Padirac skrev 2021-10-23 02:25:11 följande:
Näää.
Det är inte jag som tycker att än det ena än det andra är pinsamt, tex att prata om Sveriges inte nazisympatiserande regering under andra världskriget med Ungrare som hade nazi/fascist-regering under samma tid.. eller att Sverige inte har en universitetsutbildad akademiker som statsminister - om jag kommer ihåg något rätt från allt i tråden rapporterat som upplevt pinsamt..
Jag har nog inte alls samma upplevelser av insamheter som du kanske har, eller tror att andra har - men det är inget att skämmas för, alla är vi olika och det är inget fel i det.
Men för att då svara på dina frågor:
Jag har ju ingen aning om vad du tror eller inte tror - därav frågorna
P; Tror du att låga smittal eller få allvarligt sjuka är det viktiga i fråga om att skydda befolkningen enligt FoHM?
F; "Tror jag att FoHM tycker att det är viktigare att ha lågt antal smittade, eller att ha få allvarligt sjuka?"
P; Vilken karta tror du att FoHm har? Inte baserat på dina känslor, utan baserat på vilka åtgärder de rekommenderar
F; "Tror jag att FoHM följer de riktlinjer de har enligt lag, eller tror jag att de följer någon karta som jag har hittat på alldeles själv, eftersom jag är styrd av mina känslor och inte av logik?"
F; "Det var länge sedan jag sett så förminskande frågor.
Vet inte om det speglar dina ouppfyllda aspirationer att jobba på dagis, eller om du verkligen genuint har en så låg uppfattning om kvinnors slutledningsförmåga. Kanske inte någon slump att de enda kvinnofientliga män jag träffat på mitt jobb, var svenskar. "
Du behöver inte förminska dig till en representant för en grupp - du kan ju representera dig själv. Förminskande påståenden om Tegnell, FoHM, myndigheter och de som inte hör till kritikerklustret och de som hör till kritikerklutret är annars tråden full av. Klicka på visa endast på vem som helst så hittar du säkert detta utan längre sökningar.
Har jag någonsin aspirerat på att jobba på dagis? har detta varit ouppfyllt? Vem vet, inte du - men jag
Jag vet inte om det är menat som förminskande - men det är i så fall lika illa som den där historien om coopbutikens anställda du talade illa och nedsättande om.. det verkar som att föraktet för de som inte har en utbildning och ett yrke som kan mätas med det du anser vara gott nog är bottenlöst.
Jag har för mig att jag tidigare i tråden sa att vi alla hade saker att skämmas för (vilket du uppfattade som oförskämt) och det inget att skämmas för, vi är alla bara människor med våra styrkor och brister.
Det var mycket otrevligt Off Topic svammel, så synd att det inte går att diskutera Sveriges handhavande av pandemin här, som jag försökte göra.