Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Ett vaccin efter det andra.
Rena drömmen för läkemedelsföretag som ropar hurra för alla intäkter dock.
Vad var det för galning som bråkade med Tegnell på presskonferensen? Han krävde att alla invånare i Karlskoga kommun måste testas och att FHM hade lovat det i någon skrivelse, för att det har något utbrott av covid.
Vet inte om det kom fram något nytt direkt mellan Steffe och KU, att det inte fanns eller finns någon strategi märks ju tydligt, de improviserar och famlar i mörkret.
Stefan Löfven inledde utfrågningen i riksdagen med ett anförande om regeringens hantering av pandemin. Han tog då bland annat upp att det inte fanns någon strategi som klubbats i form av ett regeringsbeslut.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Qm4bbV/stefan-lofven-om-flockimmuniteten-aldrig-nagonsin
Det är viktigt att komma ihåg att många inlägg här bygger på oförståelse.
Jag har en Corona app på min mobil. Om någon skulle komma åt datan där skulle de få reda på om jag varit nära en Corona smittad mer än 15 min, och om de anstränger sig skulle de eventuellt få tag på mitt mobilnummer och därigenom eventuellt mitt namn. Då skulle de eventuellt också kunna snoka reda på var jag bor och var jag arbetar. Skrämmande ... INTE. Det finns ingen känslig data kopplad till min app.
Bra av Lena Einhorn även om hon förstås inte kom någonstans med Byfors (den senare behövde dock dricka vatten efter ordväxlingen).