• Shoegal81

Vad är det för fel på Alexander Bard

Vet inte om så många här inne vet vem han är, men han hade nån hitlåt på 90-talet, vet inte riktigt vad han är känd för, på senare år har han varit med i idol och talang.

Helt sjukt hur han skrev ett så grovt rasistiskt twitter inlägg?! Det var nog det grövsta jag sett. Sen idag kallade han Bianca Ingrosso för hora. Vad är det för fel på människan? Han verkar inte må så bra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-06-17 17:27
    "If black lives want to matter, then black lives get their fucking shit together, study hard, go to work, make their own money instead of depend on welfare, stop lying, get out of prison, and become heroes instead of self-appointed victims for the world to laugh at. That matters!"
    =================================================================
    "När det gäller bitchfighten mellan Bard och Bianca: Kom igen nu! Bianca är en uppenbar hora, allt hon någonsin gjort har varit för pengar. Det är helt okej för farbror Alex eftersom han gjort en hel del horande själv när han var ung och behövde pengar"

• Svar på tråden Vad är det för fel på Alexander Bard
  • Vanillaextract
    StevenDiese skrev 2020-06-18 21:05:04 följande:
    Vi har diskuterat resten så många ggr så det kändes onödigt då vi pratar om varandra. Om man jämför mina inlägg med dina så anser jag snarare att det är du som grälar. Jag, till skillnad från dig, har hållit god ton.
    Fast det har vi inte. Jag har diskuterat och gett argument och du har upprepad dig utan förklaringar eller argument och satt dig på tvären för sakens skull. Är du intresserad av att föra en faktiskt diskussion och försöka backa ditt uttalande kan vi fortsätta. Annars är jag uttråkad av detta. 

Och försök inte ens komma med någon låtsasbullshit om god ton när du spenderat hela tråden med att försöka trycka ned andra, provocera och inlägg fulla av ad hominem och argumentationsfel. Vilket jag inte bryr mig om. Så länge du fortfarande kommer med information/diskussion/argument som för samtalet framåt, vilket är var du misslyckats. Men lek kränkt du.
  • StevenDiese
    Shoegal81 skrev 2020-06-18 20:54:48 följande:

OK, jag följde ditt råd. Här är ditt första inlägg som vi ALLA har länkat till flera gånger. NU - låt höra; tycker du fortfarande att hans syfte inte är att förolämpa någon genom att kalla denne för hora? Det räcker med borförklaringar nu, antingen tycker du det eller så gör du det inte. Det är ingen idé att fortsätta spela dum. 

Jag tror fortfarande inte att han menar det som en förolämpning. Men som JAG sagt innan så är det jävligt dumt av honom, eftersom det upplevs som kränkande.

Att göra saker för att främja vår karriär gör vi väl alla? Bianca hade inget annat val än att ta avstånd från Bard för då hade det varit hon som stod i rampljuset på det dåliga sättet. Vilket Bard har respekt för iom att han säger ?which is ok?.

Så slutsatsen, återigen, Bard uttrycker sig klumpigt och förolämpar Bianca, fast det är inte syftet!
  • pyssel
    StevenDiese skrev 2020-06-18 21:15:22 följande:

Jag tror fortfarande inte att han menar det som en förolämpning. Men som JAG sagt innan så är det jävligt dumt av honom, eftersom det upplevs som kränkande.

Att göra saker för att främja vår karriär gör vi väl alla? Bianca hade inget annat val än att ta avstånd från Bard för då hade det varit hon som stod i rampljuset på det dåliga sättet. Vilket Bard har respekt för iom att han säger ?which is ok?.

Så slutsatsen, återigen, Bard uttrycker sig klumpigt och förolämpar Bianca, fast det är inte syftet!

Nä, så här korkad är bara inte möjligt att vara för någon som klarar av att både läsa och skriva svenska rakt fram.
    #inteensamaldrigglömd
  • StevenDiese
    pyssel skrev 2020-06-18 21:19:46 följande:

Nä, så här korkad är bara inte möjligt att vara för någon som klarar av att både läsa och skriva svenska rakt fram.

Ska du inte kalla mig hora med så du blir precis som Bard?
  • StevenDiese
    Vanillaextract skrev 2020-06-18 21:13:14 följande:

Fast det har vi inte. Jag har diskuterat och gett argument och du har upprepad dig utan förklaringar eller argument och satt dig på tvären för sakens skull. Är du intresserad av att föra en faktiskt diskussion och försöka backa ditt uttalande kan vi fortsätta. Annars är jag uttråkad av detta. 

Och försök inte ens komma med någon låtsasbullshit om god ton när du spenderat hela tråden med att försöka trycka ned andra, provocera och inlägg fulla av ad hominem och argumentationsfel. Vilket jag inte bryr mig om. Så länge du fortfarande kommer med information/diskussion/argument som för samtalet framåt, vilket är var du misslyckats. Men lek kränkt du.

Du och jag har kommunikationsproblem.
  • pyssel
    StevenDiese skrev 2020-06-18 21:21:00 följande:

Nä, för det är ord vissa män kan ta till när de känner sig kränkta av kvinnor, och vissa kvinnor tar till mot andra kvinnor. Det räcker gott med att du envist har uppenbart fel. Har du ofta svårt att tolka när just Alexander B dryper av sarkasm och illa dold ilska?
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    StevenDiese skrev 2020-06-18 21:21:00 följande:

Jo men just det... Det betydde ju bara att man var ung och vände kappan efter vinden för att främja karriären, och att kompisarna förstår det. Gulligt umgänge det låter som om ni kallar varandra hora (på jobbet?) när ni gör ett lite egoistiskt val i karriären.
    #inteensamaldrigglömd
  • Vanillaextract
    StevenDiese skrev 2020-06-18 21:22:36 följande:
    Du och jag har kommunikationsproblem.
    Du verkar ha kommunikationsproblem med alla. Undra var problemet ligger..
  • StevenDiese

För att knyta ihop säcken lite.

Jag har av er goda människor blivit pådyvlad följande epitet:

1. Kan inte använda ironi korrekt

2. Homofob

3. Rasist

4. Sexist

5. Är uppe i Bards röv

6. Korkad

Förutom detta så saknar jag förklaringar och argument.

Jag trycker ner andra.

Jag provocerar.

Jag har argumentationsfel.

Jag är kränkt.

Jag har så svårt att ta in att jag är sån här. Jag hittar liksom inte det i mina inlägg. Jag känner inte att jag kallat er sådana saker , förutom att jag jämfört vissas retorik med Bard, men ändå är det jag som är boven?

Känner mig lite splittrad faktiskt. Jag har ju känt mig rätt säker på att jag är ganska hyfsad rent moraliskt. Och det här låter antagligen ironiskt men det är inte meningen. Jag är genuint nyfiken på hur jag framstår. Jag vet ju vad ni tycker så det behöver ni inte berätta. Men vad är oddsen att minst 3 personer ser mig som så hemsk om jag inte är det? Så förmodligen är ni nåt på spåren. Jag ska tänka mig för i trådarna framöver.

Jag har gått och trott att jag står för god ton här men det kanske jag får omvärdera efter det här.

• Kermit1561
    StevenDiese skrev 2020-06-18 21:42:51 följande:

För att knyta ihop säcken lite.

Jag har av er goda människor blivit pådyvlad följande epitet:

1. Kan inte använda ironi korrekt

2. Homofob

3. Rasist

4. Sexist

5. Är uppe i Bards röv

6. Korkad

Förutom detta så saknar jag förklaringar och argument.

Jag trycker ner andra.

Jag provocerar.

Jag har argumentationsfel.

Jag är kränkt.

Jag har så svårt att ta in att jag är sån här. Jag hittar liksom inte det i mina inlägg. Jag känner inte att jag kallat er sådana saker , förutom att jag jämfört vissas retorik med Bard, men ändå är det jag som är boven?

Känner mig lite splittrad faktiskt. Jag har ju känt mig rätt säker på att jag är ganska hyfsad rent moraliskt. Och det här låter antagligen ironiskt men det är inte meningen. Jag är genuint nyfiken på hur jag framstår. Jag vet ju vad ni tycker så det behöver ni inte berätta. Men vad är oddsen att minst 3 personer ser mig som så hemsk om jag inte är det? Så förmodligen är ni nåt på spåren. Jag ska tänka mig för i trådarna framöver.

Jag har gått och trott att jag står för god ton här men det kanske jag får omvärdera efter det här.

Det spelar ingen roll om du håller god ton eller inte i sådana här diskussioner, många som diskuterar här är väldigt svartvita, är du inte med dem är du mot dem och då är du rasist, kvinnohatare etc

Det handlar inte om dig utan om debattklimatet här. Inget att ta åt sig av.
Svar på tråden Vad är det för fel på Alexander Bard