Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Ja, på förekommen anledning så stötte jag på den problematiken nu i helgen - men den svans som inte förstod var inte "min".
Ja, på förekommen anledning så stötte jag på den problematiken nu i helgen - men den svans som inte förstod var inte "min".
Det är ingen missuppfattning, då "Ironin" repeterats om Tegnell & co att det slutat vara en ironi.
Så det nu ser ut som att det är en attack emot Tegnell & co.
Ja, jag har många brister som en människa, dock har jag lärt mig i livet att det gäller alla.
Och jag skäms inte för mina brister som människa, inte heller döljer jag det.
Tryck visa endast Pyssel!
Dör de pga den mer smittsamma COVID-19, eller pga den "gamla"?
Ironi som upprepas så många gånger, betyder att det inte längre är en ironi.
Den där användaren svarar aldrig på frågor. Klicka på "Visa endast" klyban så får du se.
Hur som helst så undrar jag över det planerade inreseförbudet från Storbritannien och vilken effekt det egentligen kan få när det landade ett plan från London på Arlanda i går kväll och ingen av passagerarna kommer att testas. Visst, det kan förstås vara så att alla ombord är hälsan själva men om inte så är väl risken stor för en etablering av Coronavarianten med högre smittsamhet. Men men, de som är ansvariga vet väl säkert vad de gör. De kanske följer utvecklingen noga.
[quote=80840663][quote-nick]klyban skrev 2020-12-21 15:04:37 följande:[/quote-nick]Ja, när man upprepar "ironi" mot en person på det sättet, så faller det under detta. /quote]
Vad förstod du inte av ironi resp kritik?
Ja, det blir ju lätt så gamla konflikter från andra trådar lever upp i nya trådar.
Det är ju den här tråden ett utmärkt exempel på.
Finns stöd för bägge, att det fungerar och att det inte fungerar det är vad solfjädern av forskningen berättar.
Det finns inte heller stöd i forskningen att munskydd minskar sjukdomsförloppets svårighetsgrad.
Peru har bevisat den enda delen av forskningen, det i sig betyder inte att andra änden av solfjädern i forskningen inte kan stämma på andra ställen.
Dock är det fler länder som har munskydd och en okontrollerad spridning av COVID-19.
Som vi ser världen över, så bevisar man i Peru att munskydd inte fungerar speciellt bra.
Och det som sker i Peru bevisar forskningens solfjäder, då det inte finns ett entydigt svar i forskningen.
Hur man kan missa att forskning träffar solfjäderns spridenhet är en gåta som är olöslig, men förklaras av konfirmationsbias.
Hej pyssel,
Har du några tankar om vilka förhållanden i Sverige som påverkar såväl smittspridning som dödsfall?
Jag är uppriktigt intresserad att veta hur du tänker om vad som kan ha påverkat pandemins förlopp i Sverige.
Hoppas på ett utförligt svar i tråden
Vänliga hälsningar