• Pope Joan II

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet. 

• Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
  • FuckGoggleAskMe

För övrigt så är jag och min familj i karantän nu. En av sonens bästa kompisar har testat positivt för Corona, så sonen och jag är I karantän. Kompisen var här i förra veckan. 

• klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-11-16 23:31:55 följande:
    Men länka då till denna forskning som stödjer DIN tes.

Allt du behöver göra är att läsa forskningen om du inte följt FHM redan i vår.

Min tes?
    Den vet du inte ens vad den är då jag aldrig berättat, jag återger bara den delade forskningsläget.
    Och den berättar att det inte finns ett entydigt svar.

• klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-11-16 23:40:29 följande:
    För övrigt så är jag och min familj i karantän nu. En av sonens bästa kompisar har testat positivt för Corona, så sonen och jag är I karantän. Kompisen var här i förra veckan. 

Hoppas du slipper skiten.

Polarens son som bor hos sin tjej mestdels, bara klev in hos polaren(Sin pappa) och sa han hade blivit utslängd då de alla hade COVID-19 i hans tjejs hem.
    Och polaren frågade om han var dum i huvudet, då hans mamma som bor på annat ställe har redan haft COVID-19 och har antikroppar och vad faan han inte tänkte efter först.

• Tow2Mater
    klyban skrev 2020-11-16 23:38:53 följande:

Ett omfattande munskyddsland, det hjälper ju så bra säger ni.

Och nej, vi har knappat en prioritering på företag, eller har du missat hur de ylar om förlorade inkomster?
    Det vi prioriterar nu är främst människor, och vissa företag får i princip näringsförbud för hindra smittan sprida sig, som krognäring och turistnäring som samlar mycket personer på en plats.

Och sen har Peru ett massivt munskyddsanvändning och trea i dödlighet per capita.
    Bara en sådan sak.

Peru har en massa utlänningar, bara en sån sak.
  • FuckGoggleAskMe
    klyban skrev 2020-11-16 23:45:13 följande:

Allt du behöver göra är att läsa forskningen om du inte följt FHM redan i vår.

Min tes?

Den vet du inte ens vad den är då jag aldrig berättat, jag återger bara den delade forskningsläget.
    Och den berättar att det inte finns ett entydigt svar.

Nej korrekt, ingen vet vad din tes är. Posta gärna en länk beträffande det delade forskningläget.
  • FuckGoggleAskMe
    Tow2Mater skrev 2020-11-17 00:07:57 följande:
    Peru har en massa utlänningar, bara en sån sak.
    Ursäkta Peru men HAHAHAHAHAHA
  • Anonym (.)
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-11-16 22:12:21 följande:

Länka gärna till forskning som säger att munskydd inte funkar.

Kan du länka till forskning som visar att jultomten inte finns?

Det är sällan artiklar publiceras som visar att något inte fungerar.

Om vi antar att munskydd varken gör till eller från för den här smittan kommer vi inte kunna se någon bra forskning på detta - precis som läget är nu. Den forskning som har publicerats som antyder att det eventuellt kan ge ett visst skydd i vissa sammanhang har låg evidensgrad och säger egentligen ingenting.
  • Anonym (Proctor)
    klyban skrev 2020-11-16 23:38:53 följande:

Ett omfattande munskyddsland, det hjälper ju så bra säger ni.

Och nej, vi har knappat en prioritering på företag, eller har du missat hur de ylar om förlorade inkomster?
    Det vi prioriterar nu är främst människor, och vissa företag får i princip näringsförbud för hindra smittan sprida sig, som krognäring och turistnäring som samlar mycket personer på en plats.

Och sen har Peru ett massivt munskyddsanvändning och trea i dödlighet per capita.
    Bara en sådan sak.

Ditt argument är lika hållbart som att skylla den höga svenska dödligheten på vår visserligen dåliga regering.

Peru har riktigt hög dödlighet. Tycker du det är så konstigt att man utifrån det väljer att testa munsjydd?
  • pyssel
    klyban skrev 2020-11-16 23:28:45 följande:

Vad åsyftar du om?

Kan ju vara bra att du har exempel på också, och inte att jag ska vara en betjänt på fastställda uppgifter om munskydd.

Du har alltså inget "faktadrivet" stöd. Ja, det visste vi ju. Bara en massa munväder, som vanligt.
    Ansiktsmask, visir och vadarbyxor mot flygande skit
  • pyssel
    klyban skrev 2020-11-16 23:35:11 följande:

Sant, man kan sätta en tejpbit på ballongen, så pyser bara luften ut sakta.

Och det finns även ballonger som klarar en nål.

Denna ballong du pratar om, har den nått med COVID-19 och göra?

Så du säger att alla på LSS är ointelligenta?

Tycker du själv det var snällt om de som har en LSS-insats på sig?

Tycker själv det var en av de vedervärdigaste sakerna du sagt om andra människor, tycker du så illa om de på LSS?

Du ska skämmas och attackera och nedvärdera de på LSS-insats så illa, vad har de gjort dig?

Det var en märklig tolkning att jag skulle tycka illa om någon med massiva insatser. Däremot har jag aldrig råkat någon som förstår så lite som du, som inte har massiva insatser, och de hade aldrig kunnat härja som du gör på FL. Nej, jag tycker illa om få, men väldigt illa om ditt sätt. Skäms på dig att du är så respektlös när du citerar folk och sedan attackerar med lögner.

Ballongen är det bildspråk du sagt att du inte förstår. En uppblåst skrävlande typ som luften gick ur när någon bad om en källa och du bekände att du ingen hade. Du kanske förstår ditt eget bildspråk då. Något om att du är en busskur med ett berg inkastat.
    Ansiktsmask, visir och vadarbyxor mot flygande skit
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin