• Anonym (Dam)

Ni som har sex med er partner utan sexlust...

Stönar ni och låtsas tycka om sexet ändå? Eller hur gör man?

• Svar på tråden Ni som har sex med er partner utan sexlust...
  • Anonym (Låtsas lite)

Jag har sex ibland trots att jag inte är jättesugen! Killen har högre sexlust men skulle aldrig kräva sex om jag inte vill. Ibland kan jag gå med på det trots att jag egentligen kunde klara mig lika bra utan. Det är inte obehagligt på något sätt, och jag kommer alltid vid sexet, men entusiasmen är inte i topp utan det blir rätt variationsfattigt sex där han får göra det mesta jobbet. Jag spelar med och stönar lite osv, för att han inte ska tro att jag inte vill, men han vet ju förmodligen om att jag inte sprudlar av kåthet i de stunderna. Snabbt avklarat, båda får komma, det är skönt efteråt, han slipper vara frustrerad och min sexlust växer ofta desto oftare vi har sex, så dagen efter kanske jag plötsligt är kåt igen, tack vare ?osuget sex? dagen innan. Jag har två tidigare längre förhållanden där båda varit otrogna för att jag inte velat ha sex lika ofta som dem, så det sitter så klart i bakhuvudet också.

• Anonym (K)
    Anonym (Dam) skrev 2020-06-23 17:59:49 följande:

Hur skulle min brist på lust vara tillfällig?

Du tänker ta antidepressiva resten av livet eller?
  • Anonym (Dam)
    Anonym (K) skrev 2020-06-23 19:06:27 följande:

Du tänker ta antidepressiva resten av livet eller?

Ja, jag har försökt sluta men mår för dåligt utan.
  • Anonym (K)
    Anonym (Dam) skrev 2020-06-23 19:09:58 följande:

Ja, jag har försökt sluta men mår för dåligt utan.

Vilken behandling får du för ditt mående?
  • Anonym (Dam)
    Anonym (K) skrev 2020-06-23 19:42:48 följande:

Vilken behandling får du för ditt mående?

Antidepressiva
  • Anonym (K)
    Anonym (Dam) skrev 2020-06-23 19:50:04 följande:

Antidepressiva

Det funkar ju uppenbarligen inte! Som att slänga på ett plåster på ett vidöppet blödande sår.

Jag tog Sertralin i ett par månader, funkade inte för mig så jag bytte till Ecitalopram (eller vad de nu hette) och tog dem ett halvår. När jag kryat på mig lite var det mindfulness, terapi, ADD-utredning, fysisk träning etc etc etc.

Du har rätt till vård, kräv det!
  • Anonym (Dam)
    Anonym (K) skrev 2020-06-23 19:54:43 följande:

Det funkar ju uppenbarligen inte! Som att slänga på ett plåster på ett vidöppet blödande sår.

Jag tog Sertralin i ett par månader, funkade inte för mig så jag bytte till Ecitalopram (eller vad de nu hette) och tog dem ett halvår. När jag kryat på mig lite var det mindfulness, terapi, ADD-utredning, fysisk träning etc etc etc.

Du har rätt till vård, kräv det!

Jo det är det enda som fungerat mot mitt mående. Har gått i terapi, det har hjälpt till viss del. Men måste även äta medicin.
  • Anonym (Man 32)
    Anonym (Dam) skrev 2020-06-23 19:56:53 följande:
    Jo det är det enda som fungerat mot mitt mående. Har gått i terapi, det har hjälpt till viss del. Men måste även äta medicin.
    Blir nästan deprimerad av att läsa dina inlägg. Att ta antidepressiva är inget bra i längden. Fatta mig rätt nu. Blir så trött på människor som inte tar tag i sina problem. För det finns väl en bakomliggande orsak till du tar antidepressiva?

Ta tag i det problemet först och ge fan i att knapra piller som förstör ditt sexliv...
    Låt mig gissa? Din träning består av att gå ut med hunden runt huset? Du super, röker och är överviktig också? 
  • Anonym (K)
    Anonym (Dam) skrev 2020-06-23 19:56:53 följande:

Nej det funkar inte. Det bedövar bara.
  • Anonym (Dam)
    Anonym (Man 32) skrev 2020-06-25 17:39:06 följande:

Blir nästan deprimerad av att läsa dina inlägg. Att ta antidepressiva är inget bra i längden. Fatta mig rätt nu. Blir så trött på människor som inte tar tag i sina problem. För det finns väl en bakomliggande orsak till du tar antidepressiva?

Ta tag i det problemet först och ge fan i att knapra piller som förstör ditt sexliv...

Låt mig gissa? Din träning består av att gå ut med hunden runt huset? Du super, röker och är överviktig också? 

Jag tar ju tag i mitt problem genom att äta medicin. Nej jag varken röker, super eller är överviktig.
  • Anonym (Så)
    Anonym (Dam) skrev 2020-06-22 16:40:09 följande:

Finns väl inga män som inte har sexlust, och nu råkar jag gilla den här killen

Hur hög sexlust man har och stark drift varierar såklart från person till person. Vare sig man är man eller kvinna.
Svar på tråden Ni som har sex med er partner utan sexlust...