• Pope Joan II

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet. 

• Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
  • klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-11-16 22:12:21 följande:
    Länka gärna till forskning som säger att munskydd inte funkar.

Inte funkar låter som nått svart och vitt och inte alls.
    Vet inte vad som hindrar dig att ta reda på det själv, detta är gammal skåpmat.

FuckGoggleAskMe skrev 2020-11-16 22:16:17 följande:
    Jag vill gärna ta del av denna solfjäder av resultat, ge mig en länk till forskning som säger att det inte är så bra med munskydd! 

Sure, du kan leta själv, fråga FHM, dock så krävs ju det man vill.

FuckGoggleAskMe skrev 2020-11-16 22:25:06 följande:
    Precis och stoppar man in alvedonen i öronen funkar det inte heller så bra, men om man bortser från dessa löjliga senarios så är det faktiskt så att miljontals människor i världen lyckas att använda munskydd korrekt. 

Du får tvätta händerna innan du stoppar alvedonen i öronen, jag har aldrig testat men verkar som du har.
    Det låter som inget man ska rekommendera, så du bör nog sluta med det.

Peru håller inte med dig, och samma med en del andra länder också.
    Vet inte ens vad du argumenterar för när du är så oprecis.

Som du förstår, du får använda munskydd, det finns ingen lag emot att använda munskydd som du förstår.

• klyban
    pyssel skrev 2020-11-16 22:58:06 följande:
    Vi ser med all tydlighet att du inte kan =)
    (Föga förvånande)

Munskyddsforskning är gammal skåpmat, och jag är ingens betjänt och kommer aldrig vara.
    Om du läste forskning annan än den som stödjer din tes, så hade du redan vetat om detta.

• klyban
    pyssel skrev 2020-11-16 22:59:12 följande:
    Suck.
    Så dumt, klyban. När ska du sluta göra bort dig.. Visst ja, aldrig.

Har detta nått med munskydd, ohygieniskt eller dessa uträkningar om COVID-19 och göra?
    Undrar då detta inlägg verkar bara handla om mig som person igen och som brukligt.

Det perplexa är att du skriver saker som du inte står för, som dessa uträkningar och ohygieniskt vad det nu var för konstig osaklig sak.

Jaja, kanske nästa inlägg handlar nått om som är COVID-19 relaterat!

• klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2020-11-16 22:42:44 följande:
    Alla länder har som första och bästa åtgärd, avstånd mellan människor.
    Dessutom inser vissa länder att på tex bussar funkar detta inte alltid. Då använder man munskydd.
    Eller som i Sverige, om man anar att det inte går att hålla avstånd, tillsätter man en arbetsgrupp, skriver en artikel i tidningen och håller en presskonferens. 

Om man är rädd för bussen, så kan man ju alltid ta på sig munskydd själv.
    Som du förstår det finns ingen lag emot ta på sig munskydd.
    Dock inte en sådan där bakteriemunskydd, för då kan det nog kvitta i en buss och om man är så packat.

• pyssel
    klyban skrev 2020-11-16 23:01:43 följande:

Munskyddsforskning är gammal skåpmat, och jag är ingens betjänt och kommer aldrig vara.

Om du läste forskning annan än den som stödjer din tes, så hade du redan vetat om detta.

Som en stor ballong man sticker en nål i... Pffftt. Och du, citera så vi kan granska din lögn om min påstådda tes. Patetiskt, värdelöst och så himla dumt och krystat försök till försvar, klyban. Du har gjort bort dig grundligt, igen.
    Ansiktsmask, visir och vadarbyxor mot flygande skit
  • pyssel
    klyban skrev 2020-11-16 23:04:16 följande:

Har detta nått med munskydd, ohygieniskt eller dessa uträkningar om COVID-19 och göra?

Undrar då detta inlägg verkar bara handla om mig som person igen och som brukligt.

Det perplexa är att du skriver saker som du inte står för, som dessa uträkningar och ohygieniskt vad det nu var för konstig osaklig sak.

Jaja, kanske nästa inlägg handlar nått om som är COVID-19 relaterat!

Du har ju personliga utläggningar som är lögn rakt igenom - fantasier - så det är klart det måste handla om ditt personliga fabulerande. Covid-19 har du inte skrivit något sammanhängande, läsbart eller matnyttigt om.
    Ansiktsmask, visir och vadarbyxor mot flygande skit
  • Tow2Mater
    klyban skrev 2020-11-16 23:00:19 följande:

Peru håller inte med dig, och samma med en del andra länder också.
    Vet inte ens vad du argumenterar för när du är så oprecis.

"Peru is prioritizing commerce over public health, and hoping for the best."

Precis som Sverige alltså.

• FuckGoggleAskMe
    klyban skrev 2020-11-16 23:01:43 följande:

Men länka då till denna forskning som stödjer DIN tes.
  • AndreaBD
    klyban skrev 2020-11-16 23:00:19 följande:

Inte funkar låter som nått svart och vitt och inte alls.
    Vet inte vad som hindrar dig att ta reda på det själv, detta är gammal skåpmat.

FuckGoggleAskMe skrev 2020-11-16 22:16:17 följande:
    Jag vill gärna ta del av denna solfjäder av resultat, ge mig en länk till forskning som säger att det inte är så bra med munskydd! 

Sure, du kan leta själv, fråga FHM, dock så krävs ju det man vill.

Eller så kan hon titta i FHMs lista av 37 olika länkar om ämnet..... som jag skrivit tidigare:

www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/statistik-och-analyser/analys-och-prognoser/litteraturlista-for-munskydd/
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2020-11-16 23:19:41 följande:

"Peru is prioritizing commerce over public health, and hoping for the best."

Precis som Sverige alltså.

Ett omfattande munskyddsland, det hjälper ju så bra säger ni.

Och nej, vi har knappat en prioritering på företag, eller har du missat hur de ylar om förlorade inkomster?
    Det vi prioriterar nu är främst människor, och vissa företag får i princip näringsförbud för hindra smittan sprida sig, som krognäring och turistnäring som samlar mycket personer på en plats.

Och sen har Peru ett massivt munskyddsanvändning och trea i dödlighet per capita.
    Bara en sådan sak.

Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin