• Shoegal81

Vad är det för fel på Alexander Bard

Vet inte om så många här inne vet vem han är, men han hade nån hitlåt på 90-talet, vet inte riktigt vad han är känd för, på senare år har han varit med i idol och talang.

Helt sjukt hur han skrev ett så grovt rasistiskt twitter inlägg?! Det var nog det grövsta jag sett. Sen idag kallade han Bianca Ingrosso för hora. Vad är det för fel på människan? Han verkar inte må så bra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-06-17 17:27
    "If black lives want to matter, then black lives get their fucking shit together, study hard, go to work, make their own money instead of depend on welfare, stop lying, get out of prison, and become heroes instead of self-appointed victims for the world to laugh at. That matters!"
    =================================================================
    "När det gäller bitchfighten mellan Bard och Bianca: Kom igen nu! Bianca är en uppenbar hora, allt hon någonsin gjort har varit för pengar. Det är helt okej för farbror Alex eftersom han gjort en hel del horande själv när han var ung och behövde pengar"

• Svar på tråden Vad är det för fel på Alexander Bard
  • Tow2Mater
    Shoegal81 skrev 2020-06-21 20:49:34 följande:
    Jag känner ingen svart bidragstagare, bara universitetsprofessorer, ingenjörer, IT-konsulter och ett fotbollsproffs. Alla dessa skulle må otroligt dåligt om jag visade dem Alexander Bards tweet. Som tur är vet ingen utanför Sveriges gränser vem han är.
    Kanske det är del av problemet då - du ser inte den stora andel ('svarta') som faktist finns som utnyttjar att de kan lyfta bidrag istället for att jobba. Bara for att du inte känner en personligen betyder inte att de inte finns.
  • Tow2Mater

Ytterligare en incident som irriterar, och som Bards inlägg passar som hand i handske till; Efter att ha kört full, somnat i bilen, och blåst långt över tillåten promille slår han till polisen, stjäl polisen vapen (stun gun), springer iväg och skjuter av den mot polisen  - vilken i sin tur avfyrar sitt tjänstevapen. Brottslingen var tidigare dömd för en massa brott, och ute pa "probation". Och nu belönas den döda brottslingens familj med $600,000 för de 4 barnen att gå på College helt gratis. Black crime matters. En vit mans barn hade fått jobba på McDonalds resten av sina liv.

https://www.yc.news/2020/06/15/rayshard-brooks-own-family-accused-him-of-cruelty-to-children-family-battery-beatings/

www.cnn.com/2020/06/21/us/rayshard-brooks-children-scholarships-trnd/index.html

• Vanillaextract
    Tow2Mater skrev 2020-06-21 22:48:40 följande:

Ytterligare en incident som irriterar, och som Bards inlägg passar som hand i handske till; Efter att ha kört full, somnat i bilen, och blåst långt över tillåten promille slår han till polisen, stjäl polisen vapen (stun gun), springer iväg och skjuter av den mot polisen  - vilken i sin tur avfyrar sitt tjänstevapen. Brottslingen var tidigare dömd för en massa brott, och ute pa "probation". Och nu belönas den döda brottslingens familj med $600,000 för de 4 barnen att gå på College helt gratis. Black crime matters. En vit mans barn hade fått jobba på McDonalds resten av sina liv.

https://www.yc.news/2020/06/15/rayshard-brooks-own-family-accused-him-of-cruelty-to-children-family-battery-beatings/

