Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Vad är det för konstigt med munskyddsforskningen inte är entydig?
Och vad är det som blir konstigt för dig med att munskyddsforskningen är som en solfjäder av resultat?
På tal om faktadriven då och den avsaknaden i ditt svar av den samma.
Ja, det är därför man tvättar händerna för slippa sprida det till alvedonen.
Och man kan inte ta i munskyddet innan man verkligen tar av munskyddet ifrån ansiktet, och under denna tid ska du inte röra munskyddet.
Och har du haft ett munskydd som "bara" tar bakterier, ja, då är det en risk det med.
FHM säger numera egentligen inte att det inte hjälper, utan snarare att man hellre vill satsa på avstånd än på masker, för att det ger ÄNNU bättre resultat.
Idag på presskonferensen sa Johan Carlsson, FHMs VD, på frågan om man inte borde ha mask i kollektivtrafiken, att man inte tycker det. Man tycker att om det är för mycket trängsel i kollektivtrafiken så måste man göra det glesare. INTE ha det lika trångt och ha masker.
Teoretiskt har han förstås helt rätt. Det ÄR ännu bättre att inte ha trängsel. Kruxet är bara - om man nu inte får till det att det ska vara glesare....?
Vet inte riktigt vad detta har med munskydd att göra, då de mesta dels pratar med mig.
Och nej jag kan inte gissa dessa siffror, och du har inte ens snuddat och berätta vad de är.(en plus en miljon var det.)
Och vad som är ohygieniskt är också en gåta som aldrig komemr få sitt svar, nått med munskydd handlar det dock inte om förstår vi nu.
Det är sant man kan skratta åt en forskning som ger så många olika svart om munskydd.
Och ja, forskningen berättar att den inte vet riktigt, det är liksom inget nytt, där av dina skratt antar jag, mitt skratt också, då det är dax att räta ut frågetecknet på munskydd.
Inte speciellt, då forskningsläget och den solfjäder av resultat, berättar att enskild forskning är svår och ta reda på vilken som verkligen stämmer.
Och det kan vara så illa att bägge stämmer.
Behöver inte hänvisa till forskning, då den är så delad.
Inte speciellt, då forskningsläget och den solfjäder av resultat, berättar att enskild forskning är svår och ta reda på vilken som verkligen stämmer.
Och det kan vara så illa att bägge stämmer.
Behöver inte hänvisa till forskning, då den är så delad.
Vet inte riktigt vad detta har med munskydd att göra, då de mesta dels pratar med mig.
Och nej jag kan inte gissa dessa siffror, och du har inte ens snuddat och berätta vad de är.(en plus en miljon var det.)
Och vad som är ohygieniskt är också en gåta som aldrig komemr få sitt svar, nått med munskydd handlar det dock inte om förstår vi nu.
Det är sant man kan skratta åt en forskning som ger så många olika svart om munskydd.
Och ja, forskningen berättar att den inte vet riktigt, det är liksom inget nytt, där av dina skratt antar jag, mitt skratt också, då det är dax att räta ut frågetecknet på munskydd.