• Anonym (Dam)

Ni som har sex med er partner utan sexlust...

Stönar ni och låtsas tycka om sexet ändå? Eller hur gör man?

• Svar på tråden Ni som har sex med er partner utan sexlust...
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Dam) skrev 2020-06-20 17:09:46 följande:

Varför har du inte sexlust? Tänder du inte på din partner? Tycker du inte om sex alls? Om inte - varför har du ens ett förhållande?
  • Anonym (Jy)
    Anonym (Dam) skrev 2020-06-20 17:09:46 följande:

Ja, ungefär så. Jag försöker intala mig själv och honom att jag njuter av seger genom att föreslå olika ställningar, stöna, koncentrera mig. Får orgasm nästan varje gång tack vare det. Försöker fokusera på det jag gillar med sexet - vilket är att vi delar denna superintima stunden med varandra. Just den sortens intimitet får vi inte på annat sätt och jag märker att när vi varit utan den några veckor är vi svalare mot varandra. Efter sex går vi flera dagar och är mer kärleksfulla mot varandra, båda två.

Därför har jag sex trots ingen sexlust sedan vår son kom för ett år sedan. Egentligen vill jag bara vila och ha min kropp för mig själv när bebisen sover, men jag tror det skulle tära för mycket på relationen i stort i längden. Det är värt 30 minuters ansträngning då och då om det håller vardagskärleken igång.

Ser det lite som att gå ut och springa liksom. Inget jag längtar efter, jobbigt under tiden, men väldigt härligt och belönande efteråt.

Det är dock viktigt för mig att känna att det är andra omständigheter än mannen som gör att lusten är borta. Här är det tydligt att det är energi- och tidsbrist. Jag har alltid varit ganska kåt av mig och onanerande flera gånger i veckan. Nu kan jag inte minnas sist jag onanerade.

Hade det varit mannen jag tröttnat på hade jag varit mer orolig, och inte heller varit så sugen på att ställa upp. Men jag älskar min man, och jag tycker han är så otroligt snygg. Det är bara min egen kropp som inte riktigt är med på noterna. Då får man övertala den, tänker jag. Brukar ju bli rätt bra när vi väl är igång. Och som sagt - efteråt!
  • Anonym (Hoyt)

Hon får väl härja runt. Hjälper väl till lite för hennes skull men är väl tämligen passiv i övrigt.

Hon vart slapp och känns helt annorlunda efter första barnet. Från att hon var aningen för tajt till som att kasta in ett kvastskaft i ett tomt garage.

• Anonym (fina frun)

Jag bekräftar honom på samma vis som när jag har lust, dvs med blickar, läten, ord osv.

• Anonym (Dam)
    AnnaZL skrev 2020-06-21 23:13:45 följande:

Om ni bara träffat varandra ett kort tag finns det ju ingen som helst anledning att vara ihop överhuvudtaget när ni har så inkompatibla sexdrifter. Det hade varit annorlunda om ni varit gifta länge och hade barn tillsammans och detta var en tillfällig svacka. 

Gör slut och träffa någon som inte heller har sexlust.

Finns väl inga män som inte har sexlust, och nu råkar jag gilla den här killen
  • AnnaZL
    Anonym (Dam) skrev 2020-06-22 16:40:09 följande:

Sök på "asexuell", och ja, det finns män som identifierar sig så. Kanske det är rätt benämning på dig med? 

Att vara sexuellt inkompatibla är ingen bra grund att bygga en relation på, förhållandet har knappt påbörjats och det är redan något du känner dig tvingad att ljuga om.

Skulle du själv vilja att han ljög för dig om att han tex hatade att prata med dig och bad om råd om ur han skulle kunna sitta och tänka på annat när ni umgicks? "Ska jag säga mmhmm och ja ibland, eller räcker det med att jag nickar? Hon förväntar sig ju att jag ska vilja prata med henne, fast jag helst skulle vilja slippa"

• Anonym (K)

Men JA, det finns det!! Dessutom är väl din brist på lust förhoppningsvis tillfällig. Rekommenderar dig att prata med dina läkare om detta.
  • Anonym (Hoyt)

Så då vart man kvinna tydlig...

Finns en del män utan sexlust eller saknar suget efter sex med sin partner.
  • Anonym (Dam)
    Anonym (K) skrev 2020-06-22 18:22:04 följande:

Men JA, det finns det!! Dessutom är väl din brist på lust förhoppningsvis tillfällig. Rekommenderar dig att prata med dina läkare om detta.

Hur skulle min brist på lust vara tillfällig?
  • Anonym (Dam)
    AnnaZL skrev 2020-06-22 17:22:09 följande:

Sök på "asexuell", och ja, det finns män som identifierar sig så. Kanske det är rätt benämning på dig med? 

Att vara sexuellt inkompatibla är ingen bra grund att bygga en relation på, förhållandet har knappt påbörjats och det är redan något du känner dig tvingad att ljuga om.

Skulle du själv vilja att han ljög för dig om att han tex hatade att prata med dig och bad om råd om ur han skulle kunna sitta och tänka på annat när ni umgicks? "Ska jag säga mmhmm och ja ibland, eller räcker det med att jag nickar? Hon förväntar sig ju att jag ska vilja prata med henne, fast jag helst skulle vilja slippa"

Nej jag har haft väldigt mycket sexlust tidigare
Svar på tråden Ni som har sex med er partner utan sexlust...