till 5500 och struntar i att det kanske bara är hälften av dem som dött som var över 70 så blir det 1600000-5500.Det är 1594500.

farman tycker tydligen att 1594500 är en droppe i havet jämfört med 5500.

Mycket inom pangdemismen och även beträffande tutandet om Åkesson som frälsare tycks bottna i att man befinner sig på en kunskapsnivå som lämnar mycket i övrigt att önskaSkrattande

• AndreaBD
    Anonym (irma) skrev 2020-07-17 11:18:56 följande:

Vaddå tystats? De verkar inte ha argument längre. 
  • FDFMGA
    AndreaBD skrev 2020-07-17 11:48:02 följande:
    Får man sin åsikt ifrågasatt så anser man att man blivit tystadSkrattande
  • FDFMGA
    En lustig detalj i sammanhanget är att det förmodligen finns fler negativa än postiva inlägg i coronatrådarna, alltså avseende Sveriges strategi.

Jag tror att fenomenet att känna sig tystad just bottnar i att man inte kan hantara åsiktspluralism utan anser att alla ska ha samma åsikt - och då blir man kränkt över att det finns personer som vägrar underordna sig en auktoritär ordning.
  • Anonym (irma)

Ingen orkar framföra sina argument när den outtröttliga bisvärmen sveper in över dem. Vi diskuterar på andra ställen nu där sådana som du inte är vidtalade.
Svar på tråden Har 5000 döda i corona fått er att sluta stödja regeringen?