Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Vad den som redigerade tidningssidan eller webbartikeln tänkte eller inte tänkte kan man inte veta med mindre är att man frågar den personeen.
Du bygger ett tankeslott av ett halvt halmstrå.
Forskarna betonar att slutsatserna än så länge ska betraktas som teorier men att de är optimistiska till att munskydd verkar kunna bidra till att färre människor blir allvarligt sjuka i covid-19 samt att fler av de nya infektionerna blir asymtomatiska.
Enligt forskarna finns det starka bevis för att mängden virus som personer utsätts för vid själva smittotillfället, kan vara avgörande för hur pass sjuk personen blir.
Men med ett skydd för näsa och mun kan infektionen bli mindre och immuniteten i samhället stärkas, utan att antalet allvarliga sjukdomsfall blir fler.
Om teorierna stämmer skulle det även kunna leda till en immunitet som kan sakta ner virusets framfart i takt med att ett vaccin tas fram, menar forskarna.
Dessutom pekar ny forskning även på att milda eller asymtomatiska infektioner kan ge immunitet."
Jag funderat och är det detta man verkligen säger om munskydd i dessa?
Personligen vistas jag aldrig i en miljö som jag kan få gigantiska doser med virus i mig, det vill säga socialdistansering är enkelt.
Blir mest perplex nu, vad är det dom vill göra egentligen.
Börja smitta eller skydda ifrån smitta?