klyban skrev 2020-09-10 15:18:03 följande:
Försöker basera allt i mitt liv på fakta och logiska skeenden, och ändrar mig allt eftersom fakta ändrar sig.(Och i mina åsikter, för måste tillägga jag testar massor som saknar logik, som tex i mat, där hittade jag en mycket trevlig för ett tag sedan och kimchi som tillbehör till biff bourgogne fantastiskt giftermål där)
Och jag får fel, men problemet för många är att jag bara anpassar mig efter den nya faktan.
För jag har spendera ett antal inlägg på att de vill vara kvar i gammal uppgifter som jag har kasserat och sen säga kolla du har fel, nope, säger jag, då fakta är det som gäller.
Även resonerar ur logiken grunder, vilket betyder vissa ämnen får man fatalt fel :p
Men då inser man att dessa ämnen klarar jag inte av att diskutera, då det finns parametrar som är svåra utan utbildning att förutspå deras utveckling.
Sen finns det ett par åsiktstrådar, där bara retoriken avgör, och det är i en av dessa jag träffade på pope och ett par till som fullständigt hatar mig, då de inte klarade av att inse det fanns mer än ett sätt och göra saken på.
Själv undviker jag gärna trådar där jag inte redan har den koll som krävs att föra en intellektuell diskussion, och med mottot fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för nå konsensus.
Men ett gôtt skitsnack har jag dock aldrig backat för, och just det är en av mina superkrafter, dock man får inget utrymme för det här, så sker aldrig)
Vet den du drog upp innan och om SD och deras utveckling om man fortsätter ignorera IP från andra partier.
Idag vet jag inte vad jag ska ha för långtidsprognos där(och redan före COVID-19), känns so det kan gå vilket håll som helst.
Men det är intressant med SD idag, hostande och snörvlande i Riksdagen och gnäller om obligatoriskt munskydd(Detta i en MYCKET tydlig tillbaka gång, så ska munskydd vara helt plötsligt vara så extremt viktiga), ministerstyre och stänga skolor.
Och en smittspridning som är vad?
Extremt låg som det ser ut just nu, vilket är för mig förvånande och förstår inte logiken bakom att det dröjer så.
Lustigt som jag precis sade att det var tyst nu om munskydd, finner ingen intresse att diskutera fördettingarna SD hyckleri längre faktiskt, det är bara upprepning på att vi kan inget men vi vill alla ska använda munskydd ändå och vi vet inte ens varför, men inte jag(Läs:Jimbo Åkesson) ska absolut inte bära munskydd och föregå med exempel, Jimbo, det berättar för hela världen att du inte ens tror på munskydd.
Det bevisade Jimbo redan vid Turkietresan att de skiter i pandemin och genom skolka ifrån krisövningen i riksdagen, för få inreseförbud till Turkiet pga bröt mot lagen i annat land.
Jo, jag anade att det fanns en bakgrund till konflikten som för mig som utomstående är rätt obegriplig - även mot bakgrund av att det ibland inte är helt tydligt vad du vill säga och även om du ibland missförstår det som skrivs.
Men vem gör inte det
Så konflikten handlar om matlagning, då förstår jag varför Påven Johanna kallade dig för den svenske kocken.
Angående SD så är nog ingen av dina främsta antagonister i den här tråden ens i närheten av att vara sverigedemokrat, men det är intressant att Jimmie Åkesson uppträder snörvlande och hostande i riksdagen. Han hänvisade iofs till FHM men efter vad jag kan se så skriver de att man ska stanna hemma till dess att man varit symptomfri i två dagar, med undantag för kvardröjande torrhosta efter sju dagars sjukdom. Åkesson snörvlade högst betänkligt.
Själv skulle jag inte gå ut ens med en kvardröjande torrhosta.
Jag hade förresten en våldsamt hostande man framför mig i kön till Ica häromdagen, en man som dessutom fördelade sina hostningar i alla riktningar.
Killen i kassan såg väl min ogillande blick och viskade två paket cigg om dagen, han har alltid hostat sådär.