![Tow2Mater](/avatar/thumb/tow2mater/f7869437cbf30cac356f315283ccb1bd.jpg)
-
Nej, det behover det inte vara. På engelska är ju "whore" i betydelsen "money whore" ( = a person who sacrifices personal principles or uses someone or something in a base or unworthy manner, usually for money) nåt helt annat än vad betydelser av ordet "hora" har på svenska. "Pengahora" har jag aldrig hort talas om, eller?molly50 skrev 2020-06-18 10:33:44 följande:Det spelar väl ingen roll? Betydelsen är ju densamma.
-
Ordet "whore" enbart anvands av engelsktalande synonymt med just det, det framgar av sammanhanget.molly50 skrev 2020-06-19 11:58:46 följande:Ja,om man lägger till ordet Money. Men det var väl inte vad Bard gjorde,eller hur.
-
Men nu kallade han inte henne bara for "whore", han sa det ju i en mening som automatiskt ger ett sammanhang.Shoegal81 skrev 2020-06-19 21:44:23 följande:Nej det gör det inte. Jag bor i USA, frågade precis min man (Amerikan) om en kollega på hans jobb skulle kalla en kvinnlig kollega för "whore", skulle det uppfattas som att hon var pengatörstig eller skulle det vara en grov förolämpning. Hans svar var att om någon på hans jobb skulle kalla en kvinnlig kollega för "whore" skulle denne få sparken omedelbart, oavsett vad motiveringen var, det är ett fult ord som är i samma liga som cunt. (Han är civilingengör).
Varför vill du försvara beteendet med näbbar och klor, det är för mig helt obegripligt. Varför inte bara, "ok, han kallade en kollega hora, och han gav ett grovt rasistiskt uttalande, jag tycker om honom ändå". Om du så gärna vill vara bundis med Alexander Bard får du nog köpa att han är en rasistisk, sexistisk liten skit.
Kandisar forolampar varandra pa lopande band i pressen, det har de gjort i alla tider, och kommer att fortsatta gora. Ju fler kanaler de ges (twitter ar ju en av de senaste tillganglia kanalerna), ju mer kommer folk se av det.
Ska du fa en an varre reaktion ska du kalla nan for "caunt", "whore" ligger i la. Om det ar enbart det du vill kalla nan. -
Det kan du göra om du vill! Jag får skriva vad jag anser och det förstår jag inte varför du blir så irriterad över. Min sanning är inte mindre värd än din. Ibland tolkar vi saker olika, och har jag t ex en massa svarta bidragstagare i mitt närområde skulle den sanningen reta mig mycket mer än de vita bidragsutnyttjare i nån annans område vilka jag inte ser.Shoegal81 skrev 2020-06-19 22:21:29 följande:
Vad bra! Tack! Bara för att du, kloka internet främling, levererar din personliga tolkning av omvärlden med pondus som om det vore någon sorts universell sanning så ska jag börja kalla mina kollegor för horor och dela med mig med mina svarta vänner att de är bidragstagande negrer som borde skaffa sig ett jobb om de vill ha ett värde i samhället. Jag återkommer med hur det går!
-
Kanske det är del av problemet då - du ser inte den stora andel ('svarta') som faktist finns som utnyttjar att de kan lyfta bidrag istället for att jobba. Bara for att du inte känner en personligen betyder inte att de inte finns.Shoegal81 skrev 2020-06-21 20:49:34 följande:Jag känner ingen svart bidragstagare, bara universitetsprofessorer, ingenjörer, IT-konsulter och ett fotbollsproffs. Alla dessa skulle må otroligt dåligt om jag visade dem Alexander Bards tweet. Som tur är vet ingen utanför Sveriges gränser vem han är.
-
Ytterligare en incident som irriterar, och som Bards inlägg passar som hand i handske till; Efter att ha kört full, somnat i bilen, och blåst långt över tillåten promille slår han till polisen, stjäl polisen vapen (stun gun), springer iväg och skjuter av den mot polisen - vilken i sin tur avfyrar sitt tjänstevapen. Brottslingen var tidigare dömd för en massa brott, och ute pa "probation". Och nu belönas den döda brottslingens familj med $600,000 för de 4 barnen att gå på College helt gratis. Black crime matters. En vit mans barn hade fått jobba på McDonalds resten av sina liv.
https://www.yc.news/2020/06/15/rayshard-brooks-own-family-accused-him-of-cruelty-to-children-family-battery-beatings/
www.cnn.com/2020/06/21/us/rayshard-brooks-children-scholarships-trnd/index.html -
Svart kriminalitet belönas. Det är vad jag ser ytterligare ett exempel på.Vanillaextract skrev 2020-06-21 22:53:56 följande:En man har blivit mördad av polisen. Fyra barn har förlorat sin pappa för alltid och allt du kan se är hudfärg och vilken tur de har som får college betalt. Herregud.
