Ni som har sex med er partner utan sexlust...
Stönar ni och låtsas tycka om sexet ändå? Eller hur gör man?
Stönar ni och låtsas tycka om sexet ändå? Eller hur gör man?
Om jag använder lägsta dosen sertralin så har jag fortfarande kvar min höga lust men det blir omöjligt att få orgasm. Som en kemisk kastrering för mig så det verkar ju troligt att det kan bero på din medicin.
Tycker du inte att det är riskabelt att riskera att förlora närheten till din partner genom att du låtsas känna något som inte gör?
Det är ju en vanlig biverkning. Prata med din läkare. Kanske finns det något alternativ som påverkar lusten mindre.
Har du sagt som det är till din partner? Det kan vara bra att prata om det. Personligen, om jag visste att min sambo inte ville ha sex, så skulle jag inte vilja ha sex med honom, för bådas skull. Skulle inte vilja ha sex med någon som kände att det mer var en plikt pga att vi är tillsammans. Sex ska vara på bådas villkor.
Det här kanske inte passar helt men under pms och mens har jag ingen sexlust egentligen. Men jag kan ge honom sex med handen mer som en slags avreagering när jag har menssmärtor. Det är skönt på något sätt att få mjölksyra i armen och få avreagera mig och det funkar för mig att göra så. Så fort jag kan och så hårt jag kan utan att han skall få ont. Jag känner mig lite bättre och jag blir mindre irriterad av att göra det.
Har ingenting med sexlust att göra tror jag men jag tror att även om jag helt saknade sexlust hela tiden så skulle jag ändå kunna ge honom sex på det sättet ibland just för att det känns bra att göra det och liksom få ur mig en del negativitet jag bär på genom det.
Nej, jag hade aldrig låtsats...en partner som älskar dig vill ju veta vad som försiggår inom dig. Kan ju vara att något annat funkar, oralsex eller så.
Att leva i en lögn är vad det är.
Om ni bara träffat varandra ett kort tag finns det ju ingen som helst anledning att vara ihop överhuvudtaget när ni har så inkompatibla sexdrifter. Det hade varit annorlunda om ni varit gifta länge och hade barn tillsammans och detta var en tillfällig svacka.
Gör slut och träffa någon som inte heller har sexlust.
Du är djupt oärlig mot din partner och använder sex som bete.
Hur tänker du att det skall fortsätta, hur ser det ut om ett år?
När du äcklas av att han tar på dig, när du drar dig undan och inte vill kramas för att det kanske leder till sex. Det är dit du är på väg.
Tror du att han kommer förstå? Kommer han vara glad över att du låtsades njuta eller ens ville ha sex?
Som någon annan skrev, gör slut!
Nu vet jag ju inte om han älskar mig, vi har inte träffats så länge. Vågar inte säga något då han tycker sex är viktigt.