Inlägg från: Anonym (Dam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dam)

Ni som har sex med er partner utan sexlust...

Stönar ni och låtsas tycka om sexet ändå? Eller hur gör man?

• Svar på tråden Ni som har sex med er partner utan sexlust...
  • Anonym (Dam)
    Anonym (Du behöver inte) skrev 2020-06-20 17:18:41 följande:

Du ska inte känna att du måste ha sex med din partner bara för att.

Det är din kropp det handlar om och endast du som bestämmer över den.

Sex ska båda parter njuta av och utan ömsesidig njutning så kan det kvitta enligt mig.

Känner du att du måste ha sex ned din partner för annars blir denne sur eller nått?

Jag känner att jag måste ha sex med min partner eftersom att det är just min partner. Enligt mig är det väl ett måste att ha sex med sin partner. Om man inte kommit överens om ett förhållande utan sex då men det har vi ju inte.

Hade du något svar på mina frågor?
  • Anonym (Dam)
    Anonym (Man 32) skrev 2020-06-20 17:35:06 följande:

Ibland har man mindre lust pga mycket på jobbet, få vardagspusslet att gå ihop mm. Ibland är jag mindre sugen än min flickvän & vice versa.  

Vi har för övrigt underbart sex när vi kommer till. Att jag en kväll som utmattad och trött = noll sexlust. Skulle aldrig falla mig in att ha sex bara för att. 

Jag har konstant låg sexlust/ingen sexlust. Tror det beror på att jag äter antidepressiva :/
  • Anonym (Dam)
    Anonym (Markus) skrev 2020-06-20 17:51:58 följande:

Jag brukar försöka att bli kåt, har du någon ide varför du tror att du inte har lust?

Jag kunde försöka bli kåt tidigare men nu går det inte alls längre.
  • Anonym (Dam)
    Anonym (kvinna) skrev 2020-06-20 18:48:47 följande:

Om jag använder lägsta dosen sertralin så har jag fortfarande kvar min höga lust men det blir omöjligt att få orgasm. Som en kemisk kastrering för mig så det verkar ju troligt att det kan bero på din medicin. 

Tycker du inte att det är riskabelt att riskera att förlora närheten till din partner genom att du låtsas känna något som inte gör? 

Så jag ska inte låtsats tycka det är skönt? Utan bara ligga där tyst?
  • Anonym (Dam)
    Anonym (Rödluvan) skrev 2020-06-20 20:43:46 följande:

Det är ju en vanlig biverkning. Prata med din läkare. Kanske finns det något alternativ som påverkar lusten mindre.

Det här är den enda medicinen som gör att jag mår bättre så vill helst inte byta.
  • Anonym (Dam)
    Anonym (kvinna) skrev 2020-06-21 14:38:42 följande:

Nej, jag hade aldrig låtsats...en partner som älskar dig vill ju veta vad som försiggår inom dig. Kan ju vara att något annat funkar, oralsex eller så.

Nu vet jag ju inte om han älskar mig, vi har inte träffats så länge. Vågar inte säga något då han tycker sex är viktigt.
  • Anonym (Dam)
    AnnaZL skrev 2020-06-21 23:13:45 följande:

Om ni bara träffat varandra ett kort tag finns det ju ingen som helst anledning att vara ihop överhuvudtaget när ni har så inkompatibla sexdrifter. Det hade varit annorlunda om ni varit gifta länge och hade barn tillsammans och detta var en tillfällig svacka. 

Gör slut och träffa någon som inte heller har sexlust.

Finns väl inga män som inte har sexlust, och nu råkar jag gilla den här killen
  • Anonym (Dam)
    Anonym (K) skrev 2020-06-22 18:22:04 följande:

Men JA, det finns det!! Dessutom är väl din brist på lust förhoppningsvis tillfällig. Rekommenderar dig att prata med dina läkare om detta.

Hur skulle min brist på lust vara tillfällig?
  • Anonym (Dam)
    AnnaZL skrev 2020-06-22 17:22:09 följande:

Sök på "asexuell", och ja, det finns män som identifierar sig så. Kanske det är rätt benämning på dig med? 

Att vara sexuellt inkompatibla är ingen bra grund att bygga en relation på, förhållandet har knappt påbörjats och det är redan något du känner dig tvingad att ljuga om.

Skulle du själv vilja att han ljög för dig om att han tex hatade att prata med dig och bad om råd om ur han skulle kunna sitta och tänka på annat när ni umgicks? "Ska jag säga mmhmm och ja ibland, eller räcker det med att jag nickar? Hon förväntar sig ju att jag ska vilja prata med henne, fast jag helst skulle vilja slippa"

Nej jag har haft väldigt mycket sexlust tidigare
  • Anonym (Dam)
    Anonym (K) skrev 2020-06-23 19:06:27 följande:

Du tänker ta antidepressiva resten av livet eller?

Ja, jag har försökt sluta men mår för dåligt utan.
  • Anonym (Dam)
    Anonym (K) skrev 2020-06-23 19:42:48 följande:

Vilken behandling får du för ditt mående?

Antidepressiva
  • Anonym (Dam)
    Anonym (K) skrev 2020-06-23 19:54:43 följande:

Det funkar ju uppenbarligen inte! Som att slänga på ett plåster på ett vidöppet blödande sår.

Jag tog Sertralin i ett par månader, funkade inte för mig så jag bytte till Ecitalopram (eller vad de nu hette) och tog dem ett halvår. När jag kryat på mig lite var det mindfulness, terapi, ADD-utredning, fysisk träning etc etc etc.

Du har rätt till vård, kräv det!

Jo det är det enda som fungerat mot mitt mående. Har gått i terapi, det har hjälpt till viss del. Men måste även äta medicin.
  • Anonym (Dam)
    Anonym (Man 32) skrev 2020-06-25 17:39:06 följande:

Blir nästan deprimerad av att läsa dina inlägg. Att ta antidepressiva är inget bra i längden. Fatta mig rätt nu. Blir så trött på människor som inte tar tag i sina problem. För det finns väl en bakomliggande orsak till du tar antidepressiva?

Ta tag i det problemet först och ge fan i att knapra piller som förstör ditt sexliv...

Låt mig gissa? Din träning består av att gå ut med hunden runt huset? Du super, röker och är överviktig också? 

Jag tar ju tag i mitt problem genom att äta medicin. Nej jag varken röker, super eller är överviktig.
Svar på tråden Ni som har sex med er partner utan sexlust...