-
(Det var självforsvar, vet inte varfor du fortsätter prata om mord.Vanillaextract skrev 2020-06-22 00:09:04 följande:Ja, det "belönas" med att bli mördad av polisen. Han är säkert jättetacksam över att hans fru och barn tvingas växa upp utan honom men hey barnen fick lite pengar till utbildning så det är lugnt."Defense attorney Noah H. Pines, who represents Rolfe, said Friday the law justified his client's actions."When Mr. Brooks chose to attack two officers, to disarm one of them, and to point and fire a deadly weapon at Officer Rolfe, he took their lives, and his own, into his hands. He took the risk that their justified response might be a deadly one," Pines said Friday referring to the scuffle prior to Rolfe shooting Brooks."Although we can all understand the grief of Mr. Brooks' family, Officer Rolfe's actions were justified by the law."" (ref CNN 20 Juni) }
-
Vi får väl se vid rättegången. Polisen har det inte lätt idag, läste nånstans att risken för en polis att bli dödad av en svart man är 18.5 ggr högre än risken att en obeväpnad svart man dödas av en polis. Att polisen inte kan ta ytterligare risker när de står öga mot öga med en beväpnad man är mycket förståeligt. Man attackerar inte polisen, det vet vilken vettig människa som helst. Gör man det tar man konsekvenserna.Vanillaextract skrev 2020-06-22 01:05:44 följande:Använde du just en försvarsadvokats uttalande som källa och fakta? På allvar? Sorgligaste jag sett.
Jag fortsätter prata om mord eftersom det är vad denna polis är anmäld för. Han sköt en man, som enbart hade en taser, som var påväg bort från honom, i ryggen två gånger och mördade honom. En man kommer aldrig vakna igen. En kvinna kommer aldrig få se kärleken i sitt liv igen. En mamma kommer aldrig få se sin son igen. Fyra barn kommer aldrig få se sin pappa igen. Och här sitter du och uttrycker dig föraktfullt om hudfärg och pratar som om det vore någon jäkla lyx att dessa stackars barn får hjälp med college. Hur kan en svensk låta sig själv falla så långt in i rasism och stolt paradera med den framför andra? Har vi inte kommit längre än så?
Det irriterar när kriminella ges fördelar som laglydiga inte får, men detta exempel var just att svarta kriminella ges fördelar som vita kriminella inte får. Det irriterar ännu mer just nu. -
Nä, jag sitter under en sten i norrlands urskog... ha ha!Shoegal81 skrev 2020-06-22 02:36:16 följande:
Fast polisen som sköt Rayshard Brooks till döds i ryggen när han sprang iväg har ju blivit avsatt pga övervåld efter utredningar. Tow2Mater, jag får känslan av att du inte riktigt har varit utanför Sverige någon gång? Du framstår som väldigt ignorant, obildad och lite pinsam.
-
Det storsta problemet är de starka fackforbunden; de kan inte bli av med de dåliga äpplena, utan de får fortsätta forgifta kåren år efter år.Vanillaextract skrev 2020-06-22 23:29:15 följande:Det är inte rasism i sak när en svart dödar en vit eller en vit dödar en svart. Men ser man till realiteten i USA och deras statistik verkar ras och fientlighet mot svarta vara en av faktorerna. Personligen tycker jag det största problemet med deras polisstyrka är övervåldet i sig även om ras spelar en roll i hur det används. För övervåldet och den extrema aggressiviteten, rädslan och fientligheten hos polisen skadar vita mycket där också.
När det gäller enstaka fall är det mycket svårt att avgöra om ras hade något med saken att göra, men du kan se det som en del av ett mönster. Ännu en svart man mördad av polisen.
Jag kallade det inte rasism att denna polis mördat denna svarta man, jag kallade Tow2Mater för rasist för att han uppenbart är det med tanke på hur han pratar om svarta och fokuserar på hudfärg.
Jag fokuserar på Ett Exempel, i en tråd som denna.
Du kan ju leta fram t ex de 4 studier från 2016 som visade att polisskjutningar inte är rasbetingade. Om du orkar och har intresse. -
Ja, jag vill äga dig.Trent skrev 2020-06-23 02:18:35 följande:Hej!
Vad kul att stöta på dig här. Allt detta prat om svarta människor. Jag kom att tänka att äga andra människor som egendom. Ja du vet som förekom mycket förr. Det kan väl inte vara moraliskt va? Jag menar att äga en annan människa som egendom. Näe, huvvaligen säger jag.
Vad säger du? Finns det någon situation där det är moraliskt försvarbart att äga en annan människa som egendom.