Pope Joan II skrev 2020-08-16 08:54:05 följande:
Jag bemötte ditt uttalande gällande att det skulle vara få patogener som är luftburna och vilka av dem som är kända eftersom det är totalt felaktigt.
Jag pratar om två delar, en om luftburna smittor, som då är TBC och mässlingen luftburna patogener(och ett gäng till)
Och den andra delen är att COVID-19 inte ens är klassad som en luftburen smitta.
Så vad är det du vill ha sagt?
AndreaBD skrev 2020-08-16 09:49:00 följande:
Kanske tänkte han då bara på dem patogenerna som är aktuella för oss här.
Ja, COVID-19 som inte ens är klassad som en luftburen patogen, det är den vi pratar om som ämne här.
Men för att beskriva luftburna patogener, så ger man exempel på sådana.
Ärligt talat så vet jag inte ens vad pope inbillar sig skriva, då det ser ut som att prata om nått annat igen.
Det enda jag sade där var att berätta vad som var luftburen, och att COVID-19 är inte klassad som en luftburen patogen.
Lite samma som det finns vattenburna patogener också, med deras semantik så är även vattenburna patogener luftburna, då man kan kasta dom genom luften.
Men de som sysslar med detta håller inte på med dessa vaga semantiska övningarna när de arbetar.
Så när någon i deras arbete säger att denna patogen är luftburen, så vet man exakt vad man pratar om, och ingen semantik kan ändra på betydelsen.
Förutom här, där man inbillar sig man kan omdefiniera saker man fastställt för säkerligen hundratals år sedan.
Och ärligt talat fattar jag inte heller poängen med säga fel varje gång om COVID-19 och antyda det skulle vara annat än en droppsmitta.
Vad är det som driver folk att upprepa samma fel om och om igen, och samtidigt vara medveten om det fel de säger.
Udda faktiskt, och därför jag lyfter ofta att det är troligtvis en politisk agenda som gör att de inte kan ta in fakta och dess termologisk för vara exakt.
Semantiken gör att ingen av dessa vet någon skillnad mellan vatten, luft eller droppsmittor.
Experterna vet exakt vad man pratar om inom området smittosamma patogener och när man nämner vatten, luft och droppsmittor.
Och när man pratar om droppsmittor i luft, så pratar man aldrig om hur luftpatogener smittar.