www.cnn.com/2020/06/21/us/rayshard-brooks-children-scholarships-trnd/index.html

En man har blivit mördad av polisen. Fyra barn har förlorat sin pappa för alltid och allt du kan se är hudfärg och vilken tur de har som får college betalt. Herregud. 
  • Tow2Mater
    Vanillaextract skrev 2020-06-21 22:53:56 följande:
    En man har blivit mördad av polisen. Fyra barn har förlorat sin pappa för alltid och allt du kan se är hudfärg och vilken tur de har som får college betalt. Herregud. 
    Svart kriminalitet belönas. Det är vad jag ser ytterligare ett exempel på.
  • Vanillaextract
    Tow2Mater skrev 2020-06-21 23:48:30 följande:
    Svart kriminalitet belönas. Det är vad jag ser ytterligare ett exempel på.
    Ja, det "belönas" med att bli mördad av polisen. Han är säkert jättetacksam över att hans fru och barn tvingas växa upp utan honom men hey barnen fick lite pengar till utbildning så det är lugnt.
  • Tow2Mater
    Vanillaextract skrev 2020-06-22 00:09:04 följande:
    Ja, det "belönas" med att bli mördad av polisen. Han är säkert jättetacksam över att hans fru och barn tvingas växa upp utan honom men hey barnen fick lite pengar till utbildning så det är lugnt.
    (Det var självforsvar, vet inte varfor du fortsätter prata om mord.
    "Defense attorney Noah H. Pines, who represents Rolfe, said Friday the law justified his client's actions.
    "When Mr. Brooks chose to attack two officers, to disarm one of them, and to point and fire a deadly weapon at Officer Rolfe, he took their lives, and his own, into his hands. He took the risk that their justified response might be a deadly one," Pines said Friday referring to the scuffle prior to Rolfe shooting Brooks.
    "Although we can all understand the grief of Mr. Brooks' family, Officer Rolfe's actions were justified by the law."" (ref CNN 20 Juni) }
  • Vanillaextract
    Tow2Mater skrev 2020-06-22 00:47:17 följande:
    (Det var självforsvar, vet inte varfor du fortsätter prata om mord.
    "Defense attorney Noah H. Pines, who represents Rolfe, said Friday the law justified his client's actions.
    "When Mr. Brooks chose to attack two officers, to disarm one of them, and to point and fire a deadly weapon at Officer Rolfe, he took their lives, and his own, into his hands. He took the risk that their justified response might be a deadly one," Pines said Friday referring to the scuffle prior to Rolfe shooting Brooks.
    "Although we can all understand the grief of Mr. Brooks' family, Officer Rolfe's actions were justified by the law."" (ref CNN 20 Juni) }
    Använde du just en försvarsadvokats uttalande som källa och fakta? På allvar? Sorgligaste jag sett. 

Jag fortsätter prata om mord eftersom det är vad denna polis är anmäld för. Han sköt en man, som enbart hade en taser, som var påväg bort från honom, i ryggen två gånger och mördade honom. En man kommer aldrig vakna igen. En kvinna kommer aldrig få se kärleken i sitt liv igen. En mamma kommer aldrig få se sin son igen. Fyra barn kommer aldrig få se sin pappa igen. Och här sitter du och uttrycker dig föraktfullt om hudfärg och pratar som om det vore någon jäkla lyx att dessa stackars barn får hjälp med college. Hur kan en svensk låta sig själv falla så långt in i rasism och stolt paradera med den framför andra? Har vi inte kommit längre än så?
  • Tow2Mater
    Vanillaextract skrev 2020-06-22 01:05:44 följande:
    Använde du just en försvarsadvokats uttalande som källa och fakta? På allvar? Sorgligaste jag sett. 

Jag fortsätter prata om mord eftersom det är vad denna polis är anmäld för. Han sköt en man, som enbart hade en taser, som var påväg bort från honom, i ryggen två gånger och mördade honom. En man kommer aldrig vakna igen. En kvinna kommer aldrig få se kärleken i sitt liv igen. En mamma kommer aldrig få se sin son igen. Fyra barn kommer aldrig få se sin pappa igen. Och här sitter du och uttrycker dig föraktfullt om hudfärg och pratar som om det vore någon jäkla lyx att dessa stackars barn får hjälp med college. Hur kan en svensk låta sig själv falla så långt in i rasism och stolt paradera med den framför andra? Har vi inte kommit längre än så?
    Vi får väl se vid rättegången. Polisen har det inte lätt idag, läste nånstans att risken för en polis att bli dödad av en svart man är 18.5 ggr högre än risken att en obeväpnad svart man dödas av en polis. Att polisen inte kan ta ytterligare risker när de står öga mot öga med en beväpnad man är mycket förståeligt. Man attackerar inte polisen, det vet vilken vettig människa som helst. Gör man det tar man konsekvenserna.

Det irriterar när kriminella ges fördelar som laglydiga inte får, men detta exempel var just att  svarta kriminella ges fördelar som vita kriminella inte får. Det irriterar ännu mer just nu.
  • Shoegal81

Fast polisen som sköt Rayshard Brooks till döds i ryggen när han sprang iväg har ju blivit avsatt pga övervåld efter utredningar. Tow2Mater, jag får känslan av att du inte riktigt har varit utanför Sverige någon gång? Du framstår som väldigt ignorant, obildad och lite pinsam.

• Tow2Mater
    Shoegal81 skrev 2020-06-22 02:36:16 följande:

Fast polisen som sköt Rayshard Brooks till döds i ryggen när han sprang iväg har ju blivit avsatt pga övervåld efter utredningar. Tow2Mater, jag får känslan av att du inte riktigt har varit utanför Sverige någon gång? Du framstår som väldigt ignorant, obildad och lite pinsam.

Nä, jag sitter under en sten i norrlands urskog... ha ha!

Svar på tråden Vad är det för fel på Alexander Bard