Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det är udda etc
Det är udda etc
Kolla vad påven skrivit om kortvuxna bögar som blir upphetsade .. om en man uttryckt eller skrivit något motsvarande så..
Om det är någonting jag lärt mig från FL de 14 år jag läst och skrivit här så är det att det i fråga om sexism, oförskämdheter, otrevligheter, mästrande och annat oskick inte är någon skillnad annat än mellan personer.
Det kommer alltid att finnas personer som ogillar mobbning och inte drar sig för att påtala detta.
Angående jämställdhet så är det alldeles för viktigt för att i teori och praktik vara en exklusiv kvinnofråga och att överlåta definitionsrätten till små lättkränkta kotterier med obefintlig impulskontroll vore ett hån mot själva idén om jämställdhet.
Tänkte också på det, så märkligt att sådant ska vara hemligt? Jag hade föreställt mig att det tvärtom skulle vara extra viktigt att få information.
Om det inte förväntas att folk följer rekommendationerna, bådar det ju inte gott för den närmsta tiden, och visar att man inte tror på det omtalade personliga ansvaret.
Vad förväntas då? Att man gör sin egen lilla bedömning om hur mycket smitta man kommer att sprida eller dra på sig, och sen drar man iväg på stan och köper reservdelar till en rakapparat, alternativt beställer en ny på internet, om man nu har råd? Eller gäller det bara om man är minister?
Fattar inte att Stefan själv inte följer vad han predikar för andra, kan det vara så svårt att räkna ut att detta är att skjuta sig själv i foten?
Det är inte så mycket att diskutera om detta, fakta är att han gick tvärt emot vad han själv sagt, och verkar tro att rekommendationer inte gäller honom själv.
Kamikaze-Steffe verkar inte ta COVID19-situationen så allvarligt!
Ja tänk så besvärliga dessa pronomen kan vara!
Steffe säger alla, men menar ni. Han säger mig när han menar ... Morgan.
(Självklart ingår Kamikaze-Steffe inte i gruppen folk, samhället eller Sverige).
Klyban säger ju vi när han menar jag, så pronomenproblemet är ju inte unikt.
Ja tänk så besvärliga dessa pronomen kan vara!
Steffe säger alla, men menar ni. Han säger mig när han menar ... Morgan.
(Självklart ingår Kamikaze-Steffe inte i gruppen folk, samhället eller Sverige).
Klyban säger ju vi när han menar jag, så pronomenproblemet är ju inte unikt.
Läste du hans Instagramkommentar till sitt agerande? Pinsamt värre.