Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Då kanske 'vinbarens vänner' har ett framtida resmål då
Då kanske 'vinbarens vänner' har ett framtida resmål då
Du missade visst nyckelordet "provinsiell" och vad man då "i folkmun" kan kalla den oljefyllda radiatorn i ärendet för. De byggelement, där fick du mig allt, jag beställt kommer däremot med bil utpå våren. Kranbil, för att vara exakt, även om vi lantisar inte är så mycket för att kokettera med synonymer till vardagsspråk.
...Jag kan nog inte tipsa någon om det där speciella vinet du känner, men jag verkar ha missat.
HVAC-ingenjörerna skulle nog kallat ditt element för en radiator, du vet de där som håller på med värme och ventilation och luftutbyte enligt normer och byggstandarder. Men det var kanske ett fästelement eller ett byggelement eller något annat du avsåg att byta, vad det genetligen är har jag också missat.
www.aftonbladet.se/nyheter/a/rgzbpa/lansstyrelsernas-varning-efter-julshoppingen-kan-forsvara-arbetet
Ja, det är ju utmärkt om nu Dan Elisson lämnar.
Det känns inspirerande att Dan för behålla lönen. Då ska vi alltså betala dubbelt upp nu?
Vad finns det för sossar som står på tur för GD-jobbet på MSB?
Ja, för min del har jag aldrig tidigare hört talas om att MSB skulle ha ett lågt förtroende, snarare tvärtom. De hanterar ju så vansinnigt många viktiga frågor om koordinering annars som är av yttersta vikt för allmänheten.
Jag tror att det förekommit en hel del kritik mot MSB under åren, t.ex. i samband med den stora branden i västmanland, samordning mellan kommuner och privara aktörer, beredskap för hantering av en kärnkrafts
olycka, utskicket ' om krisen eller kriget kommer' och en del när DE utsågs till GD, kanske för att han är och har varit kontroversiell.
Kanske beror en del av myndigheternas saktfärdighet på det att MSB sagts vara sakfärdiga - eller att det helt enkelt är ganska svårt för en myndighet som ansvarar för samordning av krisberedskap att verka utan att krislagar finns tillsammans med en omfattande decentralisering och långtgående självstyre
Aha. men jag tror att just MSB kritiserades i samband med att DE utsågs till GD - det förekom också kritik mot DE och mot regeringen för att ha utsett DE.
Att lägga orden i mun på mig, så är det bara du som säger nått.
Men visst är det intressant att det blir till svart och vitt, istället för läsa in vad jag faktiskt skrev.
Ja, det är en myndighet som alltid är i svårigheter, då antingen har dom inget att göra, eller så har man svårigheter och hjälpa alla.
Det är enkelt och förstå msb problematik, att låtsas om annat vad ska de ge oss?
Nej, man kan inte hjälpa alla, men man kommer alltid försöka, en stor skillnad emot det du lade i munnen på mig istället.
Och då är det bara du som säger och inte jag
Inget trumpen någonsin sagt, utan han kastar toapapper på dom istället och åker hem och sen skiter i dom.
Och om vi ens ska snudda vid COVID-19, så ser vi hur bra trumpen har lyckats, där han gjort en Dan Eliasson gånger 1000/10000/100000, svårt och avgöra hur många trumpen smittat och dödad med ett beteende som var mångfalt värre lilla Dan.
Men du som trumpnisse tror väl på en alternativ verklighet som inte ens existerar.
Den som uttrycker sig på det viset kan inte alls ha förstått vad det är MSB gör och vilka uppgifter myndigheten har.