Padirac skrev 2020-06-28 19:00:13 följande:
Ok, - du har inga belägg för att 'de' försökt hålla igång smittan...
Du vet att FHM och andra länders smittskyddsorganisationer inte arbetar i vakuum utan att de samarbetar med varandra i fråga om kunskap, strategier och åtgärder. Det är en global värld vi lever i, på alla sätt och vis..
Sen så var det det där med röstning 2018 och regering...
"de flesta som är på regeringens och FHMs sida är de som röstar mer åt rött eftersom vi inte har en högerledd regering. "
V 8%
S 28,3%
MP 4,4%
L 5,5%
C 8,6%
M 19,8%
KD 6,3%
SD 17,5%
Du kan ju själv räkna ihop hur många som röstar rött och vilka som inte röstar rött...
Så du är mot regeringen och FHM för att vi inte har en högerledd regering - det förvånar mig inte
Kritiken du ger är osaklig och du far med osanningar och alternativa fakta - om det är baserat p åokunskap eller annat kan jag inte avgöra, men fåtöljen verkar vara nernött och forskningsresultaten som levereras från den är inte att lita på
De har själva sagt att de vill hålla en "låg spridning". Giesecke har t ex också sagt "alla kommer få det". De har haft väldigt snälla restriktioner som 500 max antal, ner till 50 efter ett långt tag, och öppna uteställen, öppna skolor etc. Så om man läser mellan raderna så tycker jag det framgår att det är flockimmunitet som de velat uppnå och för det krävs att man håller igång smittan.
Var inte riktigt så jag menade... Löfven är ju statsminister och han är röd. Han håller på FHM till 100%, så därför blir det naturligt att det är fler röda som också tror på FHM och Tegnell. I USA ser vi t ex det motsatta.