• Pope Joan II

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet. 

• Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
  • Padirac
    Pope Joan II skrev 2020-11-04 20:43:49 följande:
    Det råder i alla fall inga tvivel om att tomtemössan klär dig väl. 
    Tack{#emotions_dlg.flower}

Det konstanta hackandet på enskilda personer klär i alla fall inte dig väl, var det från Ullared detta kom eller?
  • Tow2Mater
    Anonym (ABC) skrev 2020-11-04 20:48:42 följande:
    Jag har jämfört Sveriges och Finlands strategier, enligt vad som står att läsa i svensk respektive finsk press. Det kan man göra även om man skulle bo i Australien.

Det är ju onekligen en stor fördel vi finländare tycks ha då, vi mår inte alls lika dåligt av restriktionerna som ni i Sverige tycks göra. Det har jag inte ens kommit att tänka på, att det kunde vara en faktor som förklarar skillnaderna mellan länderna.

Hur är det förresten med virtuella evenemang? Finns det mycket av dem i Sverige? Här har det skett en stor utveckling på det området, det dyker upp allt möjligt hela tiden som man anmäla sig till.
    En femtedel av svenskarna mår ju annars psykiskt dåligt, innan covid. De stackarna måste ha det jobbigt på nåt sätt som finländarna inte har. Kanske deras långa fl-ledigheter blir för jobbiga.
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2020-11-04 20:56:30 följande:
    En femtedel av svenskarna mår ju annars psykiskt dåligt, innan covid. De stackarna måste ha det jobbigt på nåt sätt som finländarna inte har. Kanske deras långa fl-ledigheter blir för jobbiga.
    Den psykiska ohälsan är ngt sämre i Finland än i andra OECD-länder som tex Sverige

Men skillnaderna är inte jättestora.
  • Padirac
    Padirac skrev 2020-11-04 20:59:43 följande:
    Den psykiska ohälsan är ngt sämre i Finland än i andra OECD-länder som tex Sverige

Men skillnaderna är inte jättestora.
    hmm.. något sämre psykisk hälsa heter det kanske, att den psykiska ohälsan är högre...
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2020-11-04 20:56:30 följande:

Det finns inget att diskutera på det sättet innan vi har ett underlag.
    Dock har inte polulsiter ett intresse och invänta fakta.
    För det är en intressant fråga och se vad ett mer öppet samhälle får för psykisk ohälsa, och hur det går i nedstängning.
    Och det vore intressant och veta Kina också, och med tanke på att de verkligen stänger ned.

Men vi inväntar fakta, och det kommer säkerligen bli flera gånger de närmast åren.

• Tow2Mater
    klyban skrev 2020-11-04 21:07:17 följande:

Det finns inget att diskutera på det sättet innan vi har ett underlag.
    Dock har inte polulsiter ett intresse och invänta fakta.
    För det är en intressant fråga och se vad ett mer öppet samhälle får för psykisk ohälsa, och hur det går i nedstängning.
    Och det vore intressant och veta Kina också, och med tanke på att de verkligen stänger ned.

Men vi inväntar fakta, och det kommer säkerligen bli flera gånger de närmast åren.

Det verkar faktiskt som ämnet är för dig övermäktigt.
    En sak är dock säker, utan argumentation så säger du inget.

Kanske det är för svårt

Vi förstår alla det var en talepunkt som gick åt skogen.

• Pope Joan II
    Padirac skrev 2020-11-04 20:51:30 följande:
    Tack{#emotions_dlg.flower}

Det konstanta hackandet på enskilda personer klär i alla fall inte dig väl, var det från Ullared detta kom eller?
    Visa endast Padirac. 
  • Padirac
    Pope Joan II skrev 2020-11-04 21:33:05 följande:
    Visa endast Padirac. 
    Jag ser att du har skaffat dig en förebild - och det är inte mig jag tänker på Skål
  • Pope Joan II
    Padirac skrev 2020-11-04 21:38:23 följande:
    Jag ser att du har skaffat dig en förebild - och det är inte mig jag tänker på Skål
    Jag skulle inte kalla det förebild utan snarare en nivå som du tycks både fatta och gilla.
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2020-11-04 21:18:51 följande:

Det verkar faktiskt som ämnet är för dig övermäktigt.
    En sak är dock säker, utan argumentation så säger du inget.

Kanske det är för svårt

Vi förstår alla det var en talepunkt som gick åt skogen.

Talepunkt kan först uppstå när underlaget är här för översyn.
    Så mitt inlägg står kvar OHOTAT tills det ändrar sig, och inget du skrev ändra nått.

Ingen brådska för min del, då detta är en tidigt fråga fortfarande.
    COVID-19 kommer ju härja MINST ett år till, troligtvis längre av denna lite allvarliga arten.

ROLF, jag kom precis på att inget vaccin kom som trumpen utlovade innan valet.
    Dock mycket väntat då läkemedelsbolagen berätta de sker inte.

Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin