Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Inte oroa, det har jag alltid retat mig på, men lärt mig folk är dumma och springer köper toapapper istället för att låta hjärnan arbeta.
Så det är delat då en del behöver lugnas, hur man tillfredsställer dessa två vet jag inte ens hur det ska gå till.
Man ska vara medveten om att såna här varningar dyker upp varje år.
Och vi vet vad ropa varg leder till, folk slutar att bry sig.
Jag håller inte med dig att det är "samma varje år" från myndigheter. Däremot är det "samma varje år", eller snarare vecka och månad, från kvällstidningar med "Ditt magont/yrsel/torr hud" etc "kan vara okänd sjukdom".. Desto större skäl för våra statliga organ att använda sig av rak och krass information och inte linda in vare sig faror eller hur "duktiga svenskar är". För inte tusan är folk tillräckligt duktiga på att hålla avstånd och inte gnida sig i ansiktena här, söder om Stockholm, och vad man kan se av nyhetsrapporteringen inte i Stockholm, Göteborg eller norrut heller. Förutom de här balkongreportagen med duktiga 70plussare.
Det är mer dumt med alla näskliare och ansiktsstrykare bland oss andra än en dum, men harmlös, våg av pasta- och toapappershamstring i mars, april.