• KillBill

Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S

Konservativ skrev 2020-05-17 10:52:13 följande:

Jo, jo. Men nu var ju argumenteringen den att när han, som tonåring, gick med så var den nazistisk. Det var det enda jag argumenterade emot: att det skulle ha nån betydelse.

Jimmie Åkesson har beskyllt Kristdemokraterna för att ha nazistiska rötter så han verkar anse att historien har betydelse.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2020-05-18 09:19:28 följande:
    nyheter24.se/debatt/795106-svenskt-bistand-gynnar-terrorgruppen-hamas

tikotzinsky.com/2019/07/07/sidas-pengar-till-gaza/

Kan du garantera att inga svenska biståndspengar hamnar i hamas fickor när inte ens de som har till uppgift att granska, har koll på det?

Jag noterar att du länkar till en artikel som handlar om det svenska biståndet till Palestina från år 2006 och framåt. Vi kan konstatera att såväl Moderater, Kristdemokrater, Liberaler och Centerpartister samt Socialdemokrater och Miljöpartister i regeringsställning har beslutat att betala ut bidrag till Palestina och att alla dessa partier förnekar att det bistånd som har betalats ut ska ha gått till finansiering av terrorism.

• KillBill
    farman skrev 2020-05-27 07:36:23 följande:

S är ju snarare islamist vänliga. Så kalla S för islamister rätt?

Nej S är inte islamistvänliga. Däremot är S öppet för alla religioner dvs.självklart också för muslimer.

• KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2020-05-28 10:59:39 följande:
    Pfft...

www.expressen.se/debatt/darfor-lockar-ssu-sa-manga-islamister/

Ok, ett "sanningsvittne" från moderata ungdomsförbundet MUF som har synpunkter på det socialdemokratiska ungdomsförbundet.

I sammanhanget är det värt att nämna att det inte är många år sedan moderaterna hade en riksdagsman som hävdade att kvinnor inte får dansa, att de måste vara oskulder när de gifter sig att homosexualitet är otillåtet och att muslimska män har rätt till fyra fruar men inte kvinnor till fyra män. Denne person företräder idag muslimska brödraskapet i Europa.

• KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2020-05-28 12:36:35 följande:
    Du duckar för vad som skrivs i den andra länken, vilket innehåller ungefär vad MUFaren skrev.
    Moderaten du hänvisar till skulle platsa perfekt i SS-u.

Abdirizak Waberi var riksdagsman för moderaterna eftersom han delade partiets värderingar och eftersom många moderater röstade fram honom som företrädare.

Om man har koll på svensk politik så vet man att moderatpolitiker inte passar i socialdemokraterna och vice versa.

• KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2020-05-28 15:47:49 följande:
    Det är något jag har svårt att smälta. Som tur är tillhörde jag inte hans valkrets och har inte heller röstat M i något av de val han varit aktuell.
    Du kanske ska fråga forumets malligaste (f.d.?) moderat om hur det gick till?

Hur var det med SS-u ?

Sommaren 2018 väljer majoriteten i SSU Malmö och Skåne att inte gå på Pride-paraden, flera anger religiösa orsaker
    Under en årskonferens uttrycks, enligt vittnen, homofobiska åsikter när SSU Skåne-falangen vägrade gå med på en motion om att homosexuella ska få donera blod på samma sätt som heterosexuella.
    En SSU-medlem, 16-åriga Nadja Weigel Bergholm, blir varnad när hon vill lyfta frågan om hedersförtryck och slöjan. Enligt Bergholm säger SSU Malmö-ordföranden Tiba Awni att hon inte har något i SSU att göra om hon är kritisk till slöjan.

Ordföranden i SSU Malmö Centrum Mohammed Adeeb har delat antisemitiska konspirationsteorier på Facebook.

En av SSU-profilerna, Rizwan Elahi, pratade under ett filmat tal om ?ateismens omoraliska idé?. Han var aktiv i en moské som varit kontroversiell på grund av imamens homofobiska kommentarer under ett skolbesök. Vid tre tillfällen frågade Kvällsposten Rizwan Elahi om han tog avstånd från imamens uttalande ? men han valde att inte svara. 

SSU Hässleholms ordförande Omar Al-Ganas har, vilket andra medier avslöjat, skrivit antisemitiska kommentarer på sociala medier.

Före detta SSU Skåne-ordföranden och ledamoten i Helsingborgs kommunfullmäktige 2014-18, Ajat El-Khalayli, har gillat och skrivit positiva kommentarer till bilder på Facebook där den israeliska flaggan bränns och maskerade barn försedda med vapen.

I ett SSU-seminarium har Malmö-ordföranden Tiba Awni, ledamot i Malmös grundskoleförvaltning och inadjungerad i Malmö Arbetarekommuns styrelse, bjudit in en salafistisk predikant, känd för att ha predikat i radikala kretsar.

Självklart ställer jag mig inte bakom knäppskallar i SSU eller andra partiföreningar men tokar och fundamentalister finns det gott om i alla partier. Ta bara den där Kristdemokraten Lars Adaktusson som vägrade att kritisera Paraguays beslut att neka en tioårig flicka, som blivit våldtagen abort..

• KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2020-05-28 21:07:33 följande:
    Varför glider du på sanningen, KillBill?

www.expressen.se/nyheter/lars-adaktusson-talar-ut-jag-ar-inte-felfri/

"? Jag röstade för ett väldigt tydligt fördömande av Paraguays agerande, och i den resolution som jag röstade på ? som var min partigrupps resolution ? fördes ett lite mer långtgående resonemang om andra länder också, där våld mot flickor och kvinnor togs upp. I den här texten finns ett väldigt tydligt fördömande av det som skedde, och det röstade jag för, säger han.

? Jag tyckte att det här var ett så flagrant och vedervärdigt agerande.

Men resolutionen gick inte vidare eftersom den inte fick majoritet, och därför beslutades om en delvis annan text. 

? Anledningen till att jag röstade nej var att det fanns en väldigt tydlig skrivning i den här slutliga resolutionen som uppmanar rådet att föra upp abortfrågan på EU-nivå. "

Varför försvarar du Adaktussons agerande? till och med KDs partiordförande Ebba Busch fördömer det Adaktusson  gjort. 

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7228647

• KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2020-05-29 07:00:42 följande:
    Jag försvarar inte alls hans agerande, SLUTA LJUG OM VAD JAG SKRIVER !

Jag skriver att han röstat för ett fördömande, vilket du själv gulmarkerat i inlägg 229.
    I inlägg 223 skriver du att han vägrat kritisera Paraguay. 

Bestäm dig någon gång. 

Kristdemokraten Lars Adaktusson försökte dribbla bort korten och du gick tydligen på detta.  Om det är någon som  glider på sanningen så är det du. 

Det Lars Adaktusson röstade ja till var den text där EU-parlamentet uttalar sig generellt om kvinnors sexuella rättigheter dvs den resolution som alla svenska EU parlamentariker utom SDs ställde sig bakom och som faller under socialpolitik och medlemsländernas beslutsområden. Lars Adaktusson röstade däremot aktivt emot att EU skulle kritisera Paraguay för att en 10 årig våldtagen flicka hade nekats abort.

Under Lars Adaktussons tid i EU parlamentet röstade han nej i 22 andra omröstningar som berörde kvinnors aborträtt.

https://www.dn.se/nyheter/politik/adaktussons-facit-i-eu-rostade-emot-abort-22-ganger/

• KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2020-05-29 08:45:07 följande:
    Men lägg ner nu och sluta ljuga!

Han röstade för ett annat förslag som inte vann. Där ingick ett fördömande av Paraguay.

De omröstningar han röstade nej till handlade om ländernas självbestämmande om abortfrågor m.m.

Nej det är du som ska sluta ljuga Lars Adaktusson har INTE röstat ja till ett förslag som fördömt Paraguay för att de nekat en våldtagen 10 årig flicka abort. 

Ska du fortsätta att driva din linje så bör du presentera den text som du menar att Adaktusson röstat ja till så att ditt påstående kan kontrolleras. 

• KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2020-05-29 09:53:27 följande:
    "Artikeln publiceras redan tisdag kväll på nätet och när artikeln väl kommer finns stora delar av av Adaktussons svar inte med. Uppgiften att han röstade för det förslag som EPP lade fram och som innehöll skarpa fördömanden av Paraguays behandling av en våldtagen flicka är helt och hållet refuserad.
    Istället står det redan i ingressens andra stycke att Lars Adaktusson som ende svensk hade röstat mot ett fördömande av Paraguay efter att en våldtagen 10-årig flicka nekats abort och tvingats till en förlossning.

Ringer omgående
    Lars Adaktusson ringer omgående upp tidningen och påpekar att han hade röstat för ett fördömande i den resolution som EPP först hade lagt fram. Att han röstade nej i slutomröstningen handlade om att denna resolution hade en väldigt tydlig skrivning där parlamentet uppmanar rådet att föra in abortfrågan i en speciell EU-strategi.
    Det var alltså denna tydliga uppmaning att föra in abortfrågan på EU-nivå som gjorde att Adaktusson ? liksom en majoritet av EPP-gruppen ? röstade nej, eftersom han redan röstat för ett fördömande i den resolution som EPP inledningsvis lade fram. I telefonsamtalet med DN:s redaktion betonar han att han svarat på nio frågor men att enbart två av svaren, i nedbantad version, finns med i den långa artikeln. I texten får han inte alls komma till tals när det gäller den allvarliga anklagelsen om att han har röstat mot ett fördömande av Paraguay.
    DN:s nyhetschef meddelar att redaktionen ska titta på detta och återkomma."

www.inblick.se/nyheter/2019/06/13/spelet-bakom-dn-s-mediedrev

"

Det som, enligt Lars Adaktusson, inte är sant är att han skulle ha röstat emot kvinnors rätt till abort.

? Jag har inte röstat utifrån det perspektivet över huvud taget. Jag har röstat utifrån perspektivet att abortfrågan inte hör hemma på EU-nivå, säger han.

En annan felaktighet är, enligt Adaktusson, att han skulle ha varit den enda som inte fördömde Paraguays behandling av en våldtagen tioårig flicka som nekades abort.

? Jag röstade för en resolution, nämligen min egen partigrupps resolution som innehöll ett tydligt avståndstagande mot detta. Att jag sedan inte röstade för den slutgiltiga resolutionen innebar ju inte att jag hade tagit tillbaka det som jag röstade i den första resolutionen.

Anledningen till att han inte röstade ja i denna resolution var att det i denna fanns en ambition att koppla abortfrågan till EU-samarbetet, säger han.

"

www.varldenidag.se/nyheter/lars-adaktusson-talar-ut-om-mediedrevet/repseC!SCinSzSbnP1QFZZwv9y96A/

Sådär.

Nu kan du ju ta och fundera på vad du har svamlat om i dina tidigare lögnaktiga inlägg om vad du säger att jag tycker och försvarar.

Du sätter tilltro till Adaktussons försvarstal i den kristna tidningen Dagen men faktum är det saknas belägg för Adaktussons påstående att han röstat ja till en resolution som fördömt Paraguay för att de nekat en våldtagen 10 årig flicka abort och omständigheten att även KDs partiordförande Ebba Buch fördömer Lars Adaktusson indikerar att hans version inte är korrekt. 

Adaktussons påstående att han valde röstade nej till abort resolutionen pga. att han ville förhindra abort kompades till EU-samarbetet är också irrationell. När Adaktusson valde att rösta nej till resolutionen så tog han som EU politiker ställning till abortfrågan. I stället borde han ha lagt ner sin röst.

SD parlamentarikern Charlie Weimers som tidigare jobbat med Adaktusson i KD uppmanade Lars Adaktusson (KD) att tänka om innan han i EU röstade emot fördömandet av Paraguay. Men Adaktusson svarade då att han skulle klara debatten. Lars Adaktusson var alltså fullt medveten om vad han gjorde då han försökte stoppa EUs kritik mot Paraguay som nekat en våldtagen 10-årig flicka abort

https://omni.se/sd-toppen-jag-varnade-lars-om-abortrosten/a/kJdo2Q

Svar på tråden Rätt att kalla SD för nazister men förbjuden att säga det